Gast Richard Akkermans Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 HoiMijn MK-INDY wil ik houden en deze wil ik aanpassen het idee is om mijn slechte linkerknie te ontzien door een koppelingsflipper aan het stuur te maken. Wie kan mij verder helpen, schetsje, waar kan ik de materialen kopen enz enzWie heeft er ervaring mee met het monteren van een flipper aan het stuurGroet Richard
Rob Wiersma Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 Is het niet een idee om een koppelingshendel aan de versnellingspook te monteren?Dit heb ik vaker gezien...
Gast Richard Akkermans Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 Hoi RobLijkt mij niet zo fijn rijden, Bas heeft in Dronten ook zo iets staan en het ziet er niet zo flitsend uit.Groet Richard
Cees Snel Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 Met opschakelen heb je in principe geen koppeling nodig, terug wel.Op de versnellingspook is wel een goedkope oplossing maar of dat fijn rijdt betwijfel ik.
harm Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 een kennis van me had dit in zijn blackbird furyop de schakelpookwerkte perfectachter het stuur heeft als nadeel dat je 3 dingen samen aan het doen bentsturen en koppelen en schakelensturen en koppelen is niet handig om dit te kombineren tenzij je een heel snel stuurhuis hebtiets van een 1,8 op 1 of zoop de pook is gebleken de beste oplossing
J. Tarry Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 In ieder geval de moeite waard om eerst een relatieve snel en makkelijke oplossing te proberen.Mocht het niets zijn, kan je dan altijd veel tijd/geld investeren en een andere oplossing implementeren, toch?
Bertram Bakker Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 Richard,Je zou eens in de kartsport kunnen kijken. De geschakelde karts hebben de koppeling achter het stuur zitten...
Gast Jack Poppelaars Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 Richard, misschien ken jij Ger Weyenberg in Siebengewald.Ger heeft altijd met jongtimers gereden met een escort RS 2000.Om bepaalde reden kon Ger zijn linker been niet gebruiken.Ger had de oplossing, een koppelingshendel van een motorfiets aan de versnellingpook en volgens Ger werkte dit perfect en heeft jaren opdeze manier rond gereden bij de Jongtimers. Misschien is het voor jou ook een idee. (maar volgens mij heeft Rob dit ook al gemeld)
Gast Patrick Morren Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 Ik heb ze zitten op een Golf V GTI icm een DSG bak.Gebruik ze eigenlijk nooit.Denk dat het in een kitcar wel veel toevoegd omdat het gewoon erg snel schakeld.
C Roeleveld Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 Ik heb een koppelings flipper aan m'n versnellings pook zitten in m'n westfield. Ik gebruikt m niet altijd maar zo af en toe is het best fijn om je linker been wat te ontzien. HEt werkt perfect in iedergeval. flipper aan het stuur lijkt me minder handig omdat je dan met 1 hand zowel moet sturen als koppelen en met de ander schakelen. 1 hand heb je dus toch al aan die pook dus dan is ff knijpen in een hendeltje niet erg lastig Het zat er trouwens al in toen ik m kocht dus tips over inbouwen kan ik je helaas neit geven.
Gast Jeroen Wils Geplaatst: 1 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 1 juli 2009 er bestaat toch ook een systeem met flippers aan het stuur zo als een F1, rechts versnelling lager, links versnelling hoger
Gast Daniel te Lindert Geplaatst: 2 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 2 juli 2009 Je hebt inderdaad ook systemen die voor je schakelen of alleen de koppeling voor je bedient.Heb een flatshifter in mijn kit en deze schakelt en regelt het koppelen.Er is van flatshifter ook een systeem dat bij opschakelen de ontsteking onderbreekt, en terugschakelen geeft hij tussengas zodat je zonder koppeling kunt schakelen, misschien is dit een idee.Als je het een keer wilt proberen ben je altijd welkom.Groet Daniel te Lindertwww.dkpi.nl
Rob Habets Geplaatst: 2 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 2 juli 2009 Het handmatig ontkoppelen is misschien mogelijk met een vacuumdoos zoals die in het verre verleden zaten op de volvo/daf 66 en volvo 340 met variomatic. Deze modellen hadden een diafragmadrukgroep die ont- en gekoppeld werd d.m.v. een soleniod, een vacuumdoos en een hoop motorvacuum.drukschakelaar op v-pook, in- en ontkoppelen afzonderlijk regelen door smoring op vacuumleiding. Dit alles paralel aan het bestaande pedaal en klaar is Klara (ff snel).
Gast Patrick Morren Geplaatst: 2 juli 2009 Rapporteer Geplaatst: 2 juli 2009 er bestaat toch ook een systeem met flippers aan het stuur zo als een F1, rechts versnelling lager, links versnelling hogerJa, zo werkt het met DSG ook.Maar begrijp dat het ook anders kan, dan vind ik het nutteloos.Werkt natuurlijk alleen optimaal als koppelen en schakelen samen gaat met 1 handeling.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.