Ga naar inhoud

zelf bouwen chassis?


Gast Pascal Wassen

Aanbevolen berichten

Gast Pascal Wassen

na al het gedoe rond de nieuwe keuring en emissie eisen lijkt een E4 motor me onomkoombaar. maar is het zelf vervaardigen van een chassis nu wel of niet toegestaan voor een nieuwe auto. ik wil snel beginnen met een hotrod chassis. mag dit zelf gebouwd worden of moet het "bedrijfsmatig" zijn vervaardigd? achteras en bak gebruik ik van een sierra, voorophanging wou ik van westfield gebruiken. 4age blok heb ik ook in bezit (iemand interesse in mr2 zonder motor?)

Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

na al het gedoe rond de nieuwe keuring en emissie eisen lijkt een E4 motor me onomkoombaar. maar is het zelf vervaardigen van een chassis nu wel of niet toegestaan voor een nieuwe auto. ik wil snel beginnen met een hotrod chassis. mag dit zelf gebouwd worden of moet het "bedrijfsmatig" zijn vervaardigd? achteras en bak gebruik ik van een sierra, voorophanging wou ik van westfield gebruiken. 4age blok heb ik ook in bezit (iemand interesse in mr2 zonder motor?)

Pascal

4age is niet echt bepaald E4 toch?

Wat is precies de definitie van "bedrijfsmatig".

Dat er btw over betaald is? Dat het een serie matig gefabriceerd product is?

Hoe bewijs je dat het bedrijfsmatig gefrabiceerd is? Denk dat hier wel wat "mazen" te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

na al het gedoe rond de nieuwe keuring en emissie eisen lijkt een E4 motor me onomkoombaar. maar is het zelf vervaardigen van een chassis nu wel of niet toegestaan voor een nieuwe auto. ik wil snel beginnen met een hotrod chassis. mag dit zelf gebouwd worden of moet het "bedrijfsmatig" zijn vervaardigd? achteras en bak gebruik ik van een sierra, voorophanging wou ik van westfield gebruiken. 4age blok heb ik ook in bezit (iemand interesse in mr2 zonder motor?)

Pascal

4age is niet echt bepaald E4 toch?

Wat is precies de definitie van "bedrijfsmatig".

Dat er btw over betaald is? Dat het een serie matig gefabriceerd product is?

Hoe bewijs je dat het bedrijfsmatig gefrabiceerd is? Denk dat hier wel wat "mazen" te vinden zijn.

E4 moet je opvragen per bouwjaar / motor. Staat op het homologatie certificaat van het blok. Ik schat rond bouwjaar 2006, denk ook aan het feit dat wanneer je keurd E5 de eis kan zijn. Beste is dus RDW informeren.

Betret het frame moet hij juist NIET bedrijfsmatig gebouwd zijn. Tenminste dit was in het oude tijdperk zo (voor 1 mei 2009) daarom kon een UK kit kon ook niet naar lelystad omdat het frame bedrijfsmatig gebouwd was.

m.a.w in de oude situatie "moest" je juist zelf bouwen. Natuurlijk in acht nemend dat dit de theorie is (in de praktijk weet ik maar van 2 auto's die naar lelystad zijn gegaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg deze discussie met plezier, maar bespeur toch enige afgunst dat iemand een alternatieve route heeft gevonden. :roll:

De zogenaamde openheid van zaken over de Engelandroute, SVA/IVA is door meerdere mensen, in de loop der jaren naar buiten gekomen. En zelfs bij die mogelijkheid verloopt niet alles 100% volgens de regels.

Ik hoop niet dat meneer W. Schreur geweerd gaat worden, want ik vind zijn inbreng tot nog toe heel behoorlijk.

Vriendelijke groet aan eenieder,

M. Visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pascal Wassen

hmm vind jammer dat het zo loopt. ik was er niet op uit om on-enigheden uit te lokken.

als het gewoon via nederland gekeurd kan worden zou ik die optie verkiezen boven engeland, polen, hongarije of waar dan ook. ik hou het graag dichter bij de deur.

ben aant het wachten op een auto die naar nederland komt en kenteken heeft. zou makkelijker zijn, en goedkoper. :D

denk trouwens als men ALLE kosten telt voor keuren in buitenland, de prijs van keuren hier niet zo hard zal tegenvallen denk ik. ik vrees als er nu opeens vele oldtimer kits ingevoerd gaan worden men daar vrij snel stokje voor gaat steken. slurptax, BPM en wat niet meer komt er bij redelijk nieuwe kit ook allemaal bij.

lukt het niet in nederland, dan heb ik nog altijd welgekende mensen in de hotrod scene die de keuring voor me willen doen in engeland.

pascal

ps, zijn regels voor buggy's ook veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor uw inbreng, echter wil ik u toch vragen bepaalde opmerkingen niet te plaatsen. Uiteindelijk schieten we onszelf in de voet omdat dit PUBLIEKELIJK is. Het word zelfs geindexeerd door google....

Hoop dat Mischa mij via PB/Mail wil vertellen welke zorgen hij heeft c.q. wat hij heeft gehoord. Kan vast niet iets zijn wat ik niet weet / heb gehoord. Easy as that.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

Mijn excusses over mijn post van vannacht, ik moet op zulke tijdstippen gewoon in bed liggen en niet gaan reageren... :?

Ik houd me meestal dan ook afzijdig op dit vlak. Verwijder die post desnoods maar, want ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het bemoeilijken van wat dan ook. :oops:

Groet,

M. Visser

Link naar reactie
Delen op andere sites

hierbij veranderd...

Ik denk dat Mischa spreekt namens het bestuur.

Afgunst geloof ik niet in. Importeren is een onderdeel van z'n werk maar hij helpt je ook zonder dat hij er voordeel bij heeft.

Dat er andere mogelijkheden zijn is bekend maar zodra je hier een scheet laat is het voor de eeuwigheid geindexeerd in zoekmachines.

Bewaar dit soort discussies voor een meeting met een biertje d'r bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stefan Poort

Ik sluit me bij cees en het bestuur aan,

en ben ook van mening dat als het over kenteken zaken gaat.

alles helemaal goed in orde moet zijn.

en dat ze vanuit het bestuur hier met de nodige "zorg" na kijken

vind ik alleen maar goed,ook al komt het soms "vreemd" over.

Als het blijkt dat er achteraf iets niet goed geggaan is staat het idd wel in

zoekmachines, en dan word het bestuur vervolgens met scheve ogen aangekeken van "waarom hebben jullie hier niks over gezegd".

stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het misschien niet beter om dit soort discussies, over invoeren, keuren,

apk etc.Alleen voor leden te behouden, zodat niet alles openbaar wordt, en iedereen mee kan lezen, met alle gevolgen van dien.Wat mij opvalt,

is:iedere keer als er een vraag wordt gesteld over dit soort onderwerpen,

dat er uiteindelijk een discussie ontstaat, tussen de leden.Laten we nou niet op iedere vraag hier over, onze eigen ervaringen, en meningen,

op het forum zetten.

Als iemand gewoon lid is, is er informatie genoeg en behulpzaamheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pascal Wassen

er zijn ook mensen die nog niet lid zijn, zoals ik, maar dat wel willen worden zodra men echt gaat beginnen. ik vind het nu nog minder bezwaarlijk, ga binnenkort kijken naar een hotrod kit die uit england komt :wink: . zal daar in persone wel praten over hoe en wat met Bas.

is jammer dat er beetje "geruzie" ontstaat zo wel door mijn vraag, wil als nog niet lid niet stoken hiero.

pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pascal

Dat gedoe heeft niets met jou te maken, dat loopt al een tijdje. Er schijnt veel veranderd te zijn wat betreft importeren en de club wordt hier ook bij betrokken, dus alternatieve mogelijkheden liggen een beetje gevoelig.

Gewoon lid worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...