Ga naar inhoud

Complete ombouw mk indy


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Spruitstuk is gemonteerd, er was wel een aanpassing nodig aan de rechtse buis, deze raakte aan de alternator!

Alternator kon niet zakken omdat het stuurhuis daar zit, stuurhuis kan ook links maar wil ik dus niet

Raar want het spruitstuk stond op een pinto, was wel maar een 1600 en daar zat misschien het verschil of denkelijk een andere alternator?

Nu is het dus in orde, uitlaat is van de week klaar

2s0lsma.jpg

  • Reacties 477
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Tim Valk.

    238

  • David Francken

    27

  • J. Bakker

    18

  • Francesco De Stefano

    14

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik wil je niet ontmoedigen maar op deze manier zit de uitlaat vééél te dicht op de alternator en is hij binnen een jaar na de vaantjes.!!

Ook waar de body bevestigt is aan 't chassis, en de pijp passeert, gaat verbranden.

Aanpassen dus.!

Geplaatst:

Ik kan de alternator nog wel wat laten zakken zodat ik wat meer plaats heb , de boddy aanpassen was gepland

Thanks voor de tip

Geplaatst:

Beste Tim,

Ik heb net zoals jij een pinto in de Westfield en heb de uitlaat al 4 jaar akelig dicht tegen het uitlaatspruitstuk aan liggen ( 1cm ruimte over een lengte van 2.5 cm) en de dynamo doet het nog steeds prima. Ik zou mij hier dus niet te druk om maken. Het is wel belangrijk dat het spruitstuk goed is gelast anders zou hij door trillingen makkelijk kunnen scheuren.

Voor wat betreft je body heeft Bas gelijk. Dit zit wel erg dicht bij elkaar. Als je een cm. Ruimte hebt zou je hier een stuk hittedeken tussen kunnen maken

Succes met je project.

Gr. Rob

Gast Edwin Kerstens
Geplaatst:

Hoi Tim,

De standaard dynamo is vrij fors, je zou ervoor kunnen kiezen deze te vervangen door een kleinere variant.

Daihatsu heeft erg kleine dynamo's met toch een opbrengst van 60A, deze zijn simpel te plaatsen en zijn zeer compact gebouwd.

Je kunt al een goed exemplaar voor 25euro op de kop tikken en met wat kleine aanpassingen is dit zo te plaatsen en heb je genoeg vrije ruimte tot je uitlaatspruitstuk.

Wat betreft je body, zou ik hier ook zorgen voor wat vrije ruimte....ieder beetje vrije ruimte helpt.

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit, weet je zeker dat het geen spiegel is ?? :-D , hij glimt zo verschrikkelijk mooi

Geplaatst:

Je hebt er aardig de gang in, ga zo door! Het resultaat mag er wezen.

Kijk je wel uit van de zomer als je uitstapt met je korte broek? Je hebt dan al snel last van gebakken kuit (en dan bedoel ik geen eitjes...) :wink:

Groet,

Marco

Geplaatst:

Jeetje Tim,

Dat is wel een beetje jammer van je fantastisch mooie spruitstuk

Had idd een andere dynamo genomen van een daihatsu cuore

Gewichtsbesparing en niet de flow van je uitlaat verstoord :wink:

Voor de rest knapt hij wel op van alle vernieuwde parts :-D

Groet Bas

Gast Edwin Kerstens
Geplaatst:

Tim, ziet er netjes uit zo....met wat bling bling ziet het er gelijk weer heel anders uit :wink:

Je hebt er ook een lekker tempo inzitten.

Geplaatst:

Lijkt simpel om de mk op mijn brug te zetten maar was het niet: 2 balken laten zagen om de seven op te heffen, origineel gingen de hefpanelen langs de auto door, grappig :)

5pj6mf.jpg

52ylja.jpg

Gast Hans Boelsma
Geplaatst:

tim ,ik heb eventueel voor een zacht prijsje nog een motorkap voor een indy waar de uitlaten door heen gaan .

gr hans

tel 0624239216

Geplaatst:

Lekker bezig Tim. Mooi om te zien hoe enthousiast je bezig bent.

Ik heb in mijn Westfield ook een kleine Denso dynamo gemonteerd. Geeft meer ruimte tussen het uitlaat spruitstuk en de dynamo. Je kunt ook je spruitstuk nog wrappen met hitte band om de stralingswarmte kleiner te maken.

Groet,

Gerrit

Geplaatst:

Ok, die tape interesseert me wel

@ hans: ik heb al een nieuwe motorkap liggen, toch bedankt

Geplaatst:

harm, heb nog een neus liggen van een robin hood, en 3 pinto motoren een versnellingsbak ,2 dubbele dellorto.40er zijn op 2000rs afgesteld...2 spruitstukken voor dubbele carbs en een van 2 cm dik ,,,en div klein spul gr oet mofert

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Je hebt er lekker de vaart in zitten Tim! Je uitlaat staat mooi zo op je auto! Stiekem kijk ik of ik die ook nog zal aanpakken. Ik heb een zetec 1.6 motor. De body wordt nu opnieuw strak gemaakt, waar heb je jou spaghettispruitstuk gekocht?

Grt,

Geplaatst:

Je hebt er lekker de vaart in zitten Tim! Je uitlaat staat mooi zo op je auto! Stiekem kijk ik of ik die ook nog zal aanpakken. Ik heb een zetec 1.6 motor. De body wordt nu opnieuw strak gemaakt, waar heb je jou spaghettispruitstuk gekocht?

Grt,

Spruitstuk kocht ik van Niels, deze is zijn MK aan het ombouwen naar een motorfietsmotor

Ik zou niet weten van waar het komt maar ben zeker dat MAQ-racing (die de demper maakte) het spruitstuk net zo mooi had gemaakt

Geplaatst:

ja dat hoort zo, dit mag ik graag zien de kleine dingetjes zoals zo,n strip als afwerking en RVS is altijd mooi

Geplaatst:

Vensterbeugels laatste aanpassingen gedaan: extra hoekje ingelast (was een zwak punt vond ik) en bussen opgelast om de spiegels stevig op te monteren

jadma9.jpg

kb6kch.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in




×
×
  • Nieuwe aanmaken...