Ga naar inhoud

Het Dutton Project is van start gegaan


David Francken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat klopt inderdaad en zo wordt de traditie van

de kitcarwereld verdergezet.

Ik had het nooit gedacht in't begin maar de body

strak zetten is inderdaad om het zo te zeggen verschrikkelijk veel werk! Het mooie aan polyester is dat je alles kan aanpassen en herstellen...

  • Reacties 400
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Geplaatst:

In het verleden heb ik een reparatie willen uitvoeren aan een dutton met polyester hars, de natte hechting was goed, maar wanneer de polyester hars uitgehard is, is het glasmatje er gewoon eraf te pulken, hechting is matig tot slecht.

Het lijkt wel of de body van een dutton een andere samenstelling heeft.

Heb je al een polyesterhars gebruikt om bv een schade te repareren, of welk product heb je goede ervaring mee?

Groetjes,

Arjan

Geplaatst:

Heb je al een polyesterhars gebruikt om bv een schade te repareren, of welk product heb je goede ervaring mee?

Groetjes,

Arjan

We gebruiken polyesterplamuur waarbij de vezels in de plamuur zitten

Fout die vele maken bij plamuren of polyester is dat ze net voor het "smeren" de schade ontvetten wat dus niet goed is

Gewoon schuren en zuiverblazen met perslucht dan is de hechting het best πŸ˜‰

Geplaatst:

Ik zal straks eens een herstelling op het forum

zetten dan kan je dat eens zien.

Geplaatst:

David, misschien is het wel leuk om over je bouwproject een stukje/stukjes te schrijven voor de Kits4all.

Niet alle leden zitten namelijk op het forum....

Vrgr. Peter

Geplaatst:

Ik zal er eens over nadenken. Momenteel heb ik het zeer druk met vanalles. Kortom hoe gaat dat

in zijn werk Peter? Moet dat ingezonden worden?

Grtz David.

Geplaatst:

Om even terug te komen op dat plamuren van meneer A.Boeren.

Allereerst laat ik enkele foto's zien hoe je gaten bijwerkt in de polyester body.

Hieronder zie je een gat in de body zoals binnenkant als buitenkant.

Aan de buitenkant begin ik met een fijne frees om alle vuil weg te halen en vervolgens

schuren met een korrel P80 en daarna even compressorlucht gebruiken.

Zeker niet ontvetten zoals mijn kamaraad Tim V. al eerder heeft aangehaald.

Dan knip je de glasvezelmat op maat, een stuk groter dan het gat is totwaar je

hebt gefreesd. Ik gebruik glasvezelhars met voldoende verharder en breng

dan het matje aan. Vervolgens met een goedkope verfborstel de mat insmeren en

ook rondom het gat en klaar. Voldoende laten uitharden en de dag erna (zo doe ik het meestal)

aan de binnenkant in dit geval de polyesterplamuur aanbrengen met glasvezel in.

Weer vlak schuren om daarna de gewone polyesterplamuur aan te brengen.

Donderdag post ik enkele foto's van de binnenkant.

Ook de juiste produkten die ik gebruik.

el9zd2.jpg

szvm1j.jpg

ru0hox.jpg

Geplaatst:

Ik stuur je een pb David, m.b.t. het maken van een artikel van Kits4all.

Vrgr. Peter

Geplaatst:

Vandaag heb ik de zijpinkers besteld bij aliexpress, koopje.

Zie foto (de middelste afbeelding)

an2eew.jpg

Geplaatst:

De motorsteunen moesten er ook aan geloven vandaag.

Deze heb ik volledig geschuurd en ontvet daarna

geverfd met hammerite. Enkele foto's

Na

msis0h.jpg

Geplaatst:

Bedankt David voor de uitleg.

Vorige keer is er grondig ontvet, weer wat geleerd.

Ik zal deze winter weer een poging wagen.

Groet,

Arjan

Geplaatst:

Geen probleem Arjan. Tim heeft het mij ook

allemaal geleerd hoe je precies te werk gaat.

Mvg,

David.

Geplaatst:

De motorrubbers waar de motor komt op te liggen zijn

ondertussen ook opgefrist. Deze motorrubbers komen uit

een citroen berlingo maar ze zijn goed en dat is wat telt... :-)

Voor

2hpozdc.jpg

Na

atvuxs.jpg

Geplaatst:

De cardanas die ook al reeds geverfd is.

Deze onderdelen kunnen allemaal even opgeborgen

worden om daarna aan het chassis te beginnen.

Geplaatst:

Een paar weken geleden ook een aankoop gedaan van een zeer goede

schuurmachine. Voor mij is het echt een topmachine, een AANRADER.

Ik heb een mirka ceros 150 mm aangeschaft.

Dit toestel weegt bijna 1kg en is uitgerust met een brushless motor,

deze motorkes vind je ook terug in de betere auto's op afstandsbediening.

Het schijnt dat die onverslijtbaar zijn maar ja... :-) dat wordt al snel gezegd...

Dit vergemakkelijkt de schuurwerken enorm. Je kan ook een schuurmachine

op perslucht kopen van bijvoorbeeld rupes maar dan moest ik ook een

krachtigere compressor kopen. Dit is voor mij een betere oplossing vond ik toch althans.

e8swv4.png

Geplaatst:

Vraagje aan alle forumleden...

Heeft iemand enig idee waar ik deze scharnieren zou kunnen vinden?

Deze scharnieren zouden dienen voor de kofferklep van de Dutton.

19xkb4.jpg

Geplaatst:

Vandaag ben ik ook eigenaar geworden van 2 nieuwe zetels. Ik vind ze allezins prachtig!

Deze zetels komen uiteraard ook in de Dutton. Normaliter worden deze zetels op rails

geplaatst zodat ik ze nog altijd kan verschuiven.

2cmw8hx.jpg

Geplaatst:

Hoi David,

heb ik het goed dat het Intatrim Oddessy stoelen zijn? Heb ik ook in de MNR staan. De mijne zijn beide gebroken ter hoogte van de heupen. De bestuurdersstoel werd in garantie hersteld. De passagiersstoel heeft het buiten de garantie begeven en staat nog in de auto. Op de geleiders helemaal achteruit geschoven en met een dopsleutelset tussen achterschot van de cockpit en de stoel houdt hij het voorlopig... Ik heb hierover dit topic gestart. Ik ga ze vervangen, ben er alleen nog niet uit welke er wel gaan inkomen. Ik denk de Turbosport van Westfield.

Let goed op dat er niet te veel torsiekrachten op komen want daar zijn ze zeer gevoelig aan...

Greetz, Patrick

Geplaatst:

De stoelen van intatrim zijn sinds vorig jaar verstevigd dmv dikker materiaal nadat er 2 zijn gebroken bij een belg en een hollander.

na de verbetering zal dat dus niet snel meer kunnen gebeuren,zeker niet als je onder de 80 kg weegt.

In een seven kitcar is dit bijna onmogelijk omdat de stoel opgesloten zit in de zitruimte.

als je gaat racen met een kitcar dienen stoelen ook boven vastgemaakt te worden aan het chassis,dit is verplicht ivm de veiligheid ongeacht de stoel zodat deze niet afbreekt bij ongeval.

hier vind je die scharnieren trouwens:

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-CHROME-PLATED-BOOT-TRUNK-LID-HINGES-SET-PAIR-MORRIS-OXFORD-2-UNITS-WASHERS-/251670449597?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a98ba4dbd

Geplaatst:

Vraagje aan alle forumleden...

Heeft iemand enig idee waar ik deze scharnieren zou kunnen vinden?

Deze scharnieren zouden dienen voor de kofferklep van de Dutton.

Phillip Classics in Riemst, als ik mij niet vergis.

Geplaatst:

De stoelen van intatrim zijn sinds vorig jaar verstevigd dmv dikker materiaal nadat er 2 zijn gebroken bij een belg en een hollander.

na de verbetering zal dat dus niet snel meer kunnen gebeuren,zeker niet als je onder de 80 kg weegt.

In een seven kitcar is dit bijna onmogelijk omdat de stoel opgesloten zit in de zitruimte.

als je gaat racen met een kitcar dienen stoelen ook boven vastgemaakt te worden aan het chassis,dit is verplicht ivm de veiligheid ongeacht de stoel zodat deze niet afbreekt bij ongeval.

hier vind je die scharnieren trouwens:

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-CHROME-PLATED-BOOT-TRUNK-LID-HINGES-SET-PAIR-MORRIS-OXFORD-2-UNITS-WASHERS-/251670449597?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a98ba4dbd

Dank U wel Bas voor de informatie!

Geplaatst:

Oh ja doordat ik gisteren toch wel behoorlijk moe was en nog snel iets op het forum heb gezet was ik

vergeten te vermelden dat deze nieuwe, mooie stoelen van bij Bas komen namelijk Kitcarcollection.com

helemaal uit swifterbant als ik dat goed zeg...Bas?

Ook de nieuwe led achterlichten komen van bij Bas. Deze liggen nog bij Tim, ik zal in de week nog

eens een foto posten van deze lichten.

Geplaatst:

Vandaag nog een slagmoersleutelset gekocht bij bol.com van Einhell DSS 260/2

Altijd handig voor vanalles. Goed werk begint bij goed materiaal...!!!

De compressorolie moest ook dringend vervangen worden dat is bij deze

ook al weer gebeurd.

2f09ced.jpg

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...