Ga naar inhoud

naam op kenteken aanpassen kan dit, mag dit, kosten ???

R van der Ende

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil op 1 van men wagens de naam op mijn kenteken aanpassen

mijn vraag stel even hier voordat ik de rdw ga lastig vallen hiemee

wil geen datums aanpassen maar alleen de naam

zou dit mogenlijk zijn bij de rdw en wat kost dit dan ?

groetjes rob en sa van der ende

Geplaatst:

Rob eb Sa

Is het een fout in de naam op het kentekenbewijs of wil je het kenteken op naam van een huisgenoot zetten.

Het alleen aanpassen van de naam betekent in principe een nieuwe eigenaar. Ik heb dit ook ondervonden door een auto op naam van mijn zoon te zetten. De kosten staan hier onder vermeld. Dan wordt ook de wegenbelasting opnieuw verrekend. Teruggestort krijgen van het resterende bedrag en opnieuw betalen op de nieuwe naam. Kijk ook bij de verzekering of dat daar ook consequenties zijn (bijv t.a.v. no claim korting).

Een voordeel kan dan wel zijn dat je de verzekering per direct kunt beëindigen bij de huidige verzekeringsmij en die elders kan onderbrengen.

Kenteken overschrijven

Als u een voertuig koopt, moet u als nieuwe eigenaar het kentekenbewijs zelf op uw naam laten overschrijven. Iemand anders kan dit niet voor u doen. Voor het overschrijven van een kentekenbewijs moet u minstens 18 jaar zijn en in Nederland wonen. U heeft hiervoor de volgende documenten nodig:

§ Een geldig rijbewijs of geldig paspoort met uittreksel GBA niet ouder dan 3 maanden

§ Het tenaamstellingbewijs

§ Het overschrijvingsbewijs

Voor het overschrijven van het kenteken van uw auto, of het registeren van een kentekenbewijs kunt u terecht op een aantal PostNL postkantoren. Ga naar de postkantoorzoeker om te kijken waar u dichtstbijzijnde postkantoor is.

De kosten voor het overschrijven van uw kenteken zijn € 9,25

Voor meer informatie over kentekenregistratie verwijzen we u graag door naar de website van de RDW.

Groeten

Jan

Geplaatst:

het is geen fout maar er staat nu svr yaguar op de cobra maar wil deze veranderen in svr cobra

voor de rest klopt het allemaal maar wil dit detail verranderen als dit kan en mag natuurlijk

groetjes rob/sa

Geplaatst:

dat staat onde sectie d3 en is bijna nooit aan te passen tenzij je kan aantonen dat dit van origine verkeerd gegaan is

Geplaatst:

gaan ze meestal niet doen , er moet dan ook weer een nieuwe merkcode worden aangemaakt, heel administratief circus en cobra erbij zetten willen we allemaal. Ik zeg nooit nooit overigens maar ze moeten 1 op 1 overnemen van de buitenlandse papieren.

Het enige waar ze nog wel eens toe bereid zijn is een spelfout in de merknaam aanpassen of een type erbij zetten als dat blanco is op de import papieren..

Geplaatst:

zal komend weekend eens wat op papier zetten met een verzoek

de wagen stond al op nl kenteken mischa dus meer papieren heb ik niet

maar zal in iedergeval laten weten wat hun antwoord is

in iedergeval iedereen alvast onze dank voor de reactie's

groetjes rob en sa

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...