Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Philip van de Poel

oldtimer suzuki dwergauto 1970 / RDW info

Recommended Posts

Philip van de Poel

Beste heren specialisten,

Ik sta op het punt een Suzuki Fronte te kopen van 1970, momenteel hangt er een blauwe nederlandse nummerplaat op.

De nederlandse papieren zijn aanwezig, doch als ik de nummerplaat ingeef op de registratiesite bij de RDW verschijnt de melding dat het voertuig niet bekend is.

Zou dit voertuig uitgeschreven zijn in Nederland? volgens de huidige eigenaar niet... Moet dit dan eerst ingeschreven worden in Nederland, vervolgens geschrapt (schrappingsbewijs nodig) en dan ingeschreven in Belgie?

Voor de geïnteresseerden, t'is er eentje met de 360cc luchtgekoelde 2-takt 3-cilinder motor achterin. Staat al 20 jaar stil.

Heeft iemand ervaring of raad over dergelijk autootje? zou dit ooit een collectors-item kunnen worden?

Ik twijfel nog....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Willem van der Velde

Mooie dingetjes .

Dat de Rdw gegevens niet terug te vinden kan ook de oorzaak hebben dat hij bij een autobedrijf nog in de handelsvoorraad staat ingeschreven .

Verder ja het zijn echt mooie dingen m`n zwager heeft een coupé staan ooit gerestaureerd netjes in zijn bedrijf op de zolder gezet inmiddels gewoon weer buiten in de regen omdat hij er geen plaats meer voor heeft binnen .

Eigenlijk wel jammer die coupé zijn echt poepies .

En idd Bauke mooi zo`n R1 erin en iedereen het snot voor de ogen rijden .

Gr Willem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Willem van der Velde

Volgens mij maakt dat niets uit Philip de handels voorraad moet je denk ik hetzelfde zien als de schorsing voor een particulier.

De garage houder is dan vrijgesteld van belasting en verzekering .

Ofwel als hij de auto verkoopt dan haalt hij hem van de handelsvoorraad af en jij krijg je overgeschreven papieren ..

Gr Willem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Philip van de Poel

De auto staat al in Belgie, en het autobedrijf (en misschien ook de dealer) bestaat niet meer.

Uit de handelsvoorraad halen zal bijgevolg niet meer kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bert Reitsma

Philip,

Ik heb er 2 st gele uit bj. 1970 gehad, dit is echter met een 500cc motor.

De mijne was indertijd getest in Autovisie.

Ik had er indertijd de poorttiming van de Kawasaki Mach III motor

in gevijld, dit accelereerde erg goed. Altijd leuk om gillend als een motorfiets

als eerste bij het stoplicht weg te knallen, achterblijvers verdwenen in

de blauwe walm.

In Zuidwolde bij Groningen staat nu ook 1 rode te koop bij www.knalnaarpotze.nl

Bert Reitsma

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dirk Strikwerda

Nou Bert, ik krijg nu toch wat vage beelden van Police Academy.... Die kerel ropte een voorstoel uit een Honda Civic om vervolgens vanaf de achterbank te sturen :-) allemachtig, dat jij daar in pastte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
B.Klaaijsen

Ook in bedrijfsvoorraad moet een kenteken dat aktief is zichtbaar zijn op rdw.nl anders is er iets aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Philip van de Poel

Bert, nuttige tip die rode, goed als prijsindicatie ter vergelijk.

Heb je ervaring met de krukaslagers? Dit zijn bij de 360cc labirynthlagers (geen seal tussen de carters zoals bij de GT750 motoren)

Ik heb een beetje mijn bedenking bij de lange stilstand van de fronte, ik vrees dat de lagers vol sludge zullen zitten en ze te verwoesten bij het heropstarten.

En het is zeker een 360 cc, van 1970. Ik zal asap enkele foto's posten.

En ja, het spreekt me wel aan zo'n rijdende jetski.

Het slapend kenteken, daar moet ik me ook nog over informeren.

groeten, philip

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bert Reitsma

Philip,

Volgens mij zijn door Louman&Parqui in NL vanaf 1970 alleen maar 500 cc Frontes verkocht, de 360 cc is alleen in Japan/Verre Oosten verkocht.

Nederland werd als ook door Suzuki als introductieland voor Europa gekozen, mijn auto was eerst de demo.

Later is er ook nog een 550 cc watergekoeld blokje in het jeepje LJ50 gemonteerd geweest (werd later LJ 80 met 800 cc 4-tact 4-cyl.;deze heb ik later ook gekocht).

Ik ben eerder bang voor roestvorming in de lagers, sludge heb je niet bij tweetact. Soms zitten de cilinders echter hardnekkig vastgeroest op de tapbouten.

Bij mijn Kawa 500 Mach III, die ik ca. 35 jaren vochtig heb opgeslagen (met een muizennest in het luchtfilter) zat er geen roest in, ik ben vorig jaar aan de restoratie begonnen.

Met de Fronte heb ik ca. 30.000 km gereden; ondanks het opvoeren was maar 1x motorwissel nodig, door kapot zuigerpenlagertje.

Dat beeld van Dirk klopt wel ongeveer, de stoel stond pal tegen de achterbank, zonder stoel kon ik vanaf de achterbank niet bij de pedalen; dit wel geprobeerd dus.

Groeten, Bert.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Philip van de Poel

Hier enkele foto's....

de uitlaat en de carbu's zijn momenteel gedemonteerd.

De verzonken sproeiers (eigenlijk T20 carbu's) zitten vast, en de sleuven om ze uit te schroeven zijn volledig weg door mislukte demonteer pogingen.

Iemand tips om deze toch te verwijderen zonder de carburateur te beschadigen?

groeten,

philip

post-5743-0-05564100-1411505920_thumb.jp

post-5743-0-72407300-1411505933_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad Huijgens

Philip,

als ik met mijn kenteken app het kenteken invoer komen de volgende gegevens naar voren:

Suzuki Fronte

Benzine

Eerste toelating 13-04-1970

APK 07-05-2016

3 Cilinders

Gewicht 472kg

Rijklaar 572kg

Deuren 2

Eerste toelating 13-04-1970

Wel bekent dus.

Groeten Ad

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dirk Strikwerda

eerste fotootje was volgens mij een voorbeeld Ad...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad Huijgens

Stond er niet bij Dirk. Dacht dat het de betreffende auto was.

Er kan trouwens wel verschil zitten in de gegevens van de "RDW" en "RDWDATA".

Zou volgens mij toch dezelfde databank moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Philip van de Poel

Het kenteken is 02.28.JV , ik heb fotos op het net gevonden van een identieke fronte, met 02.26.JV, bijna dezelfde combinatie.... is dit toeval of krijgen de autos in bulk hun nummerplaat in nederland, bij het invoeren?

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ad Huijgens

Philip,

Als ik jouw nummer ingeef krijg ik de volgende gegevens:

gegevens over de auto zijn hetzelfde

Eerste toelating 20-04-1970

Vervaldag APK 20-4-1972

gegevens zijn dus nog wel ergens bekend.

Ik gebruik de app iKenteken en die werkt met gegevens van VWE

Succes met je zoektocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Philip van de Poel

Inderdaad Ad, met die app is de nr plaat bekend... bedankt voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lejan van Dijk

ik verwacht dat het kenteken slaapend is , dit gebeurt vaker met oude auto's die al lang van de weg zijn . ( kan pas op naam worden gezet na APK en controle op orginalieteit.) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Harry Bouma

Hier enkele foto's....

de uitlaat en de carbu's zijn momenteel gedemonteerd.

De verzonken sproeiers (eigenlijk T20 carbu's) zitten vast, en de sleuven om ze uit te schroeven zijn volledig weg door mislukte demonteer pogingen.

Iemand tips om deze toch te verwijderen zonder de carburateur te beschadigen?

groeten,

philip

Ik neem aan dat de sproeiers verzonken liggen.

Sttur mij een pb met telefoonnr. Dan kan ik je beter uitleggen hoe ze te verwijderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...