Thomas Walder Geplaatst: 21 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 21 maart 2015 De titel zegt het al: hoe nemen jullie je kitcar mee op vakantie?Eerste wat me te binnen schiet is een aanhangwagen waar je 'm opzet maar ik heb die niet (en ik zou ook niet weten waar ik zo'n ding zou moeten laten...). Ik heb ook wel eens gehoord van een frame dat je aan je trekhaak kan bevestigen dat je de kitcar zelf als 'aanhanger' meeneemt, kennen jullie dat? De V60 waar de kitcar achter moet komen hangen mag 1300 kg trekken. Wie heeft suggesties?
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 21 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 21 maart 2015 Hey Thomas,dan moet je, indien je richting zuiden trekt, België vermijden... want hier zijn A-frames (zo heten de dingen die jij beschrijft) enkel toegelaten om een "geïmobiliseerd voertuig" naar een garage te slepen aan max 25 Km/h... Een snelweg dien je bij de eerstvolgende afslag te verlaten... Hetzelfde geldt voor "car-tows" waarover Eric Van der Donk enkele maanden geleden hier op 't forum een topic lanceerde...Ik heb een bestemming voor mijn vakantie vekozen in functie van voldoende en geschikte parkeerplaats voor 3 voertuigen... De MNR kan binnen staan, voor de Volvo en de gehuurde trailer is er buiten voldoende plaats voorhanden...Greetz, Patrick
Rudie Heikens Geplaatst: 21 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 21 maart 2015 Op de trein d'r mee!Een belevenis op zich...
Bas Braams Geplaatst: 21 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 21 maart 2015 De allerbeste optie………….Maak een prentje van dat ding en steek dat in je portefeuille.Kan je op elk willekeurig terras aan geïnteresseerden laten zien bij het genot van een glaasje Pastis.
Erik van de Donk Geplaatst: 21 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 21 maart 2015 Ik heb de vraag of de bewuste Cartow gebruikt mag worden uiteindelijk bij de rijksoverheid neergelegd en zij hebben het weer doorgestuurd naar het ministerie, ik zou binnen 4 weken antwoord krijgen maar helaas na 8 weken nog geen antwoord ontvangen dus de vraag maar weer neergelegd bij rijksoverheid en zij hebben de vraag wederom doorgestuurd naar het ministerie. Omdat ik dit helaas verwacht had heb ik uiteindelijk maar een Humbaur HKT aangeschaft waar de Westfield net op past. Mooie van deze aanhanger is dat je er zonder oprijplaten op kan rijden, mooi laag en compact!
Bas Bais Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Mooie brian James micro max kopenPast ie precies op
Peter van Oosterhout Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Zoiets??Vrgr. Peter
Bas Braams Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Alléz Mannen,Er is toch wel iemand in deze club die een trailer bezit, bij Thomas in de buurt woont, én dit apparaat genereus een weekjeter beschikking stelt?
Ad Huijgens Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Er zitten toch wielen onder en een motor in. Gewoon achter de Volvo aanrijden. Is dubbel genieten.
Gijs van Erp Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Hoe, wat, waar en wanneer Thomas???
B.Klaaijsen Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Heb dit bedacht, kitcartrailer leeg gewicht met wielen en cyclewings ca 50 kg, laadvermogen dus 700kg zonder kenteken. Geremd kan ook en dan iets zwaarder door andere uprights en koppeling/remkabels.Nog meer voordelen, super laag zwaartepunt, minder rem/trekgewicht,geen spanbanden,geen oprijplaten,supersmal ,kost een drol etc.. al met al geheel in lijn met gedachtengoed Colin Chapman.Op vakantie past de hele boel makkelijk onder je camper of in je voortent dus geen onhandig trailergezeul en stallingskosten/problemenheb je liever 4 wielen er onder, kan ook,maar dan weegt hij wel al bijna 90kg! In geval van de Westfield weegt de hele combinatie nog geen 600kg!!!
Emiel Tonen Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Erik,is de Humbaur te huren/lenen voor clubgenoten in de regio? Wil komende zomer misschien nog een keer een circuitdagje doen. Heb je `m al vaak gebruikt, ben wel beniewd of een enkelasser stabiel achter de auto hangt.Groeten
Patrick vd Langenbergh Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 Geen oprijplaten? Hoe zet je de auto dan op de trailer Bas? En hoe bevestig je hem op de trailer? Commersialiseer je dit trailertje?
B.Klaaijsen Geplaatst: 22 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2015 @patrick, gewoon opkrikken en vastbouten en nee ik commercialiseer hier niets meer, dat leidt tot ergernis bij anderen helaas en ik ben daarom ook geen sponsor meer..
Thomas Walder Geplaatst: 25 maart 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 25 maart 2015 Ik merk dat meer mensen bezig zijn met de vraag hoe ze hun kitcar vervoeren, interessant om jullie ervaringen te lezen.Gijs, het gaat over een bezoekje van mij aan het welkbekende Belgische plaatjes Ferrières, in een prachtige Bed and Breakfast die ik vanuit het beperken van reclame-uitingen hier niet bij naam zal noemen, haha! (in de week van 10 augustus). Omdat ik denk dat wel meer mensen stoeien met dit thema zou ik bijna denken dat het misschien een goed idee is als de kitcarclub zelf een trailer aanschaft die leden dan voor een kleine bijdrage kunnen lenen. Da's even een proefballonnetje van mij, niet het formele standpunt van het bestuur hoor... wat vinden jullie daarvan? En dan moeten we wellicht ook even kijken naar trailerachtige oplossingen zonder dat je daar rijbewijs BE voor nodig hebt (of bestaat dat niet?)
Peter Scheilen Geplaatst: 25 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 25 maart 2015 M.b.t. rijbewijs BE:Als het trekkend voertuig zwaarder is als het totale gewicht van de aanhanger (dus gewicht aanhanger en laadvermogen) dan mag je deze aanhanger met alleen B rijbewijs rijden. Mits (ja we leven in Nederland...) het totaal terreingewicht van de volledige combinatie niet meer dan 3,5 ton bedraagt.En totaal gewicht van de combinatie is in deze dus het gewicht van de aanhanger + laadvermogen + gewicht trekkend voertuig + laadvermogen van het voertuig.Bedraagt het totaal gewicht van de combinatie meer dan 3,5 ton dan dient men in bezit van rijbewijs BE te zijn.Let op, ook als de aanhanger leeg is geldt deze regel ook! Hang dus niet een lege aanhanger met een eigen gewicht van 500 kilo en een laadvermogen van 1 ton achter een auto van 1400 kilo... in principe heb je dan BE nodig, ook als de aanhanger leeg is.Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb.... Zal wel tot discussie gaan leiden Kortom, met een kitcar zul je niet snel BE nodig hebben lijkt mij.Grtz.Peter
Wichard Theunissen Geplaatst: 25 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 25 maart 2015 Nee Peter hebben we hier nog nooit over gehad! :-)
Gerard Mulder Geplaatst: 25 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 25 maart 2015 Voor zo'n klein eindje ( - 300 km ) heb je toch geen aanhanger nodig, Thomas.Vraag maar eens aan Harm of Dirk, zijn toen ook vorig vanuit het noorden daar geweest.En met een aanhanger doe je er een stuk langer over, ook al eens gedaan, had toen een hond bij me.Wat is nu met een stop onder weg dus 2 x 1,5 uur........Plus het is lekker en leuk rijden door Belgiegrtz. Gerard
Richard Aerdts Geplaatst: 25 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 25 maart 2015 Mijn humbauer gaat in de verkoop.Heeft eigen gewicht van 290 kg en mag tot 1300 kg totaal beladen worden. Is een geremde enkelasser.Is inclusief oprijplaten en eigen kenteken. Geheel gegalvaniseerd, dus geen roest. Ligt echt super achter de trekauto.Ga hem dit jaar zeker niet meer gebruiken, richtprijs €1150,-
B.Klaaijsen Geplaatst: 26 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 26 maart 2015 Let op, ook als de aanhanger leeg is geldt deze regel ook! Hang dus niet een lege aanhanger met een eigen gewicht van 500 kilo en een laadvermogen van 1 ton achter een auto van 1400 kilo... in principe heb je dan BE nodig, ook als de aanhanger leeg is.Ik hoop dat ik het goed uitgelegd heb.... Zal wel tot discussie gaan leiden Kortom, met een kitcar zul je niet snel BE nodig hebben lijkt mij.Grtz.PeterInderdaad niet waar wat je hier zegt.ttm aanhanger mag tegenwoordig hoger liggen dan die van trekkend voertuig als je maar onder 3.5 ton blijft. Dat mag met enkel B mits trekgewicht auto niet overschreden. Verder zit je met de meeste autoambulances fout met enkel b ook met kitcar. http://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/4561-gezocht-lichte-autoambulance-voor-verhuur/?hl=%2Brijbewijs+%2Baanhanger#entry44337
Peter Scheilen Geplaatst: 26 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 26 maart 2015 Inderdaad niet waar wat je hier zegt.ttm aanhanger mag tegenwoordig hoger liggen dan die van trekkend voertuig als je maar onder 3.5 ton blijft. Dat mag met enkel B mits trekgewicht auto niet overschreden.Verder zit je met de meeste autoambulances fout met enkel b ook met kitcar. http://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/4561-gezocht-lichte-autoambulance-voor-verhuur/?hl=%2Brijbewijs+%2Baanhanger#entry44337Weer wat geleerd Over het algemeen overschrijdt je toch snel het trekgewicht van de auto lijkt mij. Kan me bijna niet voorstellen dat een auto van 1200 kilo 2000 kilo zou mogen trekken. Lijkt mij ook geen fijne combi om mee te rijden.En met die autoambulance is logisch natuurlijk. Meeste autoambulances zijn gemaakt om toch snel 1500 kilo mee te kunnen nemen, afgezien van het eigen gewicht.Maar uiteraard worden er ook lichtere gemaakt Grtz.Peter
Rob Wiersma Geplaatst: 26 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 26 maart 2015 Net mijn lichte aanhanger verkocht aan een kitcar eigenaar voor 750 euries....Gebruikte onderstel en de opbouw nieuw.Ik ga nu een gesloten uitvoering maken met een caravan onderstel (met kenteken 1000 kg)Ik heb er 1 met een binnenlengte van 4 meter die ik ga verkopen, de andere wordt 4,5 meter en ga ik zelf gebruiken.Dus als er interesse is.....En nee, is niet commercieel maar we hebben een kostbare hobby die we op deze manier bekostigenHier een foto van een aanhanger die ik voor een trike gemaakt heb:En voor karts:
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.