Joey van den Bogaert Geplaatst: 24 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 24 juli 2012 Allen,Wat zijn dingen wat ik in mijn Seven standaard qua gereedschap en andere dingen bij mij zou moeten hebben? Ik heb een reserve wiel, dus een krik en sleutels ervoor.Groet Joey
Klaas van Veluw Geplaatst: 24 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 24 juli 2012 sleutels 8 tot 24doppenset 1/4schroefen draaier +sterinbussettangwaterpomptangmesspannings meterbanden druk metertairibstapezekeringenboutjes moertjes alu plaatjescompressortjedakjedoeken handschoenkabelschoentjesen het ergste is dat ik het meeste al een keer heb gebruikt voor onderweg
Gast Daniel Cramer Geplaatst: 25 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 25 juli 2012 Een hoop spullen Klaas . Ipv die sleutels zou een kleine bahco ook kunnen. Sleutel 24 lijkt me niet iets wat je regelmatig nodig hebt.Ik heb (behalve een latexbusje voor een lekkeband tijdens lange afstanden) alleen een kleine multi (fiets) tool, 5 liter kannetje benzine, beetje ducttape en een paar tyraps mee. En heb eigenlijk alleen de tape nodig gehad toen bleek dat boven de 130 km/u m'n achterklep omhoog kwam Maar zolang je er niet mee op vakantie gaat naar italie ofzo, heb je toch niet zo veel nodig? Ik heb in m'n auto voor dagelijks gebruik ook geen gereedschaps koffer bij me. Als je je kit goed hebt gebouwd valt er niks af
Bas Bais Geplaatst: 25 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 25 juli 2012 Hmm zoveel kan ik niet eens kwijt in mijn autoSleutelen geen probleem, maar ik neem gewoon mijn anwb pasje mee HahaGroet
Bauke busscher Geplaatst: 25 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 25 juli 2012 ik heb meestal een reserve motor mee
Antonie Vonk Geplaatst: 25 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 25 juli 2012 In jou geval zou ik extra velgen en draagarmen meenemen.
Bas Bais Geplaatst: 25 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 25 juli 2012 In jou geval zou ik extra velgen en draagarmen meenemen. Oei oei het nieuws verspreid zich o zo snel hahaDe boel al weer in orde Bauke ?
Thomas Rouw Geplaatst: 25 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 25 juli 2012 whahaha,ik ziou ook zeker dopje 7 niet vergeten, daarmee gaan normaal de slangklemmen vast.ik had in de striker altijd een gereedschap-rol: steekjes 7 tm19, tangetjes, zaklampje, multimeter, handvatje voor bitjes en dopjes met uiteraard wat bitjes en dopjes. en een grote ratel met verlengstuk dop maten 10 tm 19 en bougiedop. dit past allemaal in een klein gereedschaps rolletje en een tupperware bakje. ben er tot nu toe altijd weer mee thuis gekomen. maar eigenlijk nooit serieus hoeven sleutelen onderweg.in de bus hebben we heel veel serieus moeten sleutelen onderweg, en neem ik de halve garage mee maarja daarin hebben we dan ook plek zat. 25cm diep 70cm breed en 130cm lang berg vak in de vloer. ook veel reserve delen trouwens omdat die daar toch al in liggen. in theorie zou ik genoeg mee kunnen nemen om een complete motorwissel te kunnen doen aan de autobaan..... alhoewel... dan flikker ik dat hok wel een sloot in ofzo!grtz Thomas
Joey van den Bogaert Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Rapporteer Geplaatst: 27 juli 2012 Ik wil zelf inderdaad mijn mannesmann doosje (imbus torx gewone schroef bitjes en dopjes 5 tot en met 14) erin gooien en een momentsleutelratel met bijbehorende doppen en ergens een krikje plaatsen. Extra brandstoftankje van 5 liter alleen als ik langere afstanden ga rijden.Ik lees ook wel eens over een goedje om gaatjes in de radiateur te repareren.
Simon Marks Geplaatst: 29 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2012 mmmmmmik neem letterlijk helemaal niks mee...heb van de 3000 kilometer die ik op het nieuwe blokje heb zitten één keer stilgestaan omdat een koelslang gescheurd was, toevallig in de buurt van een garage van een vriend van me dus hadden het zo gefixtbeetje zonde om zoveel gewicht mee te zeulen, hou het liefst zo licht mogelijk add lightness :)
Joey van den Bogaert Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 Die add lightness word in de vorm van mijzelf De kilo's die ik in de auto zou meenemen ben ik zelf al kwijt!
Peter van Oosterhout Geplaatst: 30 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 Die add lightness word in de vorm van mijzelf De kilo's die ik in de auto zou meenemen ben ik zelf al kwijt!He Joey, kan je mij op dat gebied wat tips geven, want mij lukt het al jaren niet......Vr.gr. Peter
Simon Marks Geplaatst: 30 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 Nam laatst een maat van me mee toen we gingen toeren maar toch bizar hoe goed je dat merkt als je wat extra gewicht meeneemt, ofja dieweegt ook wel 100kg daar niet van...verandert mn westfield in een lotus elise zonder dak...
Roy Schröder Geplaatst: 30 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 buiten een koffertje met wat gereedschap wat hierboven al genoemd is( bougi sleutel niet te vergeten !), neem ik ook altijd mijn ANWB pasje mee en een goeie zaklantaarn.
Martin van der Wal Geplaatst: 30 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 Als je gewoon zorgt dat je auto goed voor elkaar is heb je geen gereedschap nodig voor onderweg, heb nu meer dan 40000km met mijn Westfield gereden en nog nooit gereedschap nodig gehad of met pech gestaan.
Wouter van der Ende Geplaatst: 30 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 Als je gewoon zorgt dat je auto goed voor elkaar is heb je geen gereedschap nodig voor onderweg, heb nu meer dan 40000km met mijn Westfield gereden en nog nooit gereedschap nodig gehad of met pech gestaan.Ik vond mijn strikertje toch best goed voor elkaar maar toch 2 keer stil gestaan gelukkig bijde keren zelf opgelost door het gereedschap dat ik bij mij had.
Simon Marks Geplaatst: 30 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 Als je gewoon zorgt dat je auto goed voor elkaar is heb je geen gereedschap nodig voor onderweg, heb nu meer dan 40000km met mijn Westfield gereden en nog nooit gereedschap nodig gehad of met pech gestaan.Inderdaad, in je woon-werk verkeer auto neem je ook geen gereedschap mee...
Roy Schröder Geplaatst: 30 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 30 juli 2012 Als je gewoon zorgt dat je auto goed voor elkaar is heb je geen gereedschap nodig voor onderweg, heb nu meer dan 40000km met mijn Westfield gereden en nog nooit gereedschap nodig gehad of met pech gestaan.voor mezelf gesproken;de Lotus heeft me ook nog niet laten staan, maar het is nu éémaal geen normale woon/werk auto.de techniek is van 45 jaar terug en toen waren de auto's al niet zo betrouwbaar als de hedendaagse auto's.af en toe eens blijven staan was vrij normaal in die tijd, dan is het toch wel ff handig als je wat bij de hand hebt om het gelijk op te lossen.ik denk dat dat trouwens ook geld voor de meeste kitcars die uit oude donor onderdelen vaak zijn opgebouwd.vroeger was het ook niet heel gek om wat gereedschap mee te nemen, sterker nog....sommige auto's werden met iets meer dan alleen een reserve wiel en wielsleutel uitgevoerd.en wat nieuwe kitcars betreft;ik kan me nog de aflevering van Top gear voor de geest halen waarbij de Ariel Antom tijdens het rijden uit elkaar begon te vallen, de TVR Tuscan werd ook wel een reverse kitcar genoemd.natuurlijk kun je niet alle auto's over één kam scheren, en wil je dat je eigen wagen op alles is voorbereid en mogelijk op kritische punten is verbeterd.maar dan nog.......
Bas Bais Geplaatst: 31 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 31 juli 2012 En dan knapt je dynamosteun en vliegt door je oliefilter....Ja hier nog 1 met zo'n dynamosteun probleemMijn terugtocht met de Mojo vanuit de UK ging fantastisch, breekt vlak voor hazeldonk de dynamosteun af Kon die als nog het laatste stukkie op de trailer grrrrDie rot dynamo steunen ook !! Dus neem een extra dynamosteun mee hahaha
Gast RvdHelm Geplaatst: 31 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 31 juli 2012 een dynamo steun die afbreekt ?lijkt me nou niet echt een alledaags voorkomend iets.ouderdom ?
H. Slegers Geplaatst: 31 juli 2012 Rapporteer Geplaatst: 31 juli 2012 Dynamosteun afgebroken is me enkele weken geleden ook nog overkomen op de A2, gelukkig net bij een afslag. Verder geen schade, alleen een trailer moeten regelen.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.