Gast GertKorbijn Geplaatst: 5 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 5 juni 2009 Ik al weer even bezig met het ombouwen van mijn Caterham. Stukje bij beetje kom ik er. Ik ben bezig de 4-bak te wisselen voor een 5-bak. In de auto ligt een Ford Crossflow motor die gekoppeld moet worden een type 9 bak. Ik loop tegen wat vragen aan waarvan ik zeker weet dat mede-leden een antwoord hebben.Voor de ombouw heb ik momenteel nog twee dingen nodig:1) Een geschikte drukgroep2) Jook (eindstuk met spline vertanding op de cardan as)Mijn vraag welke drukgroep moet ik gebruiken en waar haal ik die?Mijn tweede vraag; Waar kan ik een losse jook met 25 tanden kopen?Alvast bedankt voor de reacties!
Gast Maarten Romijn Geplaatst: 6 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2009 Gert,Kun de niet het standaard vliegwiel en drukgroep van je crossflow gebruiken? Voor zover ik weet moet de type 9 bak daar zo op passen.Voor de jook, haal een oude aandrijf as van de sloop, marktplaats of ford-world.nl. Wat voor aandrijf as heb je nu? 1 stuk? Past die spline niet in de bak? Zoek een auto uit waar die bak in gebruikt is, bijvoorbeeld oude sierra of granada (??), capri (??).Ik heb zelf een 4 bak uit een escort Mk1, een aandrijfas Mk1, mt75 bak en sierra aandrijf as thuis liggen. Dit ga ik nog gebruiken, maar als je maten of foto's nodig hebt, kan ik dat voor je regelen.Ik heb een bestandje met info over versnellingsbakken, die kan ik je mailen.succes, Maarten
Gast Maarten Romijn Geplaatst: 6 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 6 juni 2009 Nog meer info klik http://www.burtonpower.com/technical_1/type_9_gearbox.aspx
Gast GertKorbijn Geplaatst: 7 juni 2009 Rapporteer Geplaatst: 7 juni 2009 Maarten, Bedankt voor je info.Ik kan geen gebruik maken van mijn oude vliegwiel en drukgroep omdat dit een speciaal lichtgewicht aluminium vliegwiel was met een racekoppeling. Tussentijds heb ik een vliegwiel op de kop kunnen tikken. Nu dus alleen nog een orginele drukgroep.Voor wat betreft de jook is het helaas niet zo simpel. Ik ben al een aantal slopen langs geweest maar geen geschikte jook kunnen vinden.Ik heb je word-documentje aandachtig doorgelezen maar helaas zijn Sherpa cardannen niet bepaald makkelijk te vinden.Ik kan eventueel bij race & rally parts in Engeland een compleet nieuwe cardan halen echter had ik graag een oplossing in Nederland gevonden.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.