Rob Bakker Geplaatst: 30 april 2011 Rapporteer Geplaatst: 30 april 2011 Dag allemaal,Ik kwam er van de week achter dat er een gaatje in een stofhoes van de linker aandrijfas van onze Westfield zat.Nu probeer ik de as aan de kant van het linker wiel los te krijgen maar dat lukt niet.zoals op de foto is te zien heb ik het nodige los gemaakt maar zelfs met flink krachtig trekken komt de as niet los.weet iemand hiervoor de juiste aanpak???
Gast Daniel Cramer Geplaatst: 30 april 2011 Rapporteer Geplaatst: 30 april 2011 Rob je moet wel de torx/inbus bouten loshalen van je homokineet. Aan de andere zijde zit dan een circlip op de as. Als je deze los haalt kan je de homokineet van de as afschuiven.gr Daan.
Rob Bakker Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Rapporteer Geplaatst: 30 april 2011 Rob je moet wel de torx/inbus bouten loshalen van je homokineet. Aan de andere zijde zit dan een circlip op de as. Als je deze los haalt kan je de homokineet van de as afschuiven.gr Daan.Dag Daan,Bedankt voor de info. Zal jij net zien, dat ik niet de juiste maat torx-inbus heb.Morgen maar ff een setje bij de Praxis halen en hopelijk in de middag weer rijden.Heb je voor de circlip nog speciaal gereedschap nodig?Groet Rob
Gast Daniel Cramer Geplaatst: 30 april 2011 Rapporteer Geplaatst: 30 april 2011 Als je geen Circliptang hebt lukt het ook met 2 schroevendraaiers en een klein hamertje. Gr Daan.
Paul van der Knijff Geplaatst: 30 april 2011 Rapporteer Geplaatst: 30 april 2011 Koop een goeie kwaliteit Torx! Anders draai je de bouten geheid dol. En dan kun je een boormachine of slijptol pakken.Gebruik eventueel een hamer om de bouten tijdens het losdraaien te laten "schrikken"
Rob Bakker Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 mei 2011 Koop een goeie kwaliteit Torx! Anders draai je de bouten geheid dol. En dan kun je een boormachine of slijptol pakken.Gebruik eventueel een hamer om de bouten tijdens het losdraaien te laten "schrikken"Dag Paul,Missie geslaagd.Torx-inbussleutel van het merk LUX gekocht (Praxis had niet beter)bouten los en inbussleutel getordeerd, bouten weer vast gemaakt en de sleutel weer bijna recht!!!Moest de sleutel wel verlengen met circa 15 cm om de boel los te krijgen. Het moment waarmee het weer vast moest is mij niet bekend, dus maar op gevoel gedaan.Groet Rob
Rob Bakker Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Rapporteer Geplaatst: 2 mei 2011 Als je geen Circliptang hebt lukt het ook met 2 schroevendraaiers en een klein hamertje. Gr Daan.Dag Daan,Toch maar ff een juiste tang aangeschaft, werkt natuurlijk prima.Groet Rob
Rob Bakker Geplaatst: 4 mei 2011 Auteur Rapporteer Geplaatst: 4 mei 2011 heb je de boutjes wel geborgd Rob?Hoi Harm,Met loctite bijvoorbeeld. Er zat voor zover ik kon zien geen loctite aan de boutjes!Of bedoel je wat anders?Gr. Rob
harm Geplaatst: 4 mei 2011 Rapporteer Geplaatst: 4 mei 2011 idd met locktitetoch wel aan te bevelenheb ze al vaker losgehad in de racers
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.