Ga naar inhoud

Andere motor

Erik Mansvelder

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Omdat er aan mijn huidige motor (ford Kent) te veel onkosten komen wil ik er een andere motor in zetten.

Vraag : Welke 1.6 motoren (merk en type) passen rechtstreeks of met aanpassingen op mijn t9 versnellingsbak.

Mvg Erik

Geplaatst:

Je kunt hetzelfde er terug in zetten, dat is de minste moeite, misschien loont reviseren wel.

Een ander blokje erin is ook niet vrij van extra onkosten (denk aan leidingen aanpassen, uitlaat, etc.)

De blokjes van de ford stal zouden moeten passen.

het belangrijkste is: wat wil je..

-Hoogtoerig,

-Veel trekkracht,

-Het gepruttel dat een oud blokje, bv je huidige of een pinto heeft wel wat,

-carb/ injectie.

Hier op het forum is genoeg te vinden, dus lees je goed in.

Groeten,

Arjan

Geplaatst:

Moet een motor worden om gewoon mee te gaan toeren.

Ik ben alles opnieuw aan het opbouwen en mijn chassis is bijna klaar.

Motor gedemonteerd maar er moet nogal wat vervangen worden.

Daarbij komt dat ik de rest toch ook nog moet doen leiding werk bekabeling enz.

Geplaatst:

is het zo erg met je kent blokkie dan  ? een motor swap is ook niet goedkoop hoor, een ander kent blokkie ook niet trouwens

zag laatst een kent M711 6015BA welke was gereviseerd voor 4250 euro !!! dus misschien reviseren  ?

Gast Sigfried_Keuler
Geplaatst:

Zowel een kent als een pinto kan je niet nieuw opbouwen tot 140betrouwbare pks voor het geld van een nieuwe zetec bij de kitcarhandel, ff vergeten wie ze verkoopt ff ggoogle. Er zit dan geen ecu bij maar desnoods knal je er bike carburateurs op als je niet op druppeltje extra benzine kijkt. Die zetec gaat makkelijk 50 jaar mee aan gemiddelde kitcarkilometers.

Kent is wel lekker authentiek trouwens . Wel zuipen die dingen. Met de zetec kon ik ook gelijk loodvrij.heb zelf imbouw gedaan met megasquirt totaal budget 2200 euro en alles nieuw wel zelf uitlaat gebakken en tweedehands megasquirt er op. Op de rollen kwam er 148pk uit en verbruik is 40% gunstiger. Wat voor auto heb je trouwens. Ik heb nog wel een 711m ondwrblokje voor je gratis af te halen

Geplaatst:

Ik heb kentje laten reviseren (3500euro compleet alles)gewoon verbruik,beetje opgewaardeerd ,ongeveer 120 pk :roll:  op de wielen,meer dan genoeg voor gewoon te toeren  :wink:

Geplaatst:

Ik kan mijn motor zelf wel reviseren ( buiten het boren en honen van de cilinders) en doe dit misschien ook wel maar ik wil eigenlijk weten wat de mogelijkheden zijn.

Ik wil graag weten welke motoren er passend zijn te maken op mijn bestaande versnellingsbak.

Geplaatst:

De meeste 4 cylinder Ford motoren die geproduceerd zijn vanaf de periode van de Kent Xflow tot nu passen.

Daarnaast is er veel aftermarket pas-spul te te koop voor de T9.

Bellhousings voor bv Opel/Vauxhall c20xe, Toyota 4age, VAG/Audi en de Ford Duratec (die past niet standaard op de T9), Zetec SE/ecoboost etc

Op een standaard T9 kan je voor straatgebruik tot ca 200pk wel gaan, anders is een upgrade wel aan te raden zoals een BGH bak of T5 of een goedkopere MT75 ofzo.

Als je echt betrouwbaar wilt upgraden dan is de Zetec de goedkoopst mogelijke betrouwbare keuze met gelijk een bak meer vermogen en koppel, loodvrij etc . Investering verdien je alleen al terug in meerwaarde auto. Wil je boven de 200pk dan beter ander uitgangspunt nemen maar dan worden nieuwe motoren erg duur.

Volgens mij heb je een Dutton als ik je plaatje zo zie, en dan zou ik er niet te veel vermogen in lepelen, dan is die Kent herbouwen leuk authentiek. Het is maar net wat je daaraan moet vernieuwen of het kwa kosten uitkomt. Voordeel is dan wel dat alles gewoon past en je geen nieuw uitlaatspruitstuk en dergelijke hoeft te maken/kopen

Nadeel verandering naar/van Pinto in relatie tot Kent of zetec is dat bij kent en zetec de uitlaat aan de linker zit en bij pinto rechts en je dan dus met een loos gat in je body komt te zitten meestal...    zomaar wat aandachtspunten...

Geplaatst:

Zetec se moet op aftermarket koppelingshuis aan de t9.Let op dat je de juiste koppelingsvork neemt bij de keuze van het betreffende koppelingshuis. Vaak wordt de rs2000 vork gebruikt of zelf oude aanpassen maar is tijdverspilling.

Geplaatst:

heb hier nog wel een kent blokje voor je staan voor fatsoenlijk geld. is een oudere revisie.

mocht je voor moderner kiezen zou ik een gewone zetec nemen . die past rechtstreeks op je t 5

persoonlijk vind ik de 1800 het leukste blok 

Geplaatst:

Oké bedankt voor de reacties.

Ik laat nog wel weten wat het gaat geworden reviseren of vervangen.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...