Ga naar inhoud

Ervaring met tanksealers?

Ad Huijgens

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beetje off topic misschien, maar ik heb een probleem met mijn motortank. Motor heeft jaren stil gestaan en door uitzakkend water is de onderkant doorgeroest. Omdat de motor in de verkoop gaat moet deze wel dicht zijn.

Red kote gevonden op internet maar de verzendkosten zijn net zo hoog als de productprijs.

Por15 gevonden maar geen ervaring mee.

Wie kan mij een goed product aangeven wat in te tank een coating verzorgt en dus een soort binnentank maakt. Lassen is geen optie. Materiaal is te dun.

Groeten

Ad

Geplaatst:

Is de lekkage "buiten het zicht"?

Als het een paar gaatjes zijn kun je die dicht solderen, en als het "meer" is kun je er misschien een plaatje tegen solderen, gewoon aan de buitenkant...

Kost bijna niets en is zó klaar. Na afloop wel even afdekken met wat (spuitbus-)lak.

Geplaatst:

Hoi,

Ik zou gewoon eerlijk zijn en het vertellen dat de tank aandacht behoeft, zeker niet aan beginnen te klooien.

Groet,

Arjan

Geplaatst:

Hoi Ad,

Polyservice heeft tanksealers, zit dicht bij je.

Ik heb ook een tank gecoat van binnen, omdat deze begon te roesten. Iedere keer zaten er roestdeeltjes in het benzinefilter.

Het is een vies werkje, alles goed afdoppen, spul loopt overal in en hecht als een zot, is redelijk aan de prijs.

Daarom zou ik er niet teveel aan doen en de nieuwe eigenaar laten beslissen wat hij eraan wil doen.

Als dit spul in de tank zit, is lassen geen optie meer.

Groet,

Arjan

Geplaatst:

Ik heb de tanksealer gebruikt van Polyservice.

IMG_4364.jpg

Hoewel mijn tank er van binnen nog prima uitzag, zijn Metro turbotanks zeldzaam, dus het leek me als roestpreventie prima spul. Mengen en dan ben je een kwartier bezig je tank rond te draaien tot het uithardt. Daarna nog een week laten uitharden en er blijft een keiharde glimmende spiegelgladde laag achter in de tank. Volgens mij kun je hier prima een aangetaste tank mee repareren.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...