Ga naar inhoud

Te Koop: MEV ECOXET op Mazda MX5 techniek

B.Klaaijsen

Aanbevolen berichten

exomorph_slow.gif

Te Koop: MEV ECOXET op MX 5 basis

Door vraag vanuit duitse racecup heb ik een aantal nieuwe MEV kits besteld.

Ze worden linksgestuurd ontwikkeld en zijn voor de Mazda MX5 bedoeld.

Ik verkoop ze voor sl. 4450 euro incl. btw voor een complete kit

Zie ook mijn website http://www.kitcarcollection.com/used-cars/mevEXOCETkit.php

levertijd ca 6 weken tot 2 maanden.

Koop een Mazda Mx5, demonteer de body.

Plaats Exocet chassis en delen en je hebt een Mx5 die 300kg lichter is met een lager zwaartepunt met daardoor enorme prestatieverbetering. Enorm ruime auto, zelfs de mazda stoelen passen.

De complete aandrijflijn van de MX5 incl. wielophaning schroef je zo aan het nieuwe buizenchassis. De auto is zo in een paar dagen te bouwen tot een rijdende auto.

De auto kan gekeurd worden via de RDW (IKS) in Nederland. Je hoeft dus niet meer naar het buitenland voor een kenteken. Kosten voor die keuring ligt rond de 1500 euro. Belasting valt laag uit door het lage gewicht. Afhankelijk van gekozen motorvermogen moet je rekening houden met 450 tot 1500 euro co2 taks (Dit wordt de nieuwe bpm)

Inclusief de aanschaf van de basiskit met evt opties en een mazda Mx5 donor (ca 1500 euro of veel minder na verkoop van de restanten van de donor) ,is deze auto te bouwen onder de 6000 euro als cupracer.

Met kentekenkeuring en co2 belasting komt daar nog ca 2500 euro bij.

Geen andere kitcar met de prestaties van de Exocet kan deze lage bouwprijs evenaren, mede door de hogere belasting en veel duurdere componenten. Uiteraard hangt de uiteindelijke prijs ook af van de gewenste extra componenten zoals sportvelgen, tunen van je motor, dure of goedkope uitlaat en dergelijke.

Hier een opsomming van de kit componenten incl. btw,

Basiskit 4450 euro incl. BTW

Buizenchassis met geintegreerde rolbeugel

Aluminium bodemdelen , tunnel en panelen , zijpanelen

grille,

4 spatbordsteunen

Bevestigingsmateriaal (bouten, moeren, Pclips)

Remleiding

Afwerkrubber

Polyesterdelen in kleur naar keuze bestaande uit

motorkap,

Neus

achterkap,

achter onderpaneel,

4 spatborden

vinyl graphics set

Kleurkeuzes:geel, oranje, rood, zwart , wit, licht groen,blauw

Opties

Poedercoating

Sportstoelen

Donor

Van de Mazda MX5 worden de volgende componenten gebruikt: motor, bak, aandrijfassen

Uitlaat

handrem en kabels,

instrumenten, Bedrading en accu.

Wielophanging, remmen,schokbrekers

benzinetank, brandstofpomp

Benzine vulling

Gordels en evt stoelen

Complete stuurinrichting

Pedalen, remcylinders

Compleet koelsysteem incl radiator,

Wielen, banden

exocetfront.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

voor de mensen die de Exocet willen zien, ze zijn er en ik kan nu direkt leveren uit voorraad voor de mensen die daarom vroegen. Rockets ook op voorraad, overige modellen minimaal 4 weken levertijd.

med_gallery_5283_29_84909.jpg

med_gallery_5283_29_52109.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 kits op de load en nu nog 3 te koop, 1 rocket en 2 exocets.

ik ga ze niet meer zelf ophalen, dat is geen doen met zo'n combinatie.

Kost veel te veel tijd en ben helemaal gaar. ik ben dan ook geen chauffeur.

Volgende keer proppen ze maar een vrachtwagen vol en laat ik het weer brengen

Wel een leuk weekend gehad daar. Die engelsen zijn knettergek.

het was in combinatie met 2 fabrieksbezoekjes. Zal er een leuk verhaaltje over schrijven in de kits4all. Heb ook een leuk nieuwtje gezien daar.

Mijn handel is altijd gericht geweest op gebruikte kitcars maar er komen steeds meer mensen hier voor nieuwe MEVS. Aangezien ik geen kitcarbouw ondersteun, buiten wat advies om dan ewn fatsoenlijk de boel afleveren, is het voor mij bijzaak.

Van de Exocet zijn er 47 verkocht in 4 maanden en de Rocket is booming en nu ook grote vooruitzichten daar in de autosport met deze voor iedereen betaalbare kitcars.

Ik durf nu te zeggen dat de Rocket niet slechter is dan de Atom met een veel te ingewikkelde ophanging die ze niet goed krijgen. Ook de correctheid van de MEV mensen is in geen vergelijking met het gekloot van de andere Kitleveranciers. Het blijft overigens wel KITCAR handel natuurlijk dus er is altijd wel wat maar wel snelle oplossingen en gedegen response.

Link naar reactie
Delen op andere sites

krom krijg je de Rockets 1 graad met 4000 ft lbs torsie (ca 5428 NM) . De Exocet is nog stijver want die zijn dikwandiger.

Een westfield buizenchassis chassis is met de helft daarvan al een graad getordeerd.

Het is getest zonder rolbar voor de australische markt evenals de gordelpunten die voldoen aan de norm.

r9NcjCmz.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsjonge

jij kan ook niet tegen een geintje

hoe krijg je die exocet dingen hier op een kenteken trouwens?via de iva?

ik neem aan dat daar wel de strenge boven de 400kg eisen aan gesteld worden

en het is best oude techniek zo'n mazda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keuren bij RDW.

latere MX5 kan je ook gebruiken. Motoren voldoen aan de emissie en verder net als een seven oid keuren. Auto weegt 300kg minder dan de mx5

Je gebruikt echt alles van de mx5 tot dashboard aan toe. Feitelijk is het een carrosserieswap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...