Ga naar inhoud

--

Gast Rogier Jansen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Let even op de diameter van de slang,

Goedkopere varianten hebben meestal een dunnere slang

Groeten bas

Geplaatst:

Welke binnendiameter is dan aan te bevelen?

Is 5mm te klein?

(Ik zou nooit krulslang nemen, lekker om over te struikelen...)

Geplaatst:

Hier haal ik mijn spul vandaan. Toevallig bij mij in de buurt, maar een fantastische warenhuis van gereedschap....echt een snoepwinkel...

http://www.buitelaar.nl/

Inderdaad een fantastische zaak, ik heb daar een paar jaar geleden een motortakel en en motormontage steun vandaan gehaald voor weinig.

Jammer dat ze zijn verhuisd naar een nieuw (lees duur) pand, prijzen zijn behoorlijk gestegen.

Geplaatst:

Ligt er aan wat je er mee gaat doen.

Zoals Bert zegt voor lucht gereedschap heb je idd aan 8 mm voldoende.

Maar !Het is een combinatie van wat voor een opbrengst heeft je compressor en de daarbij behorende slang.

Kleine huis tuin en keuken compressoren die maximaal 8 bar geven hebben ook een laag volume ketel en hebben dus niets aan een grote diameter slang.

Een grotere compressor met groot volume en hogere druk zoals 10 bar, tja hierbij kun je ook een grotere slang nemen.

Zie het maar zoals het met wegen gaat.

Moeten er weinig auto's overheen => een B-weg

Moeten er veel auto's overheen => een autosnelweg

Als je een kleine compressor hebt zal lucht gereedschap niet optimaal werken, dit omdat lucht gereedschap over het algemeen veel lucht verbruikt.

Groet Bas

Geplaatst:

Maar !Het is een combinatie van wat voor een opbrengst heeft je compressor en de daarbij behorende slang.

Kleine huis tuin en keuken compressoren die maximaal 8 bar geven hebben ook een laag volume ketel en hebben dus niets aan een grote diameter slang.

Een grotere compressor met groot volume en hogere druk zoals 10 bar, tja hierbij kun je ook een grotere slang nemen.

Als je een kleine compressor hebt zal lucht gereedschap niet optimaal werken, dit omdat lucht gereedschap over het algemeen veel lucht verbruikt.

OK, ik deel je mening van Groot voor veel lucht en Klein voor minder lucht

Echter ik heb me laten vertellen door leveranciers: De Stadaard is Orion-profiel, dat is 5,5mm binnenmaat.

Terwijl op los hobby-luchtgereedschap meestal Euro-profiel nippels (7,2mm) zitten.

Dat past dus niet op elkaar waarna de Euronippels dan worden vervangen door Orion...

Wat moet je dan met 8mm-slang?

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...