Chris-jan Twigt Geplaatst: 10 maart 2012 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2012 Hoi,Ik zit met het volgende: Ik wil bij de RDW gaan keuren binnenkort omeen kenteken te krijgen voor mijn Dax.Ik wil daarvoor mijn programmeerbaar motormanagent afstellen.De afstelling is al klaar in de toerentalgebieden waarin de RDW gaatmeten. Maar in de andere gebieden moet de motor nog zodanig wordenafgesteld dat de (turbo)motor niet kapot gaat als de RDW er meegaat testen op hun circuit.Normaalgesproken huur je daarvoor een rollenbank. Daar heb ikechter geen goede ervaringen mee. Ik wil de auto daarom op destraat afstellen. Wie heeft / weet een groot stuk eigen terrein waarik dat zou kunnen doen ?Mijn auto staat momenteel in Hillegom.Groet,Chris
B.Klaaijsen Geplaatst: 10 maart 2012 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2012 je mag hier wel testen met handelaarsplaten. Over die rdw heb je een PM, die route is niet aan te raden, exorbitante kosten en een tot nu toe onmogelijk af te ronden trajekt ,.
harm Geplaatst: 10 maart 2012 Rapporteer Geplaatst: 10 maart 2012 voor een dax is er een gordelberekening gemaakt die als het goed is wel erdoor komtff afwachten nog
Peter van Kessel Geplaatst: 11 maart 2012 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2012 Ik zou um bij Beek Autoracing op de rollenbank zetten... Heb ik super ervaringen mee.
Pino Corda Geplaatst: 11 maart 2012 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2012 Had jij niet een blauwe Dax Cosworth gebouwd?Heb jij de mogelijkheid om de turbo via de software uit te schakelen? Misschien een optie voor de keuring?Ik weet dat de KMS dit kan. Zal met jouw Omex ook wel lukken dan.
Wouter van der Ende Geplaatst: 11 maart 2012 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2012 waarom wil je niet op een rollenbank? lijkt mij veel voordelen hebben tov op de straat afstellen. Moet je wel een bedrijf hebben die weet wat die doet natuurlijk !
Chris-jan Twigt Geplaatst: 11 maart 2012 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2012 Tja, rollenbankboeren begrijpen mijn missie niet. En die ligt ook niet echt voor de hand moet ik zeggen.Ik kom bij zo'n gast met mijn Dax Rush Cosworth en vertel hem dat ik door de RDW keuring wil,dus dat het me niet om vermogen gaat maar om uitstoot. Dat gaat er maar moeilijk in.Geloof me, bij de laatste rollenbankpoging heb ik dat vergeefs 3x gemeld. Op het momentdat je zo iemand dan alleen laat met je auto ziet ie alleen nog maar "Cosworth" op hetkleppendeskel en gaat ie voor het vermogen in plaats van de uitstoot waar het mij omte doen is.Aan de ene kant logisch, want wie komt er nou met een snelle auto bij een rollenbanken de boodschap dat ie een lage uitstoot wil??? Natuurlijk niemand, behalve ik. Maar alsje dat toch 3x zegt dan verwacht je dat de boodschap wel over komt. Niet dus.Nou ja, wie die auto ook afstelt, ik zal zorgen dat ik mijn auto niet alleen laat.Beek autoracing. Kennen zij Omex ? Want er zijn er maar bitter weinig die daarervaring mee hebben heb ik gemerkt.Groet,Chris
Peter van Kessel Geplaatst: 11 maart 2012 Rapporteer Geplaatst: 11 maart 2012 Ik zou Klaas van Beek Autoracing eens contacten over hun ervaring met dat merk computer. Ze hebben in het verleden ook de Dax met turbo cosworth blok van een maat van me gedaan. Ik zie ook wel eens splinternieuwe auto's van importeurs staan die bij hun worden afgesteld om zo zuinig mogelijk te zijn....Dus ik denk dat ze wel snappen wat de bedoeling is. Mag je trouwens wel met groene platen rijden met een auto waar nog geen BPM op is betaald?
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.