Thomas Rouw Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 Hello, voor mijn kleine v8 projectje ben ik heel erg hard op zoek naar iemand die een vinger zetbankje heeft staan. ik moet een uit 2mm alu plaat een soort bak maken met opstaande randen van 75mm en 25mm.ik heb me rot gezocht maar een zetbank die tot 2mm kan omzetten word veel te duur voor het weinige gebruik wat ik ermee doe, dus Wie o Wie heeft zon ding staan of heeft er toegang toe in de buurt van apeldoorn....ik heb een bak gemaakt op een de rammen met hamer manier maar dat resultaat is niet goed genoeg+ dat de maatvoering dan zo slecht is dat hetgeen wat uiteindelijk in de bak moet komen niet meer past.damn ik dacht dat ik onderhand wel genoeg gereedschap had, maar toch iedere keer vind ik wel weer iets. SHIT!grtz Thomas
harm Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 als je ergens een mooi bankje te koop weet dan wil ik wel investerenmag je dr altijd gebruik van maken thomas
Gast Stefan Poort Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 http://www.vdhbv.nl/Html/Producten/vdhbv/Nederlands/Markt1/Item10309.htmlhttp://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=74www.buitelaar.nl , heeft een hele boel,en ook gebruikt
harm Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 stefanis leuk als je wat heel dun of zacht materiaal wil zettenmeestal zijn dit soort machines krom voordat je er erg in hebtdit komt door het gebruik van verkeerd staal voor de toepassingbijv:een vinger hoort te breken ipv buigen wanneer deze overbelast wordt
Thomas Rouw Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 tja harm heeft gelijk, 2mm buigen op een bank die niet hoger belast kan worden dan 1.25mm is vragen om problemen.er staat nogal wat Jorg spul op marktplaats mischien is dat wat harm?wel stevig aan de prijs, grtz Thomas
Gast Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 Thomas,je kunt ook zelf een zetbank maken,mbv 2 zware hoekprofielen en wat schroefdraad.Op hetzelfde principe werken grote zetbanken ook.Voor die paar keer dat je wat zelf moet doen.Dan kun je ook met langere profielen aan de gang.Dus 2 hoekprofielen en monteren op een tafel.1e profiel zit vast aan de tafel.je aluminium ertussen plaatsen.vervolgens het bovenste profiel vastdraaien aan de rest.Dan buigt je alu plaat vanzelf.En als het echt netjes moet is mijn advies:uittekenen in CAD en uitbesteden.Niet goed is niet betalen en wel goed is betalen en genieten.Als je een huis gaat maken en besluit zelf wat metselwerk te doen,ga je immers ook niet zelf beginnen om een steenbakoven te bouwen,om je stenen in te bakken.Maar ik weet het:het is immers de uitdaging van ons techneuten hier om (niet) al het werk zelf te doen.Groeten,Alex
Gast Stefan Poort Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 http://www.vraagenaanbod.nl/producten/id32654-Scantool__SL_Vingerzetbank.htmldeze kan wel 2mm,en heeft boven en onder vingers......vingers zat
harm Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 die erna komt heeft dubbele vingersmooi spul stefanik heb een prijs opgevraagd
Thomas Rouw Geplaatst: 9 maart 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 hee Alex, om dit project zelf te kunnen voltooien heb ik al zelf geleerd hoe ik moet draaien en een bank gekocht, zelf leren mig lassen en een machine gekocht, zelf leren frezen en een machine gekocht (deels geleend) geleerd hoe ik met TIG alluminium kan lassen en een machine gekocht,ofwel ik maak alle onderdelen zelf, en bel nooit met de motorbouwer om onderdeeltjes voor op de motor te kopen. die maak ik lekker zelf, Leuk en Goedkoop wat wil je als kitjes knutselaar nog meer?het enige wat er vooralsnog in Cad en CNC gedaan gaat worden is de pasplaat tussen motor en bak omdat die 100% perfect moet zijn.ik ga denk ik opzoek naar een vinger zet bank maar dan een Kantbank die kunnen vaak dikkere platen doen.die hier boven staat is wel uber geweldig maar die kan ik nooit kwijt in mijn almaar voller groeiend hok hier, damn er moet ook nog een auto in starks! tot die tijd als er iemand zo'n ding heeft staan in de buurt hier hou ik me aanbevolen.Grtz Thomas
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 10 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2009 Leuk en Goedkoop wat wil je als kitjes knutselaar nog meer?leuk zal ik niet tegen spreken, maar of het altijd goedkoper is.(investering in machinerie, tijd, materiaal, slijtage etc..)ik weet het, het is de hobby, en tijd kost dus niks ... maar als je het puur kostprijstechnisch zou bekijken is het denk ik niet echt goedkoper.
Peter Kohler Geplaatst: 10 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2009 HOi Thomas,wij hebben wel een vinger zetbank staan +/- 900 mm langmaar dan moet je een ritje friesland ervan maken.gr peter
Gast Rogier Jansen Geplaatst: 11 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2009 @ Daan: Thomas heeft voor het geld van een leuke racer aan apparaten in de schuur staan, alleen staan die er over 30 jaar nog! Het is nu de investering, maar t sjappie kan ondertussen al ERG veel maken. Het is ook niet mijn ding en zeker niet altijd de makkelijkste weg. Ik ben er blij mee, haha. En jij ook, want je nieuwe waterpomp-poellie zit wel erg netjes in elkaar... Ook gemaakt op bovenstaande apparaatjes en komt niet uit de winkel.
Frank Hoekstra Geplaatst: 11 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2009 Ik heb hier een prachtige zetbank tot mn beschikking,moet je wel even naar Franeker komen
harm Geplaatst: 11 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2009 soowprijs opgevraagd van de bank met dubbele vingers2000 euro ex btwmooie bank maar net effe te vind ik
Thomas Rouw Geplaatst: 12 maart 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 12 maart 2009 thanx Jansen das precies wat ik bedoel.en ja daan in mijn geval is het zeker goedkoper. ik voor de onderdelene die ik nodig had allemaal offertes aangevraagd, en ik heb bvb de draaibank er al weer 4 keer uit. de freesmachine bijna en de AC DC Tig heb ik ook terug als de motor klaar is.slijtage is gelijk aan ondehoud. (voor het grootste deel dan) er zitten niet voor niets 20 smeernippels op mijn draaibank en een stuk of 10 op de boor/frees, die moet je wel gebruiken he!ik doe overigens 10 keer langer meteen boor in in de grote kolom dan jij in de handheld, dus standtijd van de beitels etc is alleen maar beter geworden.ps als ik die draabank en die mig niet had, had jij geen poelie op je duratec waterpomp, dus hoe bedoel je het is duurder? voor jou niet in ieder geval hihi @harm 2K is een heel normale prijs voor zoiets,ik heb overigens een soortement van zetbank aan de werkbank gemaakt nu en heb mijn ding nu ff zo gebogen (best netjes resultaat) maar straks moet er ook nog 3mm gedaan worden ik reis dan ff af naar friesland.(thanx alex 2 hoek profiel een goede set scharnieren en 2 harhouten balkjes= bingo!)waarneer was die klus/bbq-dag ook al weer Harm?grtz Thomas
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 12 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 12 maart 2009 ps als ik die draabank en die mig niet had, had jij geen poelie op je duratec waterpomp, dus hoe bedoel je het is duurder? voor jou niet in ieder geval hihi toppie!!
Peter Huijts Geplaatst: 13 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 13 maart 2009 Hoi Thomas,Mag ik een foto van je zelf gemaakte zetbank? Of een tekeningetje?Met vriendelijke groet,Peter
Thomas Rouw Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 22 maart 2009 net terug van vakantie, camera vol batterijen leeg. ik zal van de week even wat kiekjes maken Peter.tis echt te simpel voor woorden hoor..... verwacht vooral niets bijzonders.Grtz Thomas
Thomas Rouw Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 mei 2009 ff wat later maar toch een piccie gevonden.camera deed raar en moest het schijfje formateren'.
Peter Huijts Geplaatst: 11 mei 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 mei 2009 Hoi Thomas,Ik snap hem, dank je wel. met vriendelijke groet,Peter
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.