Ga naar inhoud

Pro-Motive R1 Mini (1984)


Gast Tim Groeneveld

Aanbevolen berichten

Gast Tim Groeneveld
Ik lees al een hele tijd mee en heb ook wel eens wat gepost over mijn B16A mid-engine RWD Mini. Deze is nooit af gekomen en uiteindelijk verkocht. Helaas nooit meer wat van gehoord.


Een aantal maanden geleden ben ik weer met een project begonnen, een Pro-Motive Mini conversie. Ik wilde weer iets voor erbij en had een budget van +-15k. Na lang zoeken toch weer gekozen voor zelfbouw. Een groot deel van de lol zit voor mij in het bouwen zelf. De intentie is om de Mini volledig op kenteken te laten zetten.


Het gaat om een Mini 1000 uit 1984 (origineel Jet Black), door vorige eigenaar in deze kleur gespoten. De Mini was vrij hard, maar uiteindelijk hebben we toch veel werk gestoken in het netjes maken van de Mini, incl. het nodige laswerk. Idee is om de Mini, wanneer deze verder af is, volledig over te laten spuiten.


Basis onderdelen:


- Volledige Pro-Motive Mini R1 kit, inclusief fatsoenlijke achteruit;

- Yamaha R1 5PW (injectie) motor met 164pk std. Sequentiële 6 bak wordt gebruikt;

- Volledig Spax onderstel, instelbaar in hardheid;

- Camber kit en solid mount kit voor voor subframe;

- Minilight (orgineel) 12" wielen;

- Metro Turbo (4pods) remmen voorkant, volledig gereviseerd;


Inmiddels zit de motor in de Mini en gaan wij aan de gang met de elektronica. Updates volgen, hieronder wat impressies.


9fc6e4f059b32e4874c393dd1ab46601.jpg


aa34e74693752844c7e40129eb102db3.jpg


Het originele blokje:


142b149034d6bd404c364825cd1ea7f7.jpg


467cf556455c665d0d661ddb1bac1c36.jpg


Het R1 blokje in het Pro-Motive frame, voor de oplettende kijkers, het blok wordt idd 180 graden gedraaid:


3ee642c14c395625766f72462f179ca1.jpg


En zo hangt het blokje er nu in. De rode "ringen" (alu) zijn op alle ophangpunten ipv de rubbers gekomen:


3823ff0de2b452fbab3ecacebc0c2bd5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde blok in de MEV Atomic gehangen. Heb toen de hele kabelboom gewijzigd.

De grote uitdaging bij ons was dat we een contactslot van Ford hebben gebruikt.

De immolizer zit namelijk in het contactslot van de motorfiets. Je moet de ecu een signaal geven zodat deze alles vrijgeeft, anders gaat hij niet lopen. Gebruik je het contactslot van de motorfiets heb je dit probleem niet. Ook hebben we het origineel dashbord gebruikt, scheelt je een heleboel werk.

Als je de schema's nodig heb laat maar weten met een pb.

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Groeneveld

Dank heren!

@Richard: Kabelboompje (motor) is ook door Pro-Motive gedaan. Contactslot (van R1) ga ik denk ik gebruiken icm met startpaneeltje op dash. Dash wordt weer van echt hout met daarin de originele meters van de R1 verwerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...