Gast Eric De Meutter Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 september 2009 ik ben leraar op een technische school in de afdeling Carrosserie.samen met mijn leerlingen van het 7de specialisatiejaar gaan we een Tiger Avon bouwen. Deze moet op het circuit races rijden.We bouwen het chassis zelf. de Body en ophanging is besteld.donderdag gaan we het eerste ijzer gezaagd.kunnen jullie me raad geven met de keuze van de motor.Oracle-Cars raad een zetec motor aan met een webcom computer met injectie.uit welk voertuig neem ik best een motor.welke donor wagen neem ik het best voor pedalenset, differentieel en andere onderdelen
harm Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 september 2009 hallo Ericwelkom hier op het forumje bent de derde leraar deze week die een locost gaat bouwen met de leerlingenwat betreft je motorkeuze zou ik idd ook voor een zetec ganis goedkoop en duurzaam en goed te tunenhet webcon systeem zou ik afblijvenniet omdat het niet goed is(alhoewel ik een auto ermee heb rijden waar ik niet tevreden over ben)maar meer omdat je dan aangewezen bent op een zeer select groepje dealers.een vrij programmeerbaar managementsysteem of een set webers met een ontstekingsunit doen het zeker zo goed op het circuit en kan je bij alle tuners voor terechteen KMS systeem hoef je niet eens de rollerbank mee opdie kan zichzelf instellen met een wideband lambdaregelingeealigt ook aan jullie budget
Werner Van Loock Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 september 2009 Eric,Een toyota 4age 20v is ook een interessante optie, heeft standaard al throttle bodies en genoeg pk's. Is ook nog eens compact en licht, zeker in combinatie met een T50 versnellingsbak.de Avon is een mooie auto, maar hoe komt een carrosserie opleiding tot een kitcar?
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 september 2009 @harm: rond welke prijs zit zo een vrij programeerbaar management systeem@werner: in ons leerplan staan een aantal keuze onderwerpen waaronder: voertuigconstructie, tuning ( vervaardigen van polyester onderdelen en samenvoegen ervan)een kennis van mij heeft zo een tiger met moto motor. hij zou nu graag een tiger hebben met een automotor. wij gieten dit in een jaarproject, zo voldoen we aan een aantal doelstellingen van ons leerplan.Het is ook een leuk project waarvoor onze leerlingen zeer gemotiveerd zijn.
Gast GertJan v Tegelen Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 september 2009 @ Eric,Misschien heb je mijn kennismaking gelezen, misschien ook niet. Zelf ben ik leraar motorvoertuigen in Venlo (Limburg, Nederland )en ben ik me aan het orienteren op het invoeren van een zelfbouw project in ons onderwijs.Hiervoor ben ik op oek naar mensen met kunde en ervaring. Vraag: Hebben jullie voor het construeren van het chassis 3d cad tekeningen? Zo ja welk chassis gebruiken jullie?Wellicht kunnen wij helpen met een KMS systeem, deze gebruiken wij al meerdere jaren in ons onderwijs. Wij laten de leerlingen zelf motoren programmerenGroet Gert-Jan
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 29 september 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 september 2009 @gert jan: we gebruiken geen 3 d tekeningen, gewoon uit een boek
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 6 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 6 oktober 2009 eerst getekend op plaat stuken gezaagd en op tekening gelegdin elkaar gespot
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 6 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 6 oktober 2009 donorwagen is aangekomen 100 eurofoto van de motor ( zal niet gebruikt worden)
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 7 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 7 oktober 2009 Ik had die voorste koker van het chassis (de neus) langer gemaakt en die aan de kopse kant gemonteerd.Nu heb je 2 open buizen Verder ziet het er lekker stevig uit.
harm Geplaatst: 7 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 7 oktober 2009 nog beter om ze dan onder 45 graden te zagen en dan aan elkaar te lassenanders houd je de voorste koker opengewoon plaatjes er in lassen of later lipjes voor de neus en/of radiatorbevestigingde 4 stukken strip voor de stoelbevestiging had ik als laatste gedaan wanneer duidelijk is welke stoel erin komthet lijkt me dat er geen stoel is met een standaard bevestiging die op die strips uit gaat komen
Thomas Rouw Geplaatst: 7 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 7 oktober 2009 die scheuren af als je het zo doet.Wat Harm zegt, zagen op 45 graden en dan opnieuw lassen.Grtz Thomas
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 7 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 7 oktober 2009 oh ja, op de kopse kant hou je nog steeds een open buis
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 8 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 8 oktober 2009 Dat als je die buis aan de voorzijde last, dat je dan de zijkanten alsnog open hebt. Dus in verstek zagen en dan lassen is de oplossing.
Thomas Rouw Geplaatst: 9 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 oktober 2009 die scheuren af als je het zo doet.Wat Harm zegt, zagen op 45 graden en dan opnieuw lassen.wat stond hier dan??? 45 graden verstek en dan bakken.We bedoelen hetzelfde volgens mij net als Harm hihihi. rare race jongens altijd!grtz Thomas
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 9 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 oktober 2009 Jij zegt: wat bedoel je? LOL Dus wij leggen het gewoon NOG EEN KEER uit... sjappie.
Klaas van Veluw Geplaatst: 9 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 oktober 2009 Thomas Rouw schreef: die scheuren af als je het zo doet. zat ff in het foto archief te neuzen kwam tot de ontdekking dat het bij mij ook zo is niet mooi ,maar wel stevig genoeg ....... standaard avon
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 16 oktober 2009 Rapporteer Geplaatst: 16 oktober 2009 deze week verder gedaan
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 2 november 2009 Rapporteer Geplaatst: 2 november 2009 nu een weekje verlof
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 2 november 2009 Rapporteer Geplaatst: 2 november 2009 dit is de huidige tiger van de opdrachtgever. woensdag enkele toertjes meegereden op het circuit van zolder.
Gast Geplaatst: 3 november 2009 Rapporteer Geplaatst: 3 november 2009 Erik,Ik zou de tunnel aan de voorzijde een stuk breder maken.Hierdoor past het bellhouse voor een gedeelte erin.Gunstiger voor plaatsing van je motor,rekening houdend met gewichtspositie,maar ook qua layout a/d voorzijde van je motorblok.Zie voorbeeld van MK en Westfield.Nu kan het nog.Als de alu en je lak op je frame zit, is dat minder makkelijk.Succes en groeten,Alex
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 29 november 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 november 2009 chassis is afgelast
Gast Eric De Meutter Geplaatst: 29 november 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 november 2009 body eerste maal gemonteerd en motor met boit ingepast
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.