Ga naar inhoud

INTRAX dag Zandvoort


Gast Alex van Loenen

Aanbevolen berichten

Gast Alex van Loenen

Zo weer thuis na 3 dagen Zandvoort !

Zater en zondag heerlijk de tourist uitgehangen in Zandvoort samen met de familie. Heerlijk hotel, lekker gegeten en allerlei leuke activiteiten met het gezin.Lekker een weekendje uitwaaien !!!

Raceauto op de trailer met een zeiltje erover ( want het weer was echt k t ) voor het hotel geparkeerd en startklaar voor de maandag.

De gehele dag was het volledige circuit afgehuurd door Intrax, de bouwer en leverancier van mijn schokdempers en veren onder de Caterham.

Op uitnodiging en voor de klanten van Intrax kon naar hartelust gereden worden met gebruik van alle monteurs en gereedschappen van Intrax.

Tevens hadden ze een aantal profi coureurs uitgenodigd die in dienst van de Intraxklanten stonden. Je mocht ze laten rijden in jouw auto en voordoen hoe het moest of ze kropen ernaast en vertelde je wat er bij jouw beter kon.

We waren er als een van de eerste en het weer was de hele dag fantastisch met echt volle zon vanaf 9 uur.

Donald Molenaar kreeg van Henk Thuis ( de eigenaar van Intrax ) opdracht om met de Caterham de eerste sessie te rijden en de basisafstelling te verzorgen.

Na 3 rondes naar binnen en 5 klikken voor erbij, kleine aanpassing in de wielstanden en bandenspanning en vervolgens weer de baan op ! Ik zat ernaast en kon gewoon niet geloven wat deze man met mijn auto kon ! ( en 80 kg extra van een bijrijder !)

De tijden met mij erbij in gingen in de 2e ronde ! al in de 1.56 en de wat mindere Radicalrijders konden gewoon worden ingehaald !

Zo zei Donald en nu kan ik mijn gevoel niet meer vertrouwen en kunnen we alleen verder finetunen mbv een laptimer. Elke aanpassing vanaf nu kan een verbetering maar ook een verslechtering gaan worden. Gewoon proberen en kijken of het iets oplevert !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

Vervolgens de sessie verder afgemaakt. en op uitnodiging Henny laten instappenals bijrijder in de Radical van Henk Thuis ! Deze jongens rijden 1.42 en ik moet zeggen dat gaat echt verschrikkelijk hard !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

Vervolgens met z'n allen ( waren 50 auto's totaal ) aan de lunch, en aan het einde hiervan kwam Tom Coronel een lezing houden over het vinden van je basisafstelling en het verder fine tunen hiervan, erg leerzaam !

Maar ook hij vond het waarschijnlijk erg leuk om met de Caterham te rijden dus voor de volgende sessie afgesproken.

Echt na 2 bochten en 1 keer remmen rijdt deze man alsof de duivel op zijn hielen zit in een auto waar hij nooit eerder in gereden heeft.

De tijd ging al snel in de 1.55 ! en als snelste tijd net even onder de 1.55. Je weet echt niet wat je gebeurt in je eigen raceauto.

Vervolgens krijg je aan het einde van de sessie te horen wat hij vind dat er nog verbeterd moet worden aan de bedieningen van de auto ( de ligging vond hij bij het perfecte af !) en gaarne iets meer power !

En dan zegt hij na het zien van de rondetijden dat er toch zeker 2 seconde afgaat als die 80 kg balast niet naast hem had gezeten ! ( dan rij je dus net onder de 1.53 ! )

Aan mijn auto gaat het dus zeker niet meer liggen ( maar dat wist ik eigenlijk allang !) Hebben eerder wel eens een dag geboekt met Micheal Schaap als instructeur, maar Tom is een hard core racer eerste klas die je auto maximaal belast zonder hem te slopen. En weet je dan in begrijpelijke taal te vertellen wat er verbeterd moet worden ( dubbel clutchen ! en uitleg van de max 100 % grip regel )

Al met al een heerlijke dag hobbyen met je auto, met alle persoonlijke aandacht van Intrax.

Kan niet wachten op de volgende race !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Luc van Altena

Je krijgt zo wel waar voor je intrax, Alex.

Dit lijkt mij geweldig om zo je auto te laten afstellen.

Misschien ook maar intrax op de xtr te laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rogier Jansen

Super dag geweest dus, maar ben erg benieuwd wat dit voor jou heeft gebracht.

Dat de echte pro's (geen racepak?) er 1m53 mee rijden is natuurlijk super, maar het is nog mooier als je er zelf nu ook 2s af rijdt! We gaan het zien!

Wel profi opgezet allemaal en dat die ervaren jongens ook lekker de tijd voor je nemen is natuurlijk redelijk uniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Luc van Altena

Mischa, voor €. 400,00 2 seconden sneller, dat is in vergelijking met F1 een koopje.

De xtr kan ook veel sneller.

Heb zelf te weinig ervaring (gevoel) om de funesses te vinden.

Als ik een snelle coureur (Fred Krab F3) laat rijden of zoals onlangs op Spa een knaap die ik niet kende maar wel 20 jaar racede, geven enkle conplimenten over de xtr.

Waar ik in eerste instantie blij mee ben.

Maar wil eigenlijk ook opbouwende kritiek.

Waar ik altijd om vraag.

Het toch slechts een trackdaycar en geen echte raceauto.

Resumerend, ik zou het er zeker voor over hebben,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daniel Cramer

Mischa, voor €. 400,00 2 seconden sneller, dat is in vergelijking met F1 een koopje.

De xtr kan ook veel sneller.

Heb zelf te weinig ervaring (gevoel) om de funesses te vinden.

Als ik een snelle coureur (Fred Krab F3) laat rijden of zoals onlangs op Spa een knaap die ik niet kende maar wel 20 jaar racede, geven enkle conplimenten over de xtr.

Waar ik in eerste instantie blij mee ben.

Maar wil eigenlijk ook opbouwende kritiek.

Waar ik altijd om vraag.

Het toch slechts een trackdaycar en geen echte raceauto.

Resumerend, ik zou het er zeker voor over hebben,

2 seconden voor 400 is geen geld, maar moet je natuurlijk nog wel ff ruim 2200 Euro uitgeven (vanaf prijs voor het basis westfield setje) voordat je aan die dag kan beginnen.

Lijkt me overigens duidelijke dat Donald en Tom geen negatieve feedback gaan geven over de wegligging (dempers) als er al Intrax onder zit :)

Ik heb veel ervaring met Intrax (zelfs gewerkt) en het zijn echt hele goeie dempers die echt wel het verschil maken en Henk weet wel wat hij doet. De prijs is ook goed, niet weinig maar ga maar eens shoppen voor vergelijkbaar materiaal. Helaas is de bouw kwaliteit niet altijd wat het moet zijn waardoor je soms te vaak aanspraak moet doen op "die" service. Maar wellicht dat mensen die ervaring ook bij andere merken hebben.

gr Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, jullie gaan er al vanuit dat Alex 2 sec. sneller gaat rijden maar hij moet het natuurlijk wel eerst even doen! Die 2 sec. lijken niet zoveel maar gaat niet zomaar lukken hoor, niet dat ik denk dat het Alex niet gaat lukken maar hij zal er wel even de tijd voor krijgen omdat hij het verschil zal moeten maken met remmen en bochten. De topsnelheid zal nl. niet drastisch toenemen aangezien de Caterham hetzelfde vermogen heeft als vorig jaar.

Later remmen en sneller door de bocht is vooral ook iets dat je tussen de oren moet accepteren. Allemaal niet zo eenvoudig en vraagt heel wat uurtjes op het circuit om dat te realiseren.

Wel een practige ervaring Alex, je auto zo over het circuit te laten sturen door Tom!

En dat dubbel clutchen is toch alleen bij terugschakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B. Muilwijk

dan heb je waarschijnlijk ook geregeld een zwarte honda integra gezien

tom heeft daar ook een aantal ronden mee gereden.

das weer een goede bekende.

hopen dat ze volgend jaar weer een intrax dag hebben dan ben ik er ook bij want dan zit het ook bij me westfield eronder.

dankzij deze dag heeft ook frank (die zwarte itr) 1,5 seconden sneller kunnen rijden.

2.05 voor een auto die 1100kilo weegt en maar 183pk heeft is het een best strakke tijd.

jullie hebben wel een super goede dag gehad ook wat betreft t weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Alex van Loenen

Hallo Onno, je hebt helemaal gelijk. Die 2 sec zijn er zeker niet zo maar af. Je kunt heel goed zien waar het verschil zit ( zoals je al had opgemerkt in het later remmen en een hogere bochtensnelheid) en een aantal rondes afkijken hoe zij het doen maar dan wil dat nog niet zeggen dat je dat zelf dan ook kunt !

Het volledig ( en dan bedoel ik ook echt maximaal ) gebruiken van het circuit is me het meest opgevallen en dan vooral de breedte van de baan. Wat ze verder doen is echt maximaal de bocht inremmen en op moment van remmen iets lossen gaan insturen ( de maximaal 100 % grip regel )

De zwarte Integra heb ik inderdaad gezien, en Tom vertelde dat hij er met 2 had gereden en dat tussen die 2 Integra's een wereld van verschil zat.

Verder is natuurlijk de uitspraak dat hij zonder mij in de auto 2 sec. sneller is een aanname maar gezien zijn ervaring ben ik bang dat het er heel dicht bij in de buurt gaat komen.

Was dit jaar voor het eerst dat Intrax het op deze wijze organiseerde en ik moet zeggen alle hulde ! Waanzinnige vrachtwagen met een joekel van een tent en alle catering die je je maar kunt wensen. Verder alle Intrax monteurs ter beschikking en een aantal testcoureurs.

Alleen op uitnodiging voor Intrax klanten dus als je volgend jaar ook wilt komen eerst even sparen van te voren en investeren in erg goede handgebouwde schokdempers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B. Muilwijk

de uitnodiging had ik al liggen van hun en de afspraak voor een ik2 set staat ook al.

alleen ik ga er niet naartoe zonder me auto klaar is en dat duurt nog wel ff. haha.

als je op youtube kijkt en zoekt bij intrax dag zandvoort dan kom je een filmpje tegen dat tom met die itr rijdt en dan hoor je hem ook de nodige uitleg geven en hoe de lijnen te rijden. (wel wat later in t filmpje)

deze lijnen rijdt hij ongeacht welke auto altijd.

voor velen heel leerzaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

"dank je wel voor de lekke band.".... veel plezier verder..

zo wil ik ook wel rijden op kosten van n ander.

Vond de rondetijden boven de 2.05 niet indrukwekkend trouwens of is zo'n bak gewoon zo zwaar? De lijnen rijdt hij wel mooi daar ligt het niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B. Muilwijk

het is een auto die 1100 kilo weegt en er zit een 1.6 vti in van een honda civic en heeft nu 183pk

en rijdt met toyo r888

ik vindt dit voor een voorwiel aangedreven auto met een kleine motor vergeleken met t gewicht toch een heel serieuze tijd hij rijdt nu 2.05 en tom dacht dat er op deze manier voor hem nog wel 2.03 inzat.

hoezwaar is de gemiddelde kitcar en hoeveel vermogen heeft die.

ik vindt het dan toch echt een tijd om trots op te zijn je haalt er echt uit wat erin zit. 8-)

de witte itr met belettering die er reed is een integra die echt voor de racery gebouwt is en die stond op slicks en heeft veel meer pk's die reed ongeveer 2.03 alleen had hij nog nooit eerder op zandvoort gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast B. Muilwijk

"dank je wel voor de lekke band.".... veel plezier verder..

zo wil ik ook wel rijden op kosten van n ander.

welke lekke band bedoel je???? dat coronel wat verder over de curbs knalt???

daar moet een auto tegen kunnen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...