H. Wiersma Geplaatst: 20 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 20 april 2015 Hallo allen,Onlangs heb ik een striker aangeschaft, de versnellingsbak maakt echter nogal een jankend geluid.Nu zat er bij de koop een (volgens de verkoper) een gereviseerde bak bij. Dit is echter de variant met korte spline as, dus van een 2,0l. Blijft dit heel i.c.m een ford zetec st 170?Alvast bedankt.
Peter van Oosterhout Geplaatst: 21 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 21 april 2015 Hallo H.Wiersma, Het is een goed gebruik binnen dit forum om je eerst even voor te stellen...Is ook zeker zo netjes.Vrgr. Peter
Francesco De Stefano Geplaatst: 21 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 21 april 2015 Hangt ervan af of het er 1 is met een versterkt lager vd secundaire as. Zo niet dan is 130-150 pk wel het max wat ik erop zou zetten.Een goede T9 bak met versterkt lager kan 250 Pk hebben (mits je enigzins normaal omgaat met de auto)Enne... wel ff voorstellen he?
H. Wiersma Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 21 april 2015 Hallo allen,Bedankt voor jullie reacties! Voorstellen zal ik even doen zodra ik fotos heb gemaakt.Zojuist gekeken, het lijkt erop dat ik helaas een bak heb zonder versterkt lager op de sec. as.Dit doordat er geen as met borst te zien is aan de voorzijde van de bak.Mogelijk zit er een bus geperst om de as, ik zal navraag doen bij de vorig eigenaar.De bak ziet er daadwerkelijk "nieuw" uit van binnen.Indien blijkt dat het om een normale bak gaat met onversterkt lager, kan ik mogelijk het volgende doen.Een tweedehands bak kopen van een v6 en vervolgens alle " nieuwe" delen overzetten. Teminste wanneeer de bakken dezelfde " inwendige componenten gebruiken?Wel zal ik dan een nieuw lager voor de secundaire as moeten aanschaffen.Kan iemand mij uitsluitsel geven of los van de tandwielen de bakken dezelfde inwendige componenten gebruiken?Wederom bedankt!
H. Wiersma Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 21 april 2015 Hallo allen,Bedankt voor jullie reacties! Voorstellen zal ik even doen zodra ik fotos heb gemaakt.Zojuist gekeken, het lijkt erop dat ik helaas een bak heb zonder versterkt lager op de sec. as.Dit doordat er geen as met borst te zien is aan de voorzijde van de bak.Mogelijk zit er een bus geperst om de as, ik zal navraag doen bij de vorig eigenaar.De bak ziet er daadwerkelijk "nieuw" uit van binnen.Indien blijkt dat het om een normale bak gaat met onversterkt lager, kan ik mogelijk het volgende doen.Een tweedehands bak kopen van een v6 en vervolgens alle " nieuwe" delen overzetten. Teminste wanneeer de bakken dezelfde " inwendige componenten gebruiken?Wel zal ik dan een nieuw lager voor de secundaire as moeten aanschaffen.Kan iemand mij uitsluitsel geven of los van de tandwielen de bakken dezelfde inwendige componenten gebruiken?Wederom bedankt!
Paul van der Knijff Geplaatst: 25 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 25 april 2015 Voor straatgebruik zou ik hem gewoon gaan gebruiken.
harm Geplaatst: 27 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 27 april 2015 helemaal nergens voor nodigeen bak met versterkt lager is alleen raadzaam als je met meer dan 240 nm koppel rijdten als je er mee gaat racenvoor straatgebruik en een pk of 200 kan een standaard bak het altijd aanwat wel belangrijk is dat je er 1.9 liter goede olie in doetals je tunnel erg smal en/of van onder dicht is dan 75w140 gebruiken.
H. Wiersma Geplaatst: 28 april 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 28 april 2015 Allen bedankt voor de antwoorden.Inmiddels heb ik de de bak vervangen, er bleek ook een standaard bak onder te zitten waardoor alles gemakkelijk overgezet kon worden.Helaas is het jankende geluid nog niet weg. Kan het zijn dat dit uit het differentieel afkomstig is?Al klonkt het meer alsof het niet van achter komt.Heeft iemand misschien tips om dit uit te sluiten?
Wilco Blankenburgh Geplaatst: 29 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 29 april 2015 Misschien even uitvinden wanneer het janken plaatsvind en of het toe of afneemt?-Is het ook bij stilstand? - Koppeling ingedrukt - In zijn vrij-Is het rijdend? -verschil in versnellingen?Gewoon boeren verstand gebruiken om het uit te zoeken.
H. Wiersma Geplaatst: 29 april 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 29 april 2015 Het probleem is "opgelost".Wat blijkt, het is een bak met rechte vertandig!GĂȘnant dat ik dit niet heb opgemerkt, dit doordat ik een rebuild manual van een rechtvertande bak had doorgelezen en deze had "vergeleken" met mijn reserve bak.Na het nogmaals doorlezen viel het kwartje dat het een bak met rechte vertanding betreft.Het janken hoort er dus gewoon bij.
Francesco De Stefano Geplaatst: 30 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 30 april 2015 Je had dus 2 bakken met rechte vertanding? Dat is wel curieus.... Maar 1 ding weet je zeker, hij zal sterk genoeg zijn.
Paul van der Knijff Geplaatst: 30 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 30 april 2015 Die had ik ook en heb er vanwege dat janken uitgehaald en verkocht. Voor straatgebruik is het even leuk maar je wordt er gek van als je aan het toeren bent..
H. Wiersma Geplaatst: 30 april 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 30 april 2015 Francesco, de bak die erin zat, was schuin vertand en versleten.De bak welke er nu onder zit is recht vertand....
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.