Ga naar inhoud

Met rempomp of zonder???


David Francken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mannen,

Omwille van het plaatsgebrek ben ik

misschien van plan om zonder rempomp

te werken? Maar ik zou liever met rempomp werken

bestaan er kleinere versies van ofzo?

Wat raden jullie mij aan? Is het veel verschil

zonder rempomp werken qua remmen?

Ik dacht aan deze of heeft iemand nog iets

liggen voor mij???

154ek2s.jpg

Geplaatst:

Huh?, Wat bedoel je exact met rempomp? Ik neem aan de rembekrachtiger. Zonder rembekrachtiger kun je best werken. Ik heb geen bekrachtiger op mijn Caterham en Westfield.

Op je plaatje staat een rempomp die in tandem staat.

Als je een probleem hebt met de inbouwlengte kun je hem natuurlijk ook omdraaien. Hiervoor moet je het bevestigingspunt aan het pedaal ook aanpassen.

Andere mogelijkheid is twee korte pompjes gebruiken in combinatie met een balance bar.

Geplaatst:

Inderdaad ja een rembekrachtiger bedoel ik.

Hoe bedoel je die in een tandem staat, dit is een rempomp van een escort mk1 gevonden

op motomobil.com, deze rempomp zou passen op mijn pedalenset omdat die ook

van een escort mk2 is maar deze is gelijk aan die van een escort mk1.

Zie foto pedalenset en van de rempomp op motomobil.com wat denk je???

nx6mfa.png

2q3w679.png

Geplaatst:

In tandem staan betekend dat de twee pompen die nodig zijn voor een gescheiden circuit achter elkaar staan, in tandem dus.

Ik vindt het wel een hoop geld voor een rempomp.

Ik kan jouw constructie niet goed beoordelen vanaf de plaatjes. Erg moeilijk is het nu ook weer niet.

Geplaatst:

Ik weet niet welke pomp ik zou gebruiken, maar ik zou wel even gaan shoppen met deze prijzen.

Ik zou in ieder geval voor twee aparte rempompen kiezen, alleen al voor het feit dat de rempomp waarschijnlijk niet optimaal zal zijn voor jouw auto.

Een rempomp wordt bepaald aan de hand van de asgewichten, vering, dempers en banden. In jouw geval heb je waarschijnlijk een 30% Ford, 20% Austin en de rest onbekend.

De tandem pomp heeft een zuigerdiameter die vaak verschilt voor voor en achter. Ook wordt vaak een remdrukbegrenzer gemonteerd al dan niet gekoppeld aan de achteras voor automatische compensatie.

Als je twee rempompen neemt dan kun je nog wat varieƫren met de remdruk, en met een balancebar of handmatige remdruk begrenzer kun je de drukverdeling afregelen.

Ik zal eens proberen te achterhalen wat voor zuigers derempomp van de Caterham gebruikt.

Geplaatst:

Hoi David

Wij hebben nog een Escort MK2 remcylinder liggen. Als je interesse hebt doe dan maar een PBtje.

Groet, Ben

Geplaatst:

Hoe wordt die aan het pedaal bevestigd?

Ik zie nergens bevestigingspunten.

Geplaatst:

dit is wat je bedoelt Harry, als je zo'n pedalenset hebt kan je de druk regelen?

en dan is mijn probleem opgelost, ik vermoed dat dat ook een goede pedalenset is????

New Escort Mk2 complete, fabricated Bias Pedal Box including pressed steel pedals

Cable clutch

Complete with bronze bushed balance bar assembly and Wilwood master cylinders.

Willwood master cylinders:

0.625 front

0.750 rear

avrn2t.jpg

Geplaatst:

Zoiets ja. Die van Vanganswijk kun je ook monteren. Die heeft een 2 gats bevestigingsflens en in de stang schroefdraad waar je vervolgens weer een vorkje of oog in kunt schroeven. Zoals ik reeds zei echt moeilijk is het niet om iets goed passend te krijgen.

Voor mijn westfield heb ik zelf een pedalbox gemaakt met stevigere pedalen.

Geplaatst:

Hoi David

Wij hebben nog een Escort MK2 remcylinder liggen. Als je interesse hebt doe dan maar een PBtje.

Groet, Ben

Je hebt een PM.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...