Ron van Slooten Geplaatst: 28 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 28 juli 2009 De aandrijfas keering van de donor auto had gelekt gezien de olie aan de buitenkant van het differienteel onder de auto.Nu het diff. uit de donor is gehaald en ik de keringen van de aandrijfassen wil gaan vernieuwen vraag ik me af is het verstandig om de olie ook te vervangen.Heb eens gehoord dat dit niet verstandig is omdat er nadien dan bijgeluid op treed. Beter zou zijn om de olie niet af te tappen maar de benodige olie bij te vullen. Het beetje olie dat er uitgelopen is bij het verwijderen van de steekassen was bepaald raar van kleur!! Lijkt wel een beetje op keuken stroop??!Heeft iemand hier ervaring mee of advies?Al vast bedankt,Gr. Ron
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 Gewoon oude olie eruit, als je ziet wat er ver drek onderin je diff ligt , en het stinkt!! Dus ff lekker schoonmaken van binnen, deksel er weer op (vloeibarepakking ertussen), en weer vullen met olie.GL5 80W90 Transmission oil. (als het geen sper is!) (van bijvoorbeeld Kroon)Gaat net iets meer dan 1 liter in, dus 1 klein flesje is net niet genoeg.Heb het nu al 2 keer met sierra diffjes gedaan, en geen gerammel.PSJe hebt je eigenlijk nog nooit fatsoenlijk voorgesteld
Wouter van der Ende Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 Net zoals Daan heb ik ook gewoon alle olie verwijderd en nieuwe olie erin gedaan verder geen last van rare geluiden
Peter Geelhoed Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 Lijkt wel een beetje op keuken stroop??!Bij voorkeur moet je de olie ook bij een warm gereden diff vervangen.Nu is dat bij een losse wat lastiger, dus zijn daar nog trucjes voor? Tijdje op de barbecue?
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 Gewoon een avondje op zijn kop zetten, en de volgende dag er met de remmenreiniger erover.
W.Schreur Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 GL5 80W90 Transmission oil. (als het geen sper is!)@Daan:De sierra heeft een viscous sper toch?in een gesloten unit?Welke olie moet er dan in het diff indien je een lsd hebt???
Gast Marcel Maase Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 De sierra heeft een viscous sper toch?in een gesloten unit?Welke olie moet er dan in het diff indien je een lsd hebt???Alleen de difs uit de XRi4x4 en de cosworths hebben standaard een lsd....
Gast Marcel Maase Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 Bij voorkeur moet je de olie ook bij een warm gereden diff vervangen.Nu is dat bij een losse wat lastiger, dus zijn daar nog trucjes voor? Tijdje op de barbecue?Je kan er ook een uurtje op gaan zitten Peter, wordt ie ook warm.....
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 GL5 80W90 Transmission oil. (als het geen sper is!)@Daan:De sierra heeft een viscous sper toch?in een gesloten unit?Welke olie moet er dan in het diff indien je een lsd hebt???Zit er zoals Marcel zegt niet standaard in, maar als er een wel LSD inzit dan moet je GL5 ''LS'' hebben.
W.Schreur Geplaatst: 29 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 29 juli 2009 yupsz!mijne komt uit een 2.0 xr4x4 heb ook aandrijfassen met flens en 3.92 verhouding. Tijd voor andere olie dan denk ik...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.