Ga naar inhoud

Stekker,


Jacco Hofstede

Aanbevolen berichten

Voor de connectie van het dashboard rest auto ben ik opzoek naar een leverancier die een stekker met meer dan 15 connectoren heeft.

Ben al op div sites geweest meer steeds niet meer dan 15.

ik weet dat ze er zijn ( kom ze dagelijks tegen maar dan al in gebruik).

in het uiterste geval wil ik wel van een gebruikte stekker iets maken.

maar eerst meer opzoek naar een nieuwe werkt veel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik een Epic connector gekocht samen met een contra voor plaat montage.

Het enige nadeel is dat ik hem wel een beetje zwaar vind. Maar wel sterk en waterdicht!

Ik moet hem nog monteren samen met de hele verversing van bedrading, maar dan mooi met de doorvoer op de scuttle.

Zie conrad industriele connectoren...

https://www.conrad.nl/nl/componenten/connectoren/industriele-connectoren-rechthoekig/industriele-connectoren-epic.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk mij net, jij wilt het voor de verbinding van je dash gebruiken zoals ik het ook heb.

Dan heb je te maken met stroomdragers en signaaldragers. Die kunnen storingen veroorzaken aan de signaaldragers.

Daarom beter om deze gescheiden te houden met 2 stekkers of een milspec connector gebruiken.

Als je 2 stekkers wilt gebruiken kan ik de Deutsch serie aanbevelen. Een krimptang hiervoor heb ik wel.

https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=deutsch

Milspec ronde connectoren

https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=ronde+connector&filterBrand=Amphenol&filterAantal+polen=16

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad probeer je ECU signalen/sturingen in aparte stekkers te houden(beste in aparte kabels en connectoren).

Daar ga ik zelf super seal voor gebruiken...

Andere signalen zijn niet super gevoelig die zou ikzelf wel aandurven om in 1 stekker te combineren.

Ik bedoel maar, in een draadboom ligt ook alles naast elkaar.

Een slecht samengestelde draadboom(lussen en draaiingen) is erger dan een stekkertje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad probeer je ECU signalen/sturingen in aparte stekkers te houden(beste in aparte kabels en connectoren).

Daar ga ik zelf super seal voor gebruiken...

Andere signalen zijn niet super gevoelig die zou ikzelf wel aandurven om in 1 stekker te combineren.

Ik bedoel maar, in een draadboom ligt ook alles naast elkaar.

Een slecht samengestelde draadboom(lussen en draaiingen) is erger dan een stekkertje...

Mijn draadboom heeft allemaal draaiingen (twisted pairs) zoals het hoort. :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto-SH7J3PM3.jpg

Ik ben opzoek naar zo'n stekker.

maar dan ongebruikt.

Hij is van AMP.

Deze is afkomstig van een Renault scenic .

Voor signaal storingen ben ik niet zo bang, normaal gaat door deze stekker ook can bus, ABS sigalen en voedingen en dat geeft ook geen storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10GbE netwerkje aan boord? :-D

Niet zo snel, maar wel voor alle magnetische en hall sensoren. Sommige sensoren zijn ongelofelijk gevoelig voor stoorsignalen. Ik had een krukassensor met een stukje standaard kabel vorige week iets te dicht bij de dynamo langs gelegd, met als gevolg dat mijn toerental signaal als een dolle tussen 2000 en 30000 toeren schommelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabeltje van krukassensor is daarom bij Opel C20XE ook afgeschermd en aan aarde gelegd...

Ik heb een ietsiepietsie andere constructie dan de standaard C20XE uitvoering. Maar laten we dit topic niet verder vervuilen. Ik plaats wel een foto van mijn constructie in mijn eigen topic. Sorry Jacco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...