Ga naar inhoud

Koppeling master cilinder


Gast Tim Russell

Aanbevolen berichten

Gast Tim Russell

Ik heb nu twee keer vlaak achter elkaar dat een rubber in mij koppeling hoofd cilinder is stuk gegaan.

De eerste had geen gaat maar ik denk is op een plaats terug op zichzelf gevouwen, de tweede het zelfde, maar ook een klein gaatje.

Beide gevallen zijn na dat ik een lekkende slave cilinder heb vervangen voor een nieuwe.

Enige ideeën? :idea:

Ik heb nu de cilinder heel erg schoon gemaakt en een van de rubbers vervangen voor een "niet precies het zelfde maar dicht bij genoeg rubber". Ik heb daarna getest als best ik kan om mijn werkbank en het lekt niet en houd de druk....

a_943.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

mischien ook verstandig om de cylinder lichtjes te honen

als de cylinderwand te glad is og onregelmatig of zelfs kleine gaatjes/putjes heeft dan wil het rubber ook niet afdichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tim Russell

Ik denk naar Le Mans dat ik maar een nieuwe 0,75" cilinder gaat kopen. Deze deelt de vloeistof met de remmen en dat vind ik niet zo'n goed idee, plus is de reservoir heel erg moeilijk te bereiken.

Weet iemand waar ik een cilinder kan kopen in Nederland zo als deze?

makit%5Bekm%5D274x300%5Bekm%5D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tim, ik heb nog wel van die cilinders liggen ( Tilton ), ook in 3/4 , dacht ik, zijn gebruikt maar heb er een revisie setje bij. Ook nog een reservoir met houder zoals links op de foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pierre Hawinkels

hoi tim ,kijk eens welke remvloeistof je er in kiepert, de cilinders zien nieuw uit maar zijn meestal toch bejaarden misschien kunnen de cups niet tegen die betere remvloeistof, ze worden zacht en je trapt er de olie zo langs door,ik zou niet hoger gaan dan dot4-5 als je niet gaat racen,maar daar moesten ze het vroeger ook mee doen m.vr.gr pierre

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beiden, het onderste deel van de foto links boven ( reservoir bevestiging ) kan eraf en dan past het reservoir direct bovenop de master cilinder.

Sorry, Ik bedoel de foto rechts boven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...