R. Broer Geplaatst: 20 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 20 november 2014 Ik ben mij aan het oriënteren op een vaste pedalbox (staande) en kan wel wat hulp gebruiken.Alle tips en tops zijn dus welkom.....Ik kom uiteindelijk op de site van OBP in de UK en werd hiervan wel enthousiast. Ze bieden namelijk pedalboxen aan special voor de kitcar, zoals Tiger, Westfield etc. Deze hebben een uitsparing die wel handig is!Nu hebben ze twee smaken en ik vroeg mij af wat de betere keuze is. De premium:http://www.obpltd.com/Pedal-Boxes/Kit-Car/Kit-Car-Premium-V2/Premium-Kit-Car-Hydraulic-Clutch-V2-OBPKCP102De economy:http://www.obpltd.com/Pedal-Boxes/Kit-Car/Kit-Car-Economy/Kit-Car-Hydraulic-Clutch-Pedal-Box-OBPKC002De premium is wat duurder en zal ongetwijfeld beter zijn. Je noemt het niet voor niets de "premium", lijkt mij! Dit heeft volgens mij ook te maken met de materialen.... De hoofdcilinders zitten er ook bij, maar hierbij kan je niet kiezen voor het formaat.Bij de economy kan je wel het formaat cilinder kiezen. Mochten jullie hiervan de voordelen zien dan hoor ik graag wat de beste keuze is. Ik heb een hydraulische koppeling!Alle adviezen zijn welkom, dus ook andere leveranciers. Ik weet dat Biesheuvel ook pedalboxen heeft die mogelijk moeten passen. Dit is echter geen plug-and-play, terwijl de OBP boxen dit wel lijken te zijn. Ik ben trouwens niet zo handig, dus alle tips om zelf te bouwen zie ik niet zo zitten. Ik heb immers ook niet de apparatuur hiervoor.
Harry Bouma Geplaatst: 20 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 20 november 2014 Ze komen beide zonder de remcilinders en koppelingscilinder. iets te snel, tegenwoordig wel met de cilinders.De economic versie is goed genoeg voor een kitcar en als ze eenmaal ingebouwd zijn ziet niemand er meer iets van.Alleen het gaspedaal is wat licht uitgevoerd. Voor het betere heel en toe werk heeft dit gaspedaal te veel zijdelingse speling.De laatste keer heb ik zo'n box met pedalen zelf gemaakt en het gaspedaal net zo uitgevoerd als het koppelingspedaal.
R.Barwasser Geplaatst: 20 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 20 november 2014 Hoi Ruben Ik heb ook de obp pedalbox toen ik deze vorig jaar bestelde haden ze de premium nog niet En kon je ook niet kiezen uit de verschillende cilinders.Maar de gewone is prima hoor ik ben er tevreden over.
R. Broer Geplaatst: 21 november 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 21 november 2014 Hoi Ruben Ik heb ook de obp pedalbox toen ik deze vorig jaar bestelde haden ze de premium nog niet En kon je ook niet kiezen uit de verschillende cilinders.Maar de gewone is prima hoor ik ben er tevreden over.En welke cilinders raden jullie aan?
W de Bakker Geplaatst: 21 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 21 november 2014 Hoi Ruben,Ik heb er voor gekozen om mijn oude pedalen set om te laten bouwen bij Hi Spec.Gekozen voor cylinders 0.625 voor, en 0.75 voor achter,en koppeling met kabel behouden.Ook de firma CompBrake kan dit voor je maken.Als je vragen heb hoor ik het wel via een PB.GR W de Bakker
Paul van der Knijff Geplaatst: 21 november 2014 Rapporteer Geplaatst: 21 november 2014 Ik heb voor 0.625 en achter 0.7. Werkt prima.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.