Thomas Walder Geplaatst: 12 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 12 juni 2014 Ik heb weer eens iets kapot gemaakt aan mijn Westfield.Bij het demonteren van het dashboard en de klokjes om de boel eens goed schoon te maken en te verven en zo, heb ik blijkbaar iets gesloopt. Want de kilometerteller/snelheidsmeter doet het niet. Het is zo'n ouderwetse analoge klok, en ik vermoed dat het iets te maken heeft met de kabel die er aan de achterkant uitkomt. Dat is een paar millimeter dikke metalen kabel met heel fijn schroefdraad en de doorsnede van de kabel is vierkant. Ik heb die kabel uit de achterkant van de teller getrokken, daarna heb ik 'm weer teruggestopt maar toen deed ie het niet meer. Hoe kan ik er achter komen wat er mis is? De auto komt uit 1995, heeft een T9-versnellingsbak en twee jaar terug is er een zetec motor ingestopt door iemand die er wel verstand van heeft. Ik hoop dat iemand een tip heeft hoe ik er achter kan komen wat er mis is!
Gijs van Erp Geplaatst: 12 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 12 juni 2014 Hoi Thomas,Doet hij het ook niet als je hard achteruit rijdt?Misschien heb je hem er verkeerd om in gestoken!!!
B.Klaaijsen Geplaatst: 12 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 12 juni 2014 eerst even uitsluiten of het niet de teller kabel is door de auto te rijden met de kabel in je hand (ik doe altijd even de achterwielen omhoog en dan gasgeven in versnelling, dan kan het stilstaand) en te kijken of het uiteinde/nokje van de binnenkabel ronddraait. (binnenkabel eerst zo ver mogelijk naar binnen duwen) Draait de binnenkabel niet, dan ligt het of aan de kabel of aan de connector in de bak, dat is een uitneembaar tandwiel wat nog wel eens af kan breken, is vaak een heel gedoe als de boel in de auto zit.Ook raakt de buitenkabel wel eens los van de connector aan de bak, die hoort met een O ring vast te zitten maar kom vaak tegen dat die O ring weg is en dan zit de kabel dus niet goed..De enige manier om daar goed bij te kunnen is of de bak iets laten zakken OF via de rechter zitruimte een luikje maken en van daaruit werken.Als de kabel gewoon ronddraait, dan zit het in je teller of je hebt de kabel niet goed aan je teller zitten. Het zal het laatste wel zijn als het voor je geknutsel wel goed werkte.
mscholten Geplaatst: 12 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 12 juni 2014 Als je kabel kapot isTagchograaf kabel kopen kun je zelf op maat maken,wel oude buitenkabel herbruikenAmba apeldoornVraag naar henk
Dirk Strikwerda Geplaatst: 12 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 12 juni 2014 Hoi Thomas,Doet hij het ook niet als je hard achteruit rijdt?Misschien heb je hem er verkeerd om in gestoken!!!Zeg Gijs, dat jij 'm er wel eens verkeerd om in steekt, is natuurlijk weer een waardeloos advies
Gijs van Erp Geplaatst: 12 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 12 juni 2014 Zeg Gijs, dat jij 'm er wel eens verkeerd om in steekt, is natuurlijk weer een waardeloos advies Hoezo Dirk?????Ooit geprobeert dan??
H. Slegers Geplaatst: 13 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 juni 2014 Bekend probleem.Probleem zat bij mij in de bak, Km teller vervangen door een elektronisch exemplaar. Makkelijkste oplossing en ook nog veel nauwkeuriger.Veel succes
Dirk Strikwerda Geplaatst: 13 juni 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 juni 2014 Hoezo Dirk?????Ooit geprobeert dan??Uiteraard, alles proberen
Thomas Walder Geplaatst: 14 juni 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 14 juni 2014 Dank voor jullie adviezen! Ik ga eens kijken of ik het probleem zelf kan opsporen. Een digitale teller is misschien ook geen gek idee, deze had sowieso een afwijking van 20 km/h op snelwegsnelheid.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.