J. Bakker Geplaatst: 17 mei 2015 Rapporteer Geplaatst: 17 mei 2015 ik ben op zoek naar een TIG lasapparaat voor het lassen van bijvoorbeeld een RVS uitlaat, of iets aan het chassis en zovoort, nu heb ik deze gevonden, maar ik heb er niet veel verstand van, ik kan alleen elektrisch en autogeen en een beetje MIG lassen, mijn vraag dus is dit een goed apparaat voor de werkzaamheden die ik er mee wil doen ? https://www.heelgoedgereedschap.nl/lastechniek/tig-lasapparaten/ims-tig-160-dc-hf-lasapparaat-hf-puls
Harry Bouma Geplaatst: 17 mei 2015 Rapporteer Geplaatst: 17 mei 2015 Je mag wel even bij mij thuis proberen. Apparaatje lijkt niet verkeerd voor het hobby gebruik.Je kunt met een tig apparaat b.v. ook goed hardsolderen.
harm Geplaatst: 17 mei 2015 Rapporteer Geplaatst: 17 mei 2015 ik heb ook nog een tig apparaat over waar je ook aluminium mee kan lassenmag weg voor 500 euro
J. Bakker Geplaatst: 17 mei 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 mei 2015 ik heb ook nog een tig apparaat over waar je ook aluminium mee kan lassenmag weg voor 500 eurois deze voor 230 volt of 400 volt en heb je er ook een fles bij ?
Ramon Koch Geplaatst: 18 mei 2015 Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2015 https://www.heelgoedgereedschap.nl/lastechniek/tig-lasapparaten/ims-tig-160-dc-hf-lasapparaat-hf-pulsWij hebben op de zaak een soortgelijk apparaat. Prima ding als je er niet dagelijks gebruik van maakt of veel verschillende dingen last. Apparaat is ietwat onhandig op gebied van instellingen, verder prima voor het geld.Is overigens een stuk lastiger om TIG te lassen in vergelijk met MMA of MIG. Met een fatsoenlijke MIG machine kan "iedereen" wel een lasje leggen (zelf een EWM picomig en daar kan mijn vrouw nog mee lassen). Met TIG is toch een aardige trap lastiger.
Paul van der Knijff Geplaatst: 18 mei 2015 Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2015 Je zou ook eens bij Freetech kunnen kijken, hele behoorlijke apparaten voor redelijk geld en een goede support.Ik heb eventueel een Freetech 4 in 1 waar ik voor een redelijke prijs van af wil. http://www.freetech-equipment.com/shop/Equipment/10-freetech-combiarc-pro-200-4in1.htmlHier op kun je op 220v mee electrode lassen, TIG AC en DC lassen en plasma snijden. Als nieuw en helemaal compleet met reduceerventiel, voetpedaal en kar maar zonder flesDe reden dat ik hem eventueel wil verkopen is dat ik tegenwoordig meestal op locatie moet lassen en dan vind ik hem eigenlijk te zwaar.Als je interesse hebt moet je het maar even laten weten.
J. Bakker Geplaatst: 18 mei 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2015 Hij lijkt me iets te overdreven voor het werk wat ik er mee wil doen, maar ik vraag toch even wat je er voor moet hebben, graag even via een PB
Paul van der Knijff Geplaatst: 18 mei 2015 Rapporteer Geplaatst: 18 mei 2015 Overdreven kan ik niet bepalen voor jou, het is wel een machine waar je heel veel mee kan. En plasmasnijden is wel erg makkelijk als je dat in huis hebt.Ik heb je een pb gestuurd
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.