Paul van der Knijff Geplaatst: 2 juni 2013 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2013 Vanwege forse olielekkage en olieverbruik, kantelende zuigers, tikkende klepstoters en met het oog op de rit naar Le Mans heb ik afgelopen week besloten om toch mijn motor te wisselen. Een beetje laat wellicht en toch ook weer veel meer werk als je in gedachten hebt. Ook omdat ik van een vroege C20XE naar een laat exemplaar ga, dat betekend ook andere electronica en een andere kabelboom...Direct ook groot onderhoud uitvoeren zoals de distributie en waterpomp vernieuwen, dit soort onderdelen zijn gewoon normaal te verkrijgen.Het toplager in het vliegwiel is een ander verhaal, speciaal omdat er een ford bak achter de opel hangt.Ik wilde het lager eruit halen om weer opnieuw te kunnen gebruiken maar dat gaat niet zomaar. Ik vond uiteindelijk op youtube een filmpje hoe dat te doen, geniaal! Ik redde het niet met een hamer maar had grovver geschut nodig maar het lager is er uit en gewoon nog heel. En nu maar hopen dat de "nieuwe" motor beter is als degene die er uit komt... Hij is in ieder geval droog en vuil, ook is de compressie goed en mooi gelijk.
Bas Braams Geplaatst: 2 juni 2013 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2013 Super!!Dat filmpje heb ik gelijk opgeslagen. Kan nog van pas komen.!Succes met de ombouw Paul.
A.Boeren Geplaatst: 2 juni 2013 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2013 Nog een hele berg werk te doen. Ik zou het je niet nadoen, succes ermee Na het lezen was de gedachte dat ze met een brander aan de gang zouden gaan, het lager eruit stoken, maar dit had ik niet verwacht. Simpel maar doeltreffend. je hebt wel een ijzeren staaf nodig die precies in het toplager past.
John Kox Geplaatst: 2 juni 2013 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2013 Kan eigenlijk nog makkelijker. Je neemt een slotbout M8 (bout met platte kop om hout vast te zetten) steekt hem in de krukas en haakt hem achter het toplager.Met een paar grote revetten trek je het toplager er voorzichtig uit door de moer aan te draaien. Zo gaat het zonder slag of stoot. Niet iedereen heeft een priesas en een vetspuit in huis natuurlijk. Mvg, John.
Joey van den Bogaert Geplaatst: 2 juni 2013 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2013 MASTERMILO82!Beetje off topic maar kijk ook eens de andere filmpjes van deze mannen (en soms een vrouw erbij) je zult dubbel liggen.Voor de dagen dat je niet in je kitcar kunt rijden.
Klaas van Veluw Geplaatst: 2 juni 2013 Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2013 paul zit zeker een c20xe blok er in ik heb er ook div. aangekocht zelfs gereviseerde, maar tot nu toe is er altijd wel wat mee aan de handen de ergste was de gereviseerdeben er nu ook een aan het reviseren en de volgende kosten reken ik nu extra bij aan koop ander blok (nog zonder hydro stotters)Complete motorpakking set 170,-kopbouten set 20,-4 set zuigerveren 70,-standaard drijfstang lagerset 19,3 mm breed of 20,3 mm 45,- (race drijfstang lagers merk ACL tegen meer prijs van 19,50 euro ook te leveren /62,50 euro/)hoofdlagerset 60,-verzendkosten 6,75totaal 373,75succes mett het klaar maken van je blok
Paul van der Knijff Geplaatst: 2 juni 2013 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 juni 2013 Klopt, c20xe.Ik schroef hem er zo in, ik zie het wel wat er gebeurt, de vorige is er 8 jaar geleden ook zo in gegaan. Zo ik nu kan zien is het blok nooit open geweest, ik vraag me zelfs af of er ooit nieuwe distributie op gegaan is.Nu ik de oude er uit en open heb blijkt de grootste olielekkage van de voorste nokkenaskeringen vandaan te komen. Ik denk nu zelf dat de hoofdreden hiervan een slechte carterventilatie is. Ik heb een oliecatchtank waar olie in komt, daar is ie voor tenslotte..., en open ventilatie naar buiten. Maar wanneer er te veel olie in de tank zit kan de druk minder goed weg omdat de pijp te diep in de olie steekt. Ik denk nu dat daardoor olie via (slechte) nokkenaskeringen naar buiten geduwd wordt.Als al die dingen die jij roept vervangen moeten worden gaan worden heb ik een probleem om dat voor Le Mans voor elkaar te krijgen en gaat de oude weer terug....
Tom v Houten Geplaatst: 3 juni 2013 Rapporteer Geplaatst: 3 juni 2013 Supertip Paul, ook maar opgeslagen!Toch ook "leuk" om te zien dat ik niet de enige ben die nog wat dingetjes moet doen voor er echt gereden kan worden, echter is de Dax nu klaar, dus als je een handje nodig hebt met de motor bel je me maar..Groeten Tom
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.