Ga naar inhoud

Sleeplus - hevelaar - grote spiegel


Gast Daniel le Brun

Aanbevolen berichten

Gast Daniel le Brun

Voor de volgende CCRC race moet ik de volgende onderdelen nog hebben:

- een sleeplus voor aan de achterzijde.

- z'n brede binnen spiegel.

- en die tuinslang met die knikker erin is ook zo verdomde handig.

Waar halen jullie die vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daan,

Spiegel (van Longacre) kan je van Guus de Koster halen (zie p263 van zijn catalogus):

http://www.isa-racing.de/20071/technisch/technisch_frameset.htm

Sleeplus had ik ook van Biesheuvel gekocht, maar Guus heeft vast ook zoiets liggen.

De tuinslang weet ik niet, maar als je het uitvogeld laat het weten...ik zou ook graag zoiets willen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daniel le Brun
hoi daan,

ik heb de sleep ogen wel op voorraad, zal ik er 1 meenemen naam de volgende wedstrijd ? of naar lelystad ?

gr peter

Lelystad ben ik er niet, maar als jij zaterdagavond (15 augustus) al op Zandvoort bent dan kan ik hem s'avonds nog monteren.

Tuinslang met knikker = een hevel om benzine mee te tanken.

Je trekt de slang een paar keer op en neer en de benzine gaat door het hevel effect vanzelf lopen. Hoef je dus niet meer aan het slangetje te zuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Frans Swaans

Daan,

Bij de Zibro Kamin kachels, te koop bij diverse bouwmarkten, zat vroeger een hevelpomp om de brandstof uit je vat in de kachel te pompen. Het was een lange plastic buis met aan de bovenkant een balg, waar je op moest knijpen, en daar zat dan weer een flexibele slang aan.

Heb op deze manier verschillende tanks leeggezogen.

Tegenwoordig hebben ze deze ook in elektrische uitvoering. Weet alleen niet het voltage.

Dus op naar de bouwmarkt.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

He Daan , je kunt beter die electrische uitvoering kopen. Je hoeft dan ook nooit meer te zorgen voor hoogteverschil om te kunnen hevelen.

De pompjes die wij en nu ook Mick en Michel gebruiken zijn te koop bij Schuurman BV in Oss. Zoek maar even onder Karting en dan naar Tools. Als je nu kijkt onder Tools Various staat de pomp erbij.

Kost als ik het uit mijn hoofd doe 20 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

misschien een domme vraag maar waar bevestigen jullie zo'n sleeplus? Als ik dit onderaan het frame bevestig, sleept ie over de grond en aan de wielophanging lijkt me ook niet alles. Ik ga binnenkort het circuit op en moet er voor die tijd eentje bevestigen.

Groeten

Emiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

Hoi Emiel, voorste bout van de onderste draagarm,of zoals bij mijn auto aan de lip waar aan de onderzijde de neus mee vastzit.

Als het sleeplint dan over de grond sleept gewoon vastplakken met duck-tape

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Emiel, voorste bout van de onderste draagarm,of zoals bij mijn auto aan de lip waar aan de onderzijde de neus mee vastzit.

Als het sleeplint dan over de grond sleept gewoon vastplakken met duck-tape

Thanx Alex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...