Ga naar inhoud

Invoertragiek


Gast Werner Breuer

Aanbevolen berichten

Gast Werner Breuer

Beste mensen,

Probleem met invoer vanuit Engeland.

In afgelopen febr. heb ik in België een Kitcar gekocht die daar al 10 jaar was maar nog niet ingevoerd.

Nu begreep ik van de verkoper dat invoer in België erg moeilijk is en dat hij geen hem gekocht had van een ander persoon in België met de bedoeling het circuit op te gaan. Hier is het niet van gekomen en ging zijn schuur opruimen, hij had meerdere auto's staan die ook weg moesten.

Het formulier "Certificate of permanent export V561" wat nodig is voor invoer in Nederland zat erbij.

Wat ik kocht moest behoorlijk onder handen genomen worden en heb ik voor de invoer gedaan. Dit oa. om de apk druk te vermijden en de auto technisch in orde te hebben. Op vrijdag 29 juni ben ik naar de RDW in Amsterdam geweest om daar te horen dat de zaak niet in orde was. Het chassisnr. was te nieuw......Niet vreemd omdat het bij een mini origineel in de regengoot onder de motorkap staat die er niet meer is! Op het export certificaat en de MOT test certificaten staat de plaats niet vermeld.

Op het Certificate of Permanent export staat dat het gaat om een "2 door saloon". Twee deuren heeft ie maar een saloon is het niet meer. Nu heb ik geen ervaring met Kitcars, over hoe deze op kentekens vermeld staan. Wel wat over gelezen maar hier blijkt enig verschil in te zetten.

Ik heb geen flauw idee of de kit in Engeland gebouwd is en niet is omgezet naar kitcar, en wat er dan op de papieren zou moeten veranderen omdat het nog steeds om het originele chassis met originele motor gaat.

Zou de auto omgebouwd zijn en geëxporteerd voordat hij gekeurd is. Is het inleveren van de papieren voldoende om hem te exporteren??

Het chassis en de motor zijn geheel origineel austin mini, alleen de body is veranderd.

De RDW vraagt nu om een verklaring van de DVLA omtrent de herinslag chassisnummer en de ombouw naar cabriolet.

Ik ben lichtelijk desperaat en zoek iemand die hier ervaring mee heeft of kan helpen met de invoer.

Groet,

Werner

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe niet anders dan kitcars invoeren.

Met name op de vin en motornummers en oude bouwjaren van kentekens op nieuwe kitscars gaat het vaak mis,

Als je op die identiteitscontrole vastloopt kom je niet meer verder met die papieren.

DVLA gaat je niet helpen met een inslagverklaring, die bestaat niet in de UK. Ze hebben daar een iets andere gedachtengang dan hier..

Het komt dan puur aan op de keurmeester van de RDW in NL en het scheelt als je die kent.

Je hebt nu een kip-ei probleem zeg maar. Voor problemen zijn oplossingen nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de bestaande papieren vermoed ik (aangezien er saloon staat) dat je een gewoon engels mini kenteken hebt en je hebt dus geen mini chassis

Enkel subframe en bodemplaten en wellicht de rest van de losse techniek is mini en dan had hij dus omgekeurd moeten worden via een individuele keuringvia SVA/IVA of IKS keuring alvorens er uberhaubt een kenteken op had gekund in deze hoedanigheid.

Lichtpuntjes zijn er maar kosten geld en technische aanpassingen aan de huidige eisen.. Voor die kosten koop je een echte sprite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Theo Bakker

Kort door de bocht: als ze wel akkoord waren gegaan heb je nog steeds een banham met een mini kenteken. Beetje niet helemaal goed.

In deze gedachtengang kan je dus gewoon nu een nederlandse mini kopen, eerst motornummer aanpassen, daarna kenteken overhevelen en je rijdt : voila een banham met een nederlands mini kenteken. Beetje niet helemaal goed zeg maar. Of met hardtop wel goed ...... ?

Een banham voor het circuit, middagje vrij rijden kan altijd wel natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjonge wat een ellende, maar dat riep ik pas ook al,

GA BIJ TWIJFEL VOORDAT JE BEGINT MET HERBOUW / RESTAURATIE NAAR DE RDW!!!

http://www.kitcarclub.nl/forum/index.php?/topic/4244-in-hoeverre-moet-een-auto-voor-de-rdw-af-zijn/

je kunt nu alleen nog maar overnieuw bouwen op een nederlandse mini. en dan volgens de regeltjes naar nederland.

of Bas moet nog iets voor je kunnen betekenen die weet de weg in de kenteken jungle.

grtz Thomas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Werner Breuer

post-10101-0-95939900-1341870452_thumb.jpost-10101-0-72457700-1341870453_thumb.jpost-10101-0-44549500-1341870454_thumb.jpost-10101-0-17484900-1341870455_thumb.jpost-10101-0-86680300-1341870455_thumb.jpost-10101-0-69302000-1341870456_thumb.jpost-10101-0-03958300-1341870458_thumb.j

Het gaat inderdaad een moeilijk verhaal worden, maar om hem nu alleen maar op het circuit te gaan rijden is toch wel te mooi en heb ik er teveel in geinvesteerd.

Dank voor jullie reacties, alle suggesties blijven meer dan welkom.

Groet,

Werner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fokke van Zeijl

Jammer, vind het wel een leuk ding.

Misschien een gek idee.

Hij heeft schijnbaar een kenteken gehad in GB. Kan je deze Frog niet terug verkopen aan een engelsman zodat hij aanspraak kan maken op het originele kenteken?

Vervolgens de tenaamstelling wijzigen van Mini naar Banham.

Opnieuw invoeren met de juiste naam

Zal wel een stom idee zijn

Succes

Fokke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Theo Bakker

Idd juridisch slim bedacht door verkoper: hij kan de sleutels niet vinden en niet bij de accu, hij levert een vehicle niet geschikt om te berijden, dat je er zelf dan na aankoop de weg mee op wil is niet conform het geleverde, zo verkoop je dus zonder correct kenteken zonder aansprakelijk te zijn.

Doet me denken aan de kitplanes in noord america waarbij je bij aanschaf moet verklaren dat je er niet mee gaat vliegen, dit vanwege onbetaalbare aansprakelijkheidsverzekeringen voor sommige kitplane producenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Fokke van Zeijl

Voor de Mini op Ebay.

. Wat wel kan is een afspraak maken met de verkoper dat hij de tenaamstelling van de auto laat wijzigen bij de DVLA. Een net verzoek waarin je aangeeft dat de gewijzigde regelgeving aan je voorbij is gegaan kan helpen, zeker als je het kan doen met behulp van de Banham merkclub.

Bij de invoering van de nieuwe regels rond de tenaamstelling hebben eigenaren de mogelijkheid gekregen de tenaamstelling te wijzigen, wellicht het proberen waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gaat niet op aangezien Banham geen pre-sva kit is ( en dus niet van voor het tijdstip van de sva keuring is).

Er is kort een overgangsregeling geweest dat auto's van voor de sva periode (mits aantoonbaar) zonder sva administratief zonder sva keuring omgeschreven konden worden mits bewijs dat de auto al enige jaren MOT gekeurd was in zn hoedanigheid als kit.

Ik denk dat je dit bedoelt maar dat kon dus alleen een korte periode voor bovengenoemde kits..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...