Tim Valk. Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 maart 2014 Spruitstuk is gemonteerd, er was wel een aanpassing nodig aan de rechtse buis, deze raakte aan de alternator!Alternator kon niet zakken omdat het stuurhuis daar zit, stuurhuis kan ook links maar wil ik dus nietRaar want het spruitstuk stond op een pinto, was wel maar een 1600 en daar zat misschien het verschil of denkelijk een andere alternator?Nu is het dus in orde, uitlaat is van de week klaar Quote
Bas Braams Geplaatst: 2 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 2 maart 2014 Ik wil je niet ontmoedigen maar op deze manier zit de uitlaat vééél te dicht op de alternator en is hij binnen een jaar na de vaantjes.!!Ook waar de body bevestigt is aan 't chassis, en de pijp passeert, gaat verbranden.Aanpassen dus.! Quote
Tim Valk. Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 maart 2014 Ik kan de alternator nog wel wat laten zakken zodat ik wat meer plaats heb , de boddy aanpassen was geplandThanks voor de tip Quote
Rob Bakker Geplaatst: 2 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 2 maart 2014 Beste Tim,Ik heb net zoals jij een pinto in de Westfield en heb de uitlaat al 4 jaar akelig dicht tegen het uitlaatspruitstuk aan liggen ( 1cm ruimte over een lengte van 2.5 cm) en de dynamo doet het nog steeds prima. Ik zou mij hier dus niet te druk om maken. Het is wel belangrijk dat het spruitstuk goed is gelast anders zou hij door trillingen makkelijk kunnen scheuren.Voor wat betreft je body heeft Bas gelijk. Dit zit wel erg dicht bij elkaar. Als je een cm. Ruimte hebt zou je hier een stuk hittedeken tussen kunnen makenSucces met je project.Gr. Rob Quote
Gast Edwin Kerstens Geplaatst: 2 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 2 maart 2014 Hoi Tim,De standaard dynamo is vrij fors, je zou ervoor kunnen kiezen deze te vervangen door een kleinere variant.Daihatsu heeft erg kleine dynamo's met toch een opbrengst van 60A, deze zijn simpel te plaatsen en zijn zeer compact gebouwd.Je kunt al een goed exemplaar voor 25euro op de kop tikken en met wat kleine aanpassingen is dit zo te plaatsen en heb je genoeg vrije ruimte tot je uitlaatspruitstuk.Wat betreft je body, zou ik hier ook zorgen voor wat vrije ruimte....ieder beetje vrije ruimte helpt. Quote
Tim Valk. Geplaatst: 2 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 maart 2014 Ok, thanks ik hou er rekening mee bij de heropbouw Quote
Tim Valk. Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 7 maart 2014 Geen woorden nodig deze keer (uitlaat op maat gemaakt door MAQ racing) Quote
J. Bakker Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 7 maart 2014 Dat ziet er goed uit, weet je zeker dat het geen spiegel is ?? , hij glimt zo verschrikkelijk mooi Quote
M. Visser Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 7 maart 2014 Je hebt er aardig de gang in, ga zo door! Het resultaat mag er wezen.Kijk je wel uit van de zomer als je uitstapt met je korte broek? Je hebt dan al snel last van gebakken kuit (en dan bedoel ik geen eitjes...) Groet,Marco Quote
Bas Bais Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 7 maart 2014 Jeetje Tim,Dat is wel een beetje jammer van je fantastisch mooie spruitstukHad idd een andere dynamo genomen van een daihatsu cuoreGewichtsbesparing en niet de flow van je uitlaat verstoord Voor de rest knapt hij wel op van alle vernieuwde parts Groet Bas Quote
Gast Edwin Kerstens Geplaatst: 7 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 7 maart 2014 Tim, ziet er netjes uit zo....met wat bling bling ziet het er gelijk weer heel anders uit Je hebt er ook een lekker tempo inzitten. Quote
Tim Valk. Geplaatst: 12 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 12 maart 2014 Lijkt simpel om de mk op mijn brug te zetten maar was het niet: 2 balken laten zagen om de seven op te heffen, origineel gingen de hefpanelen langs de auto door, grappig Quote
Gast Hans Boelsma Geplaatst: 13 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 maart 2014 tim ,ik heb eventueel voor een zacht prijsje nog een motorkap voor een indy waar de uitlaten door heen gaan .gr hanstel 0624239216 Quote
Gerrit Bruntink Geplaatst: 13 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 13 maart 2014 Lekker bezig Tim. Mooi om te zien hoe enthousiast je bezig bent.Ik heb in mijn Westfield ook een kleine Denso dynamo gemonteerd. Geeft meer ruimte tussen het uitlaat spruitstuk en de dynamo. Je kunt ook je spruitstuk nog wrappen met hitte band om de stralingswarmte kleiner te maken.Groet,Gerrit Quote
Tim Valk. Geplaatst: 13 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 13 maart 2014 Ok, die tape interesseert me wel@ hans: ik heb al een nieuwe motorkap liggen, toch bedankt Quote
harm Geplaatst: 14 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 14 maart 2014 hans heb je toevallig nog een neus liggen? Quote
p.hawinkels Geplaatst: 15 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 15 maart 2014 harm, heb nog een neus liggen van een robin hood, en 3 pinto motoren een versnellingsbak ,2 dubbele dellorto.40er zijn op 2000rs afgesteld...2 spruitstukken voor dubbele carbs en een van 2 cm dik ,,,en div klein spul gr oet mofert Quote
Tim Valk. Geplaatst: 17 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 maart 2014 Neus en motorkap gedemonteerd en de indy voorbereiden voor de nieuwe delen Quote
Jan-willem Hagenaar Geplaatst: 26 maart 2014 Rapporteer Geplaatst: 26 maart 2014 Je hebt er lekker de vaart in zitten Tim! Je uitlaat staat mooi zo op je auto! Stiekem kijk ik of ik die ook nog zal aanpakken. Ik heb een zetec 1.6 motor. De body wordt nu opnieuw strak gemaakt, waar heb je jou spaghettispruitstuk gekocht?Grt, Quote
Tim Valk. Geplaatst: 31 maart 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 31 maart 2014 Je hebt er lekker de vaart in zitten Tim! Je uitlaat staat mooi zo op je auto! Stiekem kijk ik of ik die ook nog zal aanpakken. Ik heb een zetec 1.6 motor. De body wordt nu opnieuw strak gemaakt, waar heb je jou spaghettispruitstuk gekocht?Grt,Spruitstuk kocht ik van Niels, deze is zijn MK aan het ombouwen naar een motorfietsmotorIk zou niet weten van waar het komt maar ben zeker dat MAQ-racing (die de demper maakte) het spruitstuk net zo mooi had gemaakt Quote
Tim Valk. Geplaatst: 2 april 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 april 2014 Motorkap uitgesneden en geplaatst Quote
Tim Valk. Geplaatst: 5 april 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 5 april 2014 Inox afwerking voor de motorkap (van niels) past perfect Quote
J. Bakker Geplaatst: 5 april 2014 Rapporteer Geplaatst: 5 april 2014 ja dat hoort zo, dit mag ik graag zien de kleine dingetjes zoals zo,n strip als afwerking en RVS is altijd mooi Quote
Tim Valk. Geplaatst: 17 april 2014 Auteur Rapporteer Geplaatst: 17 april 2014 Vensterbeugels laatste aanpassingen gedaan: extra hoekje ingelast (was een zwak punt vond ik) en bussen opgelast om de spiegels stevig op te monteren Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.