Jacco Hofstede Geplaatst: 22 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 22 november 2014 Omdat het met mijn striker nog steeds problemen heb met de handrem.En dan vooral de ruimte die de handremkabels in nemenWaardoor de bijrijders stoel niet past.Wil ik proberen een elektrische handrem te maken.Ik heb nu al rem klauwen achter van een Renault scenic en die werken op zich prima.Nu heb ik nog een setje remklauwen liggen van een scenic met elektrische handrem.Eigenlijk het enige probleem is hoe ik een schakeling maak die afslaat bij een bepaalde stroom sterkte.Om de klauwen niet continu aangestuurd te hebben.Ik heb al gezocht maak kan geen aansturing vinden.De OEM Rekeneenheid heb ik ook wel liggen maar die is can bus en dus waardeloos.
Tim Valk. Geplaatst: 23 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 23 november 2014 Kan er geen antwoord op geven maar vind het idee wel prachtig
Dirk Strikwerda Geplaatst: 23 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 23 november 2014 Lage weerstand in serie met de motor en spanningsval over de weerstand meten en op basis daarvan relais schakelen. Op het moment dat de remcylinder aangedrukt is, zal de motor meer stroom gaan trekken en daardoor meer spanningsval over de weerstand. Om de rem te lossen polariteit omdraaien en zelfde trucje. Trouwens geen idee wat die motoren aan stroom trekken. Ampere of 5 ?Makkelijker wellicht is op basis van tijd schakelen. De electrische parkeerremmen die ik ken uit mijn leasegebakjes hebben 1 tot 1,5 seconde nodig.
Jacco Hofstede Geplaatst: 23 november 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 23 november 2014 Ik heb het een keer gemeten op een scenic toen ik er problemen mee had.Ze gebruiken ongeveer tussen de 15 a 20 ampere voordat de rekeneenheid de stroom laat afslaan.Maar ik zie nu ook ineens een oud topic over een hydraulische handrem das ook nog een oplossing in combi met de originele escort handrem greep die ik gebruik.
Don Fulford Geplaatst: 23 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 23 november 2014 Jacco ik heb een hydraulische gebouwd met kabelbediening. Kabelbediening is voor de Apk eis van een mechanische bediening. Hydrauliek komt er erder in dan de kabelbediening. Is de laatste redmiddel mocht de complete remsysteem falen wat ik betwijfel. Heb het gewoon erin gemaakt om eventueel opmerkingen te verkomen. Handrem aan bijrijder kant is bij mij volledig weg nu. Heb fotos ervan mocht je die willen hebben
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.