ad coertjens Geplaatst: 28 maart 2016 Rapporteer Geplaatst: 28 maart 2016 Manne, Er gaat binnenkort een super 7 VM-77 komen, ( ik ben nog geel clublid, maar dat gaat wel gebeuren als we de auto in ons bezit hebben ) Daar wil ik om te beginnen nieuwe remblokken in zetten , het zijn de originele remschijven, voorkant, die door VM gemonteerd worden, en achter zijn het trommelremmen opeen starre as van Taunus, de auto is van 1993, dus mijn vraag is. andere vraag, wat voor type bougies ineen Cosworth turbo motor type YB ? welke remblokken voor ( vraag ) welke remvoering achter ( vraag ) welke bougies ( vraag ) Kan / wil iemand dat mij vertellen, alvast vriendelijk dank. Mvg. Ad Coertjens
Harry Bouma Geplaatst: 29 maart 2016 Rapporteer Geplaatst: 29 maart 2016 Willen we allemaal vertellen Ad. Voor "normaal" straatgebruik Ferodos DS2500 die zijn eerder op temperatuur. Pagid blauw RS4 zoals ik er onder heb zijn niet echt geschikt voor straatgebruik vooral als ze koud zijn. Ik heb al vaak een oeps momentje met Pagid blauw gehad. Dan trap je op de rem en vervolgens gebeurt er eerst niets, tot dat ze warm worden, dan bijten ze zo gigantisch dat de wielen al snel blokkeren. Een tussenvorm zijn de Mintex. Zal wel een hoop reacties geven waardoor de keuze alsnog moeilijk wordt. Alles hangt af van het gebruik. Een Pagid is ideaal voor een circuit waar je veel en hard moet remmen. Voor het toeren Ferodo's Moet ik ook nog kopen voor mijn auto als het kouder is. Bougies zou ik niet weten, maar een yb turboblok is nu ook niet erg onbekend in de Ford wereld.
ad coertjens Geplaatst: 29 maart 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst: 29 maart 2016 Hallo Harry Helemaal bedankt voor je reactie, ik was / ben natuurlijk een auto gewend met rembekrachtiging, dan is zonder rembekrachtiging toch al heel erg wennen, maar mij gaat het er om , wat is normaal om veilig de weg op te kunnen, vandaar dat ik preventief de remmen ga aan pakken, de hoofdrekenen cilinder is 19 mm, kun je daar ook nog wat mee ? Harrie bedankt Met vriendelijke groet Ad Coertjens
Harry Bouma Geplaatst: 29 maart 2016 Rapporteer Geplaatst: 29 maart 2016 Je kunt een aantal zaken aan je remmen doen. Die 19 mm zegt op zich niet zoveel, daar hangt ook weer een pedaallengte mee samen. Ik zou eerst gewoon gaan rijden, De remmen die vaak op een seven kitcar zitten komen meestal af van auto's die het dubbele wegen. Deze zullen dus in vele gevallen zwaar genoeg zijn. Zonder bekrachtiging trap je inderdaad wel wat zwaarder, maar daar wen je toch vrij snel aan. Als je extreem wit kun je altijd nog geventileerde schijven en AP racing 4 pot remmen monteren. Je zult trouwens al gauw merken dat het gewicht van het onafgeveerde gewicht een hele grote invloed op het gedrag van de auto heeft.
B.Klaaijsen Geplaatst: 29 maart 2016 Rapporteer Geplaatst: 29 maart 2016 Standaard remmen is meer dan zat op de openbare weg voor onze autootjes. Pas op het circuit bij de meeste bochten echt hard inremmen als je dat al durft, ga je profijt krijgen van aftermarket spul. Ik race met mintex 1144 in standaard m16 klauwen in de westfield..gelijk bite en warm ook goed. Ferodo en hawk ook maar duurder. Overigens op de openbare weg is standaard spul zat tenzij je daar jezelf en anderen in gevaar wilt brengen. Met idiote inremakties.Achter gewoon standaardvoeringen er in. Overigens is de remmen discussie er net zoeen als "wat is de beste olie...." er zijn evenzoveel meningen als onvolledige factoren.... vergewis je eerst van remcylinders die volledig in orde zijn alvorens de blokjestest aan te gaan.
ad coertjens Geplaatst: 30 maart 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst: 30 maart 2016 Drankje voor jullie antwoorden. Het gaat er mij om dat je er veilig mee de weg op kunt en kunt reageren bij een paniekstop, ik weet dat blokkerende wielen minder hard remmen dan rollende wielen, ( ABS ) maar voor je gevoel wil je het kunnen blokkeren ( zonde bekrachtiging ) zodat je weet dat dat het maximum is, verder gaat het niet ! Op het circuit word het natuurlijk anders, daar houw je geen afstand. Hebben jullie overigens ervaring met racingblue remolie, ik had het in mijn Porsche, dan ben je voor jaren van remolie vervangen af en kan ook hogere temperaturen aan en er komt ook geen water / vocht in je remolie, ( ook ervaring mee op circuit ) echt goed spul ! met vriendelijke groet Ad Coertjens
Menno Groenendaal Geplaatst: 30 maart 2016 Rapporteer Geplaatst: 30 maart 2016 Ad, Ik heb geen ervaring met deze olie maar het ziet er op papier goed uit. (kookpunten/geen dot5) Wat betreft jaren plezier, dit hangt denk echt af van het gebruik. Bij straat gebruik zou dat best zo kunnen zijn ik heb nog nooit mee gemaakt dat op de straat mijn remmen koken zoals bas al aan geeft het is niet verstandig om jezelf en andere ingevaar te brengen met uitrem acties. Mijn ervaring met circuit gebruik en dit type remvloeistoffen zoals bijv. Castrol SRF, Pentosine, etc is dat regelmatig ontluchten wel bevordelijk is. Met het ontluchten ververs je ook eigenlijk je olie gaande een periode. Je ziet dan vaak dat de eerste 2 puffen de olie toch wel wat donkerder van kleur is.
B.Klaaijsen Geplaatst: 30 maart 2016 Rapporteer Geplaatst: 30 maart 2016 4 uur geleden zei ad coertjens: er komt ook geen water / vocht in je remolie, alle dot 4 is hygroscopisch ook die blauwe . water opname gaat wel langzamer en hoger kookpunt.
Harry Bouma Geplaatst: 30 maart 2016 Rapporteer Geplaatst: 30 maart 2016 Oh, my.....can of whoopass has been opened.................Ik verlaat de discussie via de zijuitgang.............
Thimo Jansen Geplaatst: 4 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 4 april 2016 Op 30 maart 2016 om 13:31 zei Harry Bouma: Oh, my.....can of whoopass has been opened.................Ik verlaat de discussie via de zijuitgang............. Harry, dit vraagt om een toelichting. Wat zit je dwars?
Harry Bouma Geplaatst: 5 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 5 april 2016 17 uur geleden zei Thimo Jansen: Harry, dit vraagt om een toelichting. Wat zit je dwars? Er zit mij niets dwars, alleen ontaarden dit soort vragen vaak in discussies welk merk olie is beter bla,bla bla..........vaak knappe marketings technische uitingen uit een reklame flyer geciteerd. Kan ik weinig mee, of aan toevoegen. Ik besteed persoonlijk niet veel aandacht aan remolie, vervang het regelmatig als er geen goed deksel op het potje zit of de remmen eigenlijk aan revisie toe zijn als de remolie wel erg vuil wordt na enig gebruik. Heeft weinig met de kwaliteit van de remolie te maken meer met de toestand van het systeem. Iemand zei ooit op een vraag over hoe de remmen onder zijn auto waren: Geen idee, ik gebruik ze nooit.
Thimo Jansen Geplaatst: 5 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 5 april 2016 Ah, op die fiets. Nee, remvloeistof is niet zo heel interessant. Ik zat meer te hopen op input over remblokken, welk soort klauwen voor welk gebruik, etc.. Ook dat is een punt waarover ook tegenstrijdige meningen bestaan, maar waar ervaring van anderen je kan helpen een meer zinnige keuze te maken. Op m'n Striker zit nog volledig standaard remspul en daar wil ik langzaam maar zeker verbetering in aan gaan brengen.
Harry Bouma Geplaatst: 5 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 5 april 2016 Wat Bas reeds opmerkte, de Peugeot MI16 had standaard Brembo remmen. Die zijn op de sloop een behoorlijk stuk goedkoper dan nieuwe Brembo, AP of Alcon's. De top range kenmerkt zich voornamelijk door het gewicht. Zelf heb ik een set grote AP vierpot klauwen. Wegen de ca de helft van standaard remmen op de Caterham. Remblokken is een beetje zoals ik reeds opsomde. Moet je ook uitproberen niet iedereen houdt b.v. van de Mintex blokken terwijl een ander erbij zweert. Voor het circuit of b.v. Nordschleife zullen er voor mij altijd Pagid RS4 blauwe blokken opgaan. Als ik deze zomer ga toeren met de partner gaan er Ferrodo blokken op, dan is het schrikeffect bij mijn vrouw niet zo hoog. Alles komt neer op het budget wat je er in wilt steken. Brembo van de sloop, wat de gek er voor geeft. Een paar heule mooie AP voor 13" wielen: http://www.ebay.co.uk/itm/AP-Racing-6-pot-billet-titanium-radial-post-mount-F1-brake-calipers-Formula-1-/231758350979 Ik zal vanavond wel een paar foto's van mijn remmen posten in mijn sectie.
A.Boeren Geplaatst: 5 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 5 april 2016 Hoi, Remvloeistof brengt niet zo veel, remblok Achterremmen brengt ook niet zoveel, standaard voldoet meestal. Andere remblokken op de vooras kan veel doen. Zoals in de eerdere posts ook al is gezegd, er zijn verschillende merken en ieders heeft een voorkeur. Hier Ferodo ds2500 gehad, je merkt wat meer bite tov een standaard blokje, kan meer temperatuur aan, maar werd op het circuit toch te warm. Toen naar ds3000 overgestapt. Gaf een goede bite, vertraagd goed, echt een verschil met een standaard blokje. Sindsdien DS3000 als standaard eronder, nu Mintex 1166 eronder en dezelfde bite en goede handling, maar wel goedkoper. Een investering in een goed remblok op de vooras is altijd goed en kan veel brengen. Groet, Arjan
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.