Ga naar inhoud

Pneumatische popnageltang

Gast Luc Beerta

Aanbevolen berichten

Gast Luc Beerta
Geplaatst:

Ola,

Aangezien ik eerdaags begin met het popnagelen, dacht ik..

Zou wel handig zijn om dit met een pneumatiche/electrische popnageltang te gaan doen.

Deze kwam ik tegen op marktplaats http://link.marktplaats.nl/270768901

Hebben jullie ervaring met een dergelijke popnageltang op een huis/tuin en keuken compressortje???

grt Luc

Gast Stefan Muris
Geplaatst:

Dat ligt aan het verbruik dat de tang vraagt, als deze meer is dan je compressor leverd, dan heb je er niks aan.

Veel huis en tuin compresors leveren te weinig..

Ik heb laatst een hercules gekocht bij Bauhaus een 2 cylinder compressor met 50 ltr voorraad vat..met de bijgeleverde boormachine kan je nog wel wat. Er zit een luchtsleutel bij, maar dat is meer voor de show :oops:

Wel 5 jaar garantie op dat ding..

Geplaatst:

Leuk ding, geen geld.

Is alleen niet echt geschikt voor enge hoekjes zoals je middentunnel etc.

Geplaatst:

Ik heb zo’n soort ding en het is ideaal.

Met een huis tuin en keuken compressortje moet je af en toe even wachten tot je weer druk voldoende hebt en je moet deze vanwege de herrie buiten zetten omdat hij continu draait. Maar het is geen vergelijk met een handtang. Ik moet er niet aan denken om honderden popnagels met de hand te knijpen.

Niet veel geld dit ding, kun je nog eens wat voor proberen.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook zoiets. Werkte prima!

Mijn compressor levert max. 400l / min. en heeft 100l capaciteit (was een beetje het maximale voor 220V).

Ik heb toen e.e.a. gekocht bij BTS, http://www.bts-tools.nl/ in Rumpt.

Hebt het toen zelf opgehaald, maar ze doen ook postorderservice.

Vr.gr. Peter

Geplaatst:
Ola,

Hebben jullie ervaring met een dergelijke popnageltang op een huis/tuin en keuken compressortje???

grt Luc

op m'n werk gebruiken we er ook een in de buitendienst i.c.m. een "hobby compressor" dat gaat prima , je bent al snel als je 10 nagels per minuut doet en dat houd hij prima bij.

valt wel mee het luchtgebruik van zo'n tang .

ik vind de prijs wel heel laag dus kwaliteit hoef je niet te verwachten .

Geplaatst:

Voor dikke popnagels wel handig, de normale zou ik gewoon met de hand doen,scheelt je een hoop ergernis...

Gast Ron van Sterkenburg
Geplaatst:

ik werk al jaren met de flipper van gesipa. Met de flipper kun je met minimale inspanning poppen. www.gesipa.com

• 3 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:

De popnageltang is binnen en ik heb er ook een pneumatische kitspuit bij besteld.

Het totaal inc verzendkosten: 67,- euries.

De popnageltang zit in een mooi koffertje.

popnageltang.JPG

De kitspuit is simpel maar doeltreffend.

kitspuit1.JPG

Een paar testjes uitgevoerd met popnageltang en hij werkt goed. Zie hieronder het resultaat. Zie ook direct het verschil tussen een kwaliteits popnagel en een gamma popnagel.

popnagels.JPG

Als reserve heb ik nog een leenpopnageltang van oud vriend die ik via dit forum weer ben tegen gekomen (bedankt Rolf).

De kitspuit moet je met beleid gebruiken en eventueel een drukbegrenser instellen. Anders spuit het er echt uit!

kitspuit3.JPG

En nee, ik ga de bodemplaat niet met montagekit vast maken. De tube heb ik maar ff gekocht om uit te proberen.

Nog even wachten op sikaflex en dan kan de bodem vast gezet worden.

bodem2.JPG

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...