Gast Joep Schoenmakers Geplaatst: 27 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 27 juni 2009 Hoi, heeft iemand al eens geprobeerd om een T9 bak bij een Westfield te wisselen zonder de motor uit te bouwen? Of is dit echt onmogelijk? Heb mijn auto net (twee dagen) op de weg blijkt dat de Quaife bak toch niet is wat ik er van verwachtte, ik wil hem dus vervangen door een standaard bak.groeten, Joep
HarryTellegen Geplaatst: 27 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 27 juni 2009 Hallo Joep,Ben al een tijdje bezig met een bak- en blokwissel.Versnellingsbak demonteren zonder de motor uit te bouwen is echt onmogelijk. De enige manier om de versnellingsbak te demonteren is via de 'voorkant'.gr.Harry
Gast Hoornaert Michael Geplaatst: 27 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 27 juni 2009 hallo,is inderdaad niet mogelijk,bak zit gevangen in de tunnel,kan er alleen maar uit via het motorcompartiment.of je moet de steunplaat waar de bak opligt eruit slijpen.als je shassie het zelfde is als van mij natuurlijk, (2008)dus in mijn geval blokje eruit.groeten en veel succes.
Bas Thomson Geplaatst: 28 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 28 juni 2009 De bak komt tegen het schutbord aan (scheiding motor compartiment en passagier-bestuurders ruimte). Je moet de vrij ruimte hebben plus de lengte van de spline waarmee hij in je motor steekt. Gok dat dat 12 cm is. Denk niet dat je die ruimte hebt. In de oude westfields ligt de bak verder naar voren volgens mij maar ook daar loopt je bell house tegen dat bord op. Dus los van de steunen, je hebt ook niet de ruimte om de bak te splitsen van de motor. Als je een losse versnellingsbaksteun hebt (losneembaar) kan je misschien de samenstelling motor-bak eerste naar voren schuiven, loshalen en naar beneden laten zakken (als daar niet net nog een chasis balkje zit, weet ik niet zeker). Maar denk niet dat het je gaat lukken. Je moet hem ook nog uit de aandrijfas laten schuiven, mijn ervaring is dat dit best lastig gaat (qua 'schuiven') Dus denk toch dat motor en bak er samen uit moeten.Mvgr.Bas
Paul van der Knijff Geplaatst: 28 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 28 juni 2009 Joep, even diep ademhalen...., en gewoon beginnen.In een avond de motor eruit, dat lukt jou wel, je weet precies waar alles zit. Bak omwisselen.Volgende avond motor er weer in.Eventueel nog een avondje om alles weer af te maken.In een uurtje of 10 sleutelen heb jij het voor elkaar.Paul
Gast Joep Schoenmakers Geplaatst: 28 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 28 juni 2009 Okee, motor moet er dus gewoon uit. Ga ik doen. Bedankt voor de reacties.gr. Joep
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.