A.Boeren Geplaatst: 22 december 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 december 2015 Heren, dames, 3D printers zijn hot.Nu zijn er ook bouwpakketten van 3D printers.Dat heeft weer mijn interesse gewekt Prusa heeft een bouwpakket van een 3D Printer op de markt gezet.De kwaliteit is vrij goed, wat ik (als redelijke leek) grofweg kan inschatten.De prijs is ook niet onaardig; 450 euroHeeft iemand ervaring met 3D printen? Kan je hier onderdelen mee maken voor de kitcar, bijvoorbeeld een schakelpook, gsm houder. Delen van het dashboard???Zit ook te denken aan een tafelmodel 3D kitcar met het KCC logo erin verwerkt Of een schaalmodel bouwpakket laten uitprinten van een kitcar... http://schufco.com/nl/product/3-3d-printer-kit/lang-nl-NL Laat het weten,Groet,Arjan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ronnie Wagterveld Geplaatst: 22 december 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 december 2015 Ik zou even heel goed nazoeken wat deze kan. * kan deze standalone printen? (grote opdrachten willen nog wel eens lang duren en moet je de applicatie lang laten draaien)* met welke snelheid wordt er geprint?* wat is de nozzle grootte? (kleinste nauwkeurigheid dat geprint kan worden)* hoe wordt ondersteuning van holle componenten geregeld? (moet je dat zelf doen in je 3d ontwerp of doet de printer dat?) En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan Maak/download eens een 3d ontwerp en ga eens naar een shop waar je die kan printen. Vergelijk dan de specs van deze printer en je ervaring met die van de shop. Dan weet je al 1000x meer.Met een kitcar maak je ook een proefrit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.van den Heuvel Geplaatst: 22 december 2015 Rapporteer Delen Geplaatst: 22 december 2015 Bij deze wat leesvoer voor 3D printen...http://www.hanselman.com/blog/3DPrintingIsForSoMuchMoreThanJustMakingBrightlyColoredPlasticPiecesOfCrap.aspxje kan er blijkbaar veel mee maar je moet wel de juiste combinatie printer, nozzle, proto-pasta etc. hebben.ttp://www.proto-pasta.com/collections/retail/products/high-temp-pla-v2-0 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.