Ga naar inhoud

Complete ombouw mk indy


Tim Valk.
 Delen

Aanbevolen berichten

Spruitstuk is gemonteerd, er was wel een aanpassing nodig aan de rechtse buis, deze raakte aan de alternator!

Alternator kon niet zakken omdat het stuurhuis daar zit, stuurhuis kan ook links maar wil ik dus niet

Raar want het spruitstuk stond op een pinto, was wel maar een 1600 en daar zat misschien het verschil of denkelijk een andere alternator?

Nu is het dus in orde, uitlaat is van de week klaar

2s0lsma.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 477
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Tim Valk.

    238

  • David Francken

    27

  • J. Bakker

    18

  • Francesco De Stefano

    14

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik wil je niet ontmoedigen maar op deze manier zit de uitlaat vééél te dicht op de alternator en is hij binnen een jaar na de vaantjes.!!

Ook waar de body bevestigt is aan 't chassis, en de pijp passeert, gaat verbranden.

Aanpassen dus.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tim,

Ik heb net zoals jij een pinto in de Westfield en heb de uitlaat al 4 jaar akelig dicht tegen het uitlaatspruitstuk aan liggen ( 1cm ruimte over een lengte van 2.5 cm) en de dynamo doet het nog steeds prima. Ik zou mij hier dus niet te druk om maken. Het is wel belangrijk dat het spruitstuk goed is gelast anders zou hij door trillingen makkelijk kunnen scheuren.

Voor wat betreft je body heeft Bas gelijk. Dit zit wel erg dicht bij elkaar. Als je een cm. Ruimte hebt zou je hier een stuk hittedeken tussen kunnen maken

Succes met je project.

Gr. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Edwin Kerstens

Hoi Tim,

De standaard dynamo is vrij fors, je zou ervoor kunnen kiezen deze te vervangen door een kleinere variant.

Daihatsu heeft erg kleine dynamo's met toch een opbrengst van 60A, deze zijn simpel te plaatsen en zijn zeer compact gebouwd.

Je kunt al een goed exemplaar voor 25euro op de kop tikken en met wat kleine aanpassingen is dit zo te plaatsen en heb je genoeg vrije ruimte tot je uitlaatspruitstuk.

Wat betreft je body, zou ik hier ook zorgen voor wat vrije ruimte....ieder beetje vrije ruimte helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er aardig de gang in, ga zo door! Het resultaat mag er wezen.

Kijk je wel uit van de zomer als je uitstapt met je korte broek? Je hebt dan al snel last van gebakken kuit (en dan bedoel ik geen eitjes...) :wink:

Groet,

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Tim,

Dat is wel een beetje jammer van je fantastisch mooie spruitstuk

Had idd een andere dynamo genomen van een daihatsu cuore

Gewichtsbesparing en niet de flow van je uitlaat verstoord :wink:

Voor de rest knapt hij wel op van alle vernieuwde parts :-D

Groet Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker bezig Tim. Mooi om te zien hoe enthousiast je bezig bent.

Ik heb in mijn Westfield ook een kleine Denso dynamo gemonteerd. Geeft meer ruimte tussen het uitlaat spruitstuk en de dynamo. Je kunt ook je spruitstuk nog wrappen met hitte band om de stralingswarmte kleiner te maken.

Groet,

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

harm, heb nog een neus liggen van een robin hood, en 3 pinto motoren een versnellingsbak ,2 dubbele dellorto.40er zijn op 2000rs afgesteld...2 spruitstukken voor dubbele carbs en een van 2 cm dik ,,,en div klein spul gr oet mofert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je hebt er lekker de vaart in zitten Tim! Je uitlaat staat mooi zo op je auto! Stiekem kijk ik of ik die ook nog zal aanpakken. Ik heb een zetec 1.6 motor. De body wordt nu opnieuw strak gemaakt, waar heb je jou spaghettispruitstuk gekocht?

Grt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er lekker de vaart in zitten Tim! Je uitlaat staat mooi zo op je auto! Stiekem kijk ik of ik die ook nog zal aanpakken. Ik heb een zetec 1.6 motor. De body wordt nu opnieuw strak gemaakt, waar heb je jou spaghettispruitstuk gekocht?

Grt,

Spruitstuk kocht ik van Niels, deze is zijn MK aan het ombouwen naar een motorfietsmotor

Ik zou niet weten van waar het komt maar ben zeker dat MAQ-racing (die de demper maakte) het spruitstuk net zo mooi had gemaakt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Delen




×
×
  • Nieuwe aanmaken...