Gast Jack Poppelaars Geplaatst: 17 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 17 januari 2009 wie kan mij helpen.Ik ben op zoek naar een pons van 0ngeveer 50 mm rond.Maar deze pons maakt tijden het trekken van een gat ook gelijk een flensrand.Waar kan ik deze pons kopen.Help.Foto op de site van Windy.http://i10.photobucket.com/albums/a118/windy_/tankplatform006.jpghttp://i10.photobucket.com/albums/a118/windy_/tankplatform010.jpg
Theo v/d Munckhof Geplaatst: 17 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 17 januari 2009 zo kan het ook Groeten, Theo
Gast Jack Poppelaars Geplaatst: 18 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 18 januari 2009 Ha die Theo,waar kan jij dit laten doen dan.Ik moet het front (6 gaats) en een plaat laten ponzen (7 gaats).Ik wil het zelf wel doen allen weet ik niet waar ik het hulpstuk vandaan haal.Als jij een adres voor mij heb graag,Alvast bedankt Jack
Theo v/d Munckhof Geplaatst: 18 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 18 januari 2009 Hoi Jack,Bovenstaande is van Elise Audi conversie...Maar is simpel zelf te maken lijkt me.. of laten draaien. Gewoon een bus om te ondersteunen met goede diameter ter ondersteuning plaat zodat ie niet te veel naar binnendrukt.. en dan de stempel een met conisch gedraaid stuk ijkzer waarmee je de rand omfelst. Eerst de gaten laten ponzen of boren. Ok ok hangt ervanaf wat je precies wil doen.. was het alu dan gaat het wel lukken of dun blik.. Proberen waard toch... kant en klaar geen idee waar je terrecht kan.. kleine machinefabriek die veel plaatwerk den eens informeren.Groeten, Theo
Frank Hoekstra Geplaatst: 18 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 18 januari 2009 Wordt heel veel gedaan in de rvs tankenbouw ,ik zou daar eens informeren
Gast Jack Poppelaars Geplaatst: 19 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 19 januari 2009 Theo en Frank,Bedankt voor het advies, waarom wil ik hier gebruik van maken.Het frontje van de RS 2000 heeft 6 gaten op een rij als extra luchtkoeling .De 7 gaten in een plaat van 100 mm hoogte met een langte van 1000 mm .Deze plaat zit onder tank als afwerking, de tank zit iets hoger in de koffer ruimte vandaar de afwerking met deze plaatnogmaals bedankt jack
Frank Hoekstra Geplaatst: 19 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 19 januari 2009 Ik snap het niet helemaal maar het zal vast goedkomen
Marcel Veenendaal Geplaatst: 24 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 24 januari 2009 Ha Jack,die dingen worden ook wel "dimple dies" genoemd. Google maar even. Maar ze lijken ERG duur te zijn. Terwijl het eigenlijk heel simpele dingen zijn...... Met een draaibank en een stuk staf moeten ze zo te maken zijn lijkt me...... En dan even naar iemand met een hydraulische pers.Succes,Marcel
Thomas Rouw Geplaatst: 24 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 24 januari 2009 Hmmm kneiter goed idee om eens te maken!als je de bovenste in staal maakt en een snijrand aan draait, kun je aluminium plaat tot denk ik 1.5mm dik ook wel in een keer stanzen en felzen? lijkt me veel makkelijker dan hier 2 apparte handelingen voor te doen want je moet iedere keer je stukje opnieuw centreren....grtz Thomas
Theo v/d Munckhof Geplaatst: 24 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 24 januari 2009 Op ebay zal ik er gister paar staan maar slechts tot 15mm... plaat wordt stuk stijver en lichter hierdoor en mooier ook nog eens maar dat is ondergeschikt Komt vast goed.. als je ergens wat vind Jack post het hier ook ff !!Zelf (laten) maken is altijd nog een optie.Groeten, Theo
Gast Jack Poppelaars Geplaatst: 24 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 24 januari 2009 Marcel bedankt , ik had geen idee hoe men deze dingen noemde.dimple dies wat een woord zeg.
Mischa Bauman Geplaatst: 25 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 25 januari 2009 http://www.vansantent.com/sheet_metal_machines/punch_flare_tools.htmdat is wel erg handig
Thomas Rouw Geplaatst: 25 januari 2009 Rapporteer Geplaatst: 25 januari 2009 duur ook trouwens, grtz Thomasslingert draaibank maar weer aan!
Thomas Rouw Geplaatst: 9 maart 2009 Rapporteer Geplaatst: 9 maart 2009 dingen zijn klaar Jack, heb alleen geen 30.5mm pons om hem te testen.grtz Thomas
Thomas Rouw Geplaatst: 11 mei 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 mei 2009 ook piccies van je tooltje Jack, waarneer kom je koffie doen,wel heidense kut klus om te maken trouwens.en uit elkaarje kunt hem als handheld gebruiken, maar ook onder de pers dan haal je gewoon de bout eruit.grtz Thomas
Frank Beuker Geplaatst: 11 mei 2009 Rapporteer Geplaatst: 11 mei 2009 is altijd veel werk heje zegt dan van "dat draai ik wel even" maar valt altijd vies tegenziet er wel strak uit trouwensWat voor draai bank heb je? een hbm?
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.