Bas Bais Geplaatst: 24 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 24 december 2010 Vandaag was er sinds tijden weer tijd voor de Fisher.Na allerlei tijd innemende activiteiten zoals bouw en verbouw aan huis en het bij bouwen van een garage, een geboorte, en het dagelijkse gewone werk zijn we weer begonnen.EINDELIJK Vandaag was het tijd om de donormotor uit zijn o zo sneu ogende karkas te halen.Een paar fotootjes.Groeten Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frans de Vries Geplaatst: 25 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 december 2010 Wat is dat voor een motor, Bas? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin Scheepbouwer Geplaatst: 25 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 december 2010 Als ik het goed zie een Beams(toyota) dual VVT-i 2ltr 210BHPmaar ik kan me vergissen.Weer een jappans blok in een engelse auto, veel pk voor 2ltrprettig x-mass noggr martin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 25 december 2010 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 25 december 2010 Wat is dat voor een motor, Bas?Als ik het goed zie een Beams(toyota) dual VVT-i 2ltr 210BHPmaar ik kan me vergissen.Weer een jappans blok in een engelse auto, veel pk voor 2ltrprettig x-mass noggr martinJa is inderdaad een Blacktop beamsMooi wat dagen vrij komende week dus kunnen we er weer even tegenaan.Groetjes Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Harm Boerma Geplaatst: 25 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 25 december 2010 Te gek bas. Ik ben benieuw oftie normaal in het chassis gaat passen of dat de motor net als bij bas k een stuk uit het midden geplaatst moet. Je hebt maar een druk levenEerst een huis bouwen dan een schuurOok nog een kind direct erna en nu dan de fury bouwenGroetjes aan moniekEn Fijne dagen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martin Scheepbouwer Geplaatst: 26 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 december 2010 De hoogte zal idd een probleem worden!Ik ben ook bezig geweest om er een in een tiger te bouwen.Maar met 4cm onderhet chassis en heel krap boven aan durfdeik het niet aan, daar heb ik nog te weinig ervaring voor.hiervoor ben ik uitgeweken naar Honda f20 scheelde 7 cm in hoogte!!Maar nogmaals het was wel ook mijn eerste keuze.veel plezier ermeegr martin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 26 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 26 december 2010 nogmaals, dit gaat niet passen zonder drysump en stuk uit de bak zagen.Ik heb mn hele middentunnel ca 20cm verbreed en asymmetisch "verzet" en de bodem uit de auto gehaald zodat het lager dan de bodem ligt. Bodem heb ik vervolgens op andere plaatsen teruggezet.Met de standaard intake , dynamo en dergelijke past het al helemaal niet, Ik heb dat bij mij wel kunnen behouden doordat mijn motor ca 80cm naar achteren is gekomen en 40cm naar linksJe moet dus als het ware de auto om de motor heen gaan bouwen wil je dit pas gaan krijgen of heel inventief de motor opbouw gaan veranderen.Nogmaals, bouw het absoluut niet in met het standaard vliegwiel. Dat gaat niks worden met rijden.We hebben net met een groepje een voordeel-buy gedaan met meerdere vliegwielen en Exedy koppeling setjes. Jammer dat je niet mee kon doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bas Bais Geplaatst: 26 december 2010 Auteur Rapporteer Delen Geplaatst: 26 december 2010 Te gek bas. Ik ben benieuw oftie normaal in het chassis gaat passen of dat de motor net als bij bas k een stuk uit het midden geplaatst moet. Je hebt maar een druk levenEerst een huis bouwen dan een schuurOok nog een kind direct erna en nu dan de fury bouwenGroetjes aan moniekEn Fijne dagenHe HarmDat gaat allemaal lukken, de rust is er nu weer een beetje dus we kunnen weer verder.We gaan binnenkort weer eens wat afspreken!Jij ook de groetjes thuis en fijne dagennogmaals, dit gaat niet passen zonder drysump en stuk uit de bak zagen.Ik heb mn hele middentunnel ca 20cm verbreed en asymmetisch "verzet" en de bodem uit de auto gehaald zodat het lager dan de bodem ligt. Bodem heb ik vervolgens op andere plaatsen teruggezet.Met de standaard intake , dynamo en dergelijke past het al helemaal niet, Ik heb dat bij mij wel kunnen behouden doordat mijn motor ca 80cm naar achteren is gekomen en 40cm naar linksJe moet dus als het ware de auto om de motor heen gaan bouwen wil je dit pas gaan krijgen of heel inventief de motor opbouw gaan veranderen.Nogmaals, bouw het absoluut niet in met het standaard vliegwiel. Dat gaat niks worden met rijden.We hebben net met een groepje een voordeel-buy gedaan met meerdere vliegwielen en Exedy koppeling setjes. Jammer dat je niet mee kon doen.He Bas Hier was ik ook al achter, de motor gaat verder opgebouwd worden met een dry sump, hiervoor zijn we immers met nog een paar clubleden voor bij Benjamin geweest.Dat van het vliegwiel/koppeling heb ik je al uitgelegd.Ik bouw mijn auto alleen maar op met goede spullen en steek zelf zo in elkaar dat ik er geen half werk van maak !!Het duurt alleen wat langer Groetjes Bas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 27 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 27 december 2010 ik heb er wel half werk van gemaakt omdat ik het in een maand allemaal rijdend wilde hebben en het toch maar een raceauto is die na 1 keer grindbak er ook niet meer uit zal zien.Het is dus niet supermooi maar het functioneert wel en daar ging het mij om.Maar nu kan de bak en motor er dus weer uit wegens dat vliegwiel.... Waarom dan niet gelijk gedaan he... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Willem van der Velde Geplaatst: 28 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2010 Hé Bas er staat een drysump set te koop op marktplaats , is dit misschien iets voor jou ???http://link.marktplaats.nl/407769319Groetjes Willem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B.Klaaijsen Geplaatst: 28 december 2010 Rapporteer Delen Geplaatst: 28 december 2010 willem, dat is voor een 4age , niet voor een 3sge en zeker niet voor de blacktop 3sge die wij hebben en waar niets voor te koop is in NL helaas. Voor mij hoeft een drysump ook niet omdat mn motor onderhand een meter naar achter staat en daardoor wat hoger kon liggen, alhoewel ik nog maar weinig ruimte tussen de weg en carter heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.