Jump to content
Lambert Smit

motogadget m-unit

Recommended Posts

Erwin Hoedeman

Hoi.

Beetje late reactie, maar zo,n M unit is perfect.

Heb m ingebouwd in mijn cafe racer, met heel weinig en bijna alleen maar dunne draden (LED).

Als ik een nieuwe Westfield zou gaan bouwen kwam dr een M unit in.

Wel prijzig, maar geen zekeringen, relais, alarm nodig. Super.

Groet Erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lambert Smit

Hoi Erwin, verwacht je geen problemen met de verlichting? want de zekeringen van de m-unit zijn niet zo heel erg groot.

ja lijkt mij een superding om in te bouwen!

 

enne... wat voor caferacer?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erwin Hoedeman

120w kan er zowel op HI en LO beam geschakeld worden volgenscde handleiding.

XV 920 cafe racer.

Zal een foto op de facebook van kcc zetten

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bas Bais

Een oude discussie, maar nog weinig over gehoord

Lijkt me een goeie optie om simpel je bedrading te gaan doen

 

Vandaag iemand gesproken die hiermee z’n auto wil gaan uitvoeren, zitten leuke features in

 

groet Bas

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lambert Smit

ja is inderdaad leuk. Heb m toch niet gebruikt, want de ingebouwde zekeringen zijn echt op motorfiets gebruik afgestemd. Ze leveren wel heel mooi spul. Nu met een oude Ducati bezig en van Motogadget een mini-teller en contactslot-zonder-sleutel gekocht

 

groeten Lambert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bas Bais

Zat er een beetje naar te kijken.

 

Wanneer je meer led gaat gebruiken, en dat doen we met z'n allen, dan zit je binnen de marge en wat kan volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lambert Smit

Nee toch zelf een kabelboom gemaakt. Ik heb wel het contactslot en de mini-teller gebruikt, werkt perfect! Alleen neemt het contacslot-zonder-sleutel altijd een pietsje stroom, dus ik heb nu een massa-schakelaar ertussen gezet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hilberink.g

Zal ik dan maar de eerste zijn die de M-Unit inbouwt .

De M-Unit blue is binnen ,de kabelboom gemaakt maar moet nog wat aanpassen kwam ik achter 

en een paar dingen moeten toch via relais .

En dan nog kijken hoe ik het combineer  met de EFIgnition .

Alleen de gebruiksaanwijzing is in het Engels en Duits 

En de mogelijkheden zijn oneindig dus dat word heel wat puzzelen .

Als ik er niet uit kom meld ik mij wel weer.

Of als er iemand tips heeft hoor ik het graag.

Gr Gerrit 

 

20190404_111120.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bas Bais

Hoi Gerrit,

 

Goed om te horen!!

in mijn project ben ik ook van plan om een m unit te plaatsen

Heb ook een efignition liggen, belangrijk om gewoon 2 aparte kabelbomen te maken denk ik, wat zou je eventueel willen combineren?

 

groet Bas

Share this post


Link to post
Share on other sites
hilberink.g

Ik heb net de kabel boom bij BS besteld voor de motor. 

Deze moet aangestuurd worden en uitgeschakeld via de M-Unit

De koelvin en de brandstof pomp worden weer aangestuurd door de EFIgnition. 

Ik laat de motor aansluiten door Jeroen, wil aleen zelf de boel voorbereiden .

Als het dashboard en de midden consul er inzit kun je er bijna niet meer bij.

En wil de relais achter de tablet monteren .

Als het goed is kan ik de gegevens van de EFI aan de tablet koppelen.

.

Gr Gerrit 

20181211_150546.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bas Bais

Heb die van mij ook binnen, voorlopig nog even niet plaatsen, eerst nog een hoop kluswerk thuis

Share this post


Link to post
Share on other sites
hilberink.g

De M-Unit werkt prima .

Met ledverlichting is de 10 ampère prima .

Had alleen kortsluiting in de kentekenplaat verlichting  ,maar is nu opgelost. 

Alleen de ruiten wissers gaan nog via een reale zit naast de reale's van de ECU.

Heb nu de stads verlichting via aux 1

Het dim en groot licht gaat nog via de hendel van het groot licht 

Een keer aan de hendel trekken is dimlicht en nog en keer is grootlicht twee seconden vast houden en het gaat uit.

Eigenlijk wil ik  dimlicht via de normale hendel en het grootlicht via de grootlicht hendel. 

Maar kom er nog niet uit ,later maar verder mee stoeien.

De ECU is door BS Auto Tune aangesloten , Jeroen weet gewoon precies welke kleur waar moet .

Is voor hem maar een paar uurtjes werk en het geld dubbel en dwars waard.

Vandaag de APK er opgekregen ,binnenkort nog een uurtje maar Jeroen voor de fine tuning .

Dan gaat hij er naast zitten en alles aanpassen met de laptop op schoot.

Gr Gerrit 1104036431_20190815_103620(1).thumb.jpg.28ed8347bfa3908b860ee0520d28572a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Menno Groenendaal

Zo Gerrit je schiet op, gaan we je binnenkort op de weg zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hilberink.g

De apk zit er op ,nu moet ik eerst de versnellingsbak rubber vervangen.

Nu trilt de hele auto omdat hij op het frame rust .

Was al niet de beste maar is nu geknapt .

En dan nog de klokjes /sensoren op elkaar afstemmen.

Dus volgende week proef rijden en kilometers maken.

Als je zoon  groen monster ziet rijden kijk maar uit ik ben het.

Vandaag warm laten lopen koel ven slaat netjes aan bij 95 gr en gaat we uit bij 91 gr enz .

Gr Gerrit 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hilberink.g

Bij redelijk weer ben ik er bij op de koffie bij de kcc.

Gr Gerrit 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...