Henk Droppers Geplaatst: 9 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2015 hi mensen,ik ben bezig om mijn Tiger Dashboard wat op te frissen.Dit behelst ook de huidige schakelaars te vervangen door modernere Exemplaren.ik heb Foto s van de huidige schakelaars bijgeslotenOp Car Builders Solutions heb ik Aluminium Billet Switches uitgezocht.Vraag de huidige 2 standen schakelaars = Licht en Ventilator, zijn wel/niet met 2 standen in de gewenste nieuwe uitvoering te krijgen moet ik dan voor andere gaan , of is er anderszins een oplossing -´PS de uitgezochte schakelaar vind ik mooi en ik kan er ook de zelfde soort waarschuwingslampjes bij verkrijgen.Indien iemand van jullie een soort weet waar wel licht c.q. ventilator schakelaars met bijpassende waarschuwingslampjes e.d. van te verkrijgen zijn, houdt ik mij aanbevolen !groeten,henk
Dirk Strikwerda Geplaatst: 9 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2015 Ik heb deze billet switches (zwarte uitvoering) ook in de Striker. Naar mijn weten zijn ze er niet in een variant met dubbele schakelstanden. Voor wat betreft het licht heb ik twee schakelaars gebruikt. De ene schakelt stads/parkeer licht en de andere dimlicht. Grootlicht kan ik bedienen met de richtingaanwijzer stengel aan het stuur.Uhhh, ventilator... ja, die heb ik, maar alleen tijdens de APK Let wel op dat deze schakelaars niet veel stroom (max. 5 A) kunnen schakelen. Dimlicht (en grootlicht) schakel ik daarom met een relais.
Dick Geys Geplaatst: 9 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2015 Ik ben ook bezig aan mijn dashboard ik zoek nog 2 schakelaars heb jij deze toevallig over Henk ik kan ze nergens vinden.Groeten Dick
Henk Droppers Geplaatst: 9 maart 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2015 Hi DickZoals afgebeeld zijn de huidige schakelaars zo dadelijk beschikbaar.Je mag ze hebben !Stuur maar een berichtjeHoi. Henk
Dick Geys Geplaatst: 9 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2015 Super, dank je,ik stuur je een berichtje.Groeten Dick
Ad Huijgens Geplaatst: 10 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2015 Op www.aliexpress.com staan ook heel veel verschillende schakelaars. Misschien zit hiet iets bij. Levertijd soms 3 á 4 dagen anders weer 4 á 5 weken.
Dick Geys Geplaatst: 10 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2015 klopt Ad daar ben ik ook terecht gekomen door Lucas te google'n maar ik ze nodig voor mijn Donkervoort restauratie project ik heb veel mooiere schakelaars gezien maar ik ga voor originaliteit.Bedankt voor het mee denken en succes met je schitterende JBAGroeten Dick
A Witvliet Geplaatst: 10 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2015 Ik heb ook de delta schakelaar met dubbele standen voor verlichting en ventilator.Volgens mij heb ik ze destijds hier gekocht volgens mij.http://www.europaspares.com/auto-electrical/delta-rocker-switch-lights.html
Henk Droppers Geplaatst: 11 maart 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2015 bedankt mensen, de schakelaars , zoals op europa spares, heb ik nu (en Dick straks)ik vindt de Tiger klassiek genoeg , met haar ronde koplampen en groene heupen, dus ik maak het dasboard strak.Hier vind ik de car builder solutions schakelaars en lichten goed inpassen.Daar ik zo stroom technisch ben dat ik nog aan het schrikdraad voel voor ik er tegenaan pies,wil ik wat info hebben over het aansluiten van de diverse schakelaars.ik heb fijn hulp gehad van Martin Scholten met loshalen en labelen en daar ook al ervaren dat de 4 al geplaatste relais, de 'lichtere' schakelaars wel mogelijk maken. Een paar draden trekken voor een extra stad of dimlichtschakelaar zal ik wel redden.Of ik Mono block of Duo Block moet hebben ?? ik heb achterop de huidige gekeken om daar verder mee te komen Als iemand van jullie mij de valkuilen kan wijzen, zie ik het graag !hoi, henk
Mark Post Geplaatst: 19 maart 2015 Rapporteer Geplaatst: 19 maart 2015 Dezelfde schakelaars gebruik ik ook. Beetje donkervoort look.
R.v.Maarschalkerweerd Geplaatst: 13 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 13 april 2015 Mark,Van welke auto is die richtingaanwijzer handle?
Wim van Dieren Geplaatst: 13 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 13 april 2015 Hallo,Origineel zit er een Hella schakelaar in bv een VM77 maar die is niet meer leverbaar.Ik heb zelf een combischakelaar bij Histoparts.com besteld toen de mijne stuk ging.Ziet er net zo uit en heeft dezelfde mogelijkheden, dus richtingaanwijzer, schakelen tussen groot en dimlicht en claxon functie.Misschien een idee?groeten Wim.
Dick Geys Geplaatst: 14 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 14 april 2015 Op mijn Donkervoort zit een Lucas.Groeten Dick
Peter Scheilen Geplaatst: 14 april 2015 Rapporteer Geplaatst: 14 april 2015 Hier een link naar de schakelaar: http://histoparts.com/nl/webshop/electrisch-materiaal/richtingaanwijzer-schakelaars/product___72-RW2004___richtinaanwijzer-combi-schakelaar.htmlVolgens mij is dit de standaard gemonteerde schakelaar in een VM. Is overigens geen geweldige goede schakelaar....Groet,Peter
Henk Droppers Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 april 2015 Hi, enkele weken geleden zag dit er al net zo uit. Nmm best strak geworden. Dit weekend hopenlijk tijd om de Tiger van de stalling naar de werkplaats te verhuizen en te beginnen met het aansluit/soldeer werkHoi. Henk
Henk Droppers Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 april 2015 Hi, enkele weken geleden zag dit er al net zo uit. Nmm best strak geworden. Ditvweekend hopelijk tijd om de Tiger van de stalling naar de werkplaats te verhuizen en te beginnen met het aansluit/soldeer werkHoi. Henk
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.