Ga naar inhoud

Nu Goedkoop nieuw bouwen> MEV Rocket

B.Klaaijsen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

NIEUWE MEV KITS > 6250euro incl. BTW

Een nieuwe kitcar bouwen is kostbaar, behalve met de MEV Rocket kit die je goedkoop en nagenoeg belastingvrij (co2 uitstoot onder 120gram!)kunt registreren en bouwen. Dus geen dure bijkomstigheden zoals enorme slurptax en bpm. Keuren voor kenteken kan gewoon in nederland. We begeleiden ook desgewenst met de registratie van kitcars.

De donor techniek is van een Ford Focus. Je koopt dus een oude Focus en zeker na verkoop van restanten als airbags en plaatwerk heb je dan nagenoeg gratis je techniek zoals motor,bak , stuurkolom,brandstofpomp etc..

Vanuit grote interesse voor dit concept en goede contacten met de fabrikant verkoop ik deze kits van MEV nu op het vaste land.

Iedereen past in een Rocket, de zitruimte is 20cm breder dan een widebody seven dus geen gezeur met "het past niet". Ook is de Rocket lichter dan een seven met dezelfde techniek.

De auto leent zich ook uitermate goed op het circuit. De eerste racer is in aanbouw. Voor ca 8500 euro bouw je hem zelf al nieuw. Plannen voor een nieuwe , wel betaalbare, racecup met dit concept zijn er nu ook.

Er zijn een paar andere leuke kits wo de Tr1ke die nog eenvoudiger en goedkoper op kenteken kunnen zonder emissie eisen en zonder slurptax.

Kom langs in Dronten, ik heb ze op voorraad. voor info en foto's zie ook www.kitcars.nl

tel. 06-29146994

filmpjes:

De MEV Rocket: http://www.youtube.com/watch?v=Sc_fO4KZoAI

De MEV Tr1ke http://www.youtube.com/watch?v=WszJnYxvYz0

mph_09_04.jpg

mph_09_06.jpg

Geplaatst:

Geinig ding :lol: Mag zoiets ook meerijden in de ccrc? En wat voor motoren

kunnen erin? (om op kenteken te krijgen)

Geplaatst:

mag niet in de ccrc vanwege lokatie van de motor tenzij de heren bestuur een uitzondering maken..

Daarom komt er waarschijnlijk een nieuwe (eenheids) cup of voorlopig kan je meedoen in de formule klasse in het veld van de CCRC.

Ford motoren passen maar eigenlijk kan alles er in als je maar met emissiebestrijdingssysteem bouwt indien automotor toegepast. Er rijden ook turbodiesels en elektrische versies.

De auto is bedacht vanuit het single donor concept. De focus is goed verkrijgbaar en zeer goedkoop als schade auto te krijgen, ook de komende 10 jaar.

Ik heb het op mn website allemaal uitgelegd. Dit concept is uniek en maakt bouwen weer toegankelijk zonder excessieve belastingen.

en wat de cupracers betreft, voor ca 8500 euro bouw je er al een nieuw met een nieuwe zetec en fatsoenlijke wilwood remmerij, ervan uitgaande dat je zelf een ford focus sloopt.

Geplaatst:

Beste Bas,

Ik zie op je website de Rocket en de Atomic staan, maar verkoop je ook de Sonic7.

Ik vind zelf de Sonic7 wel erg leuk om te gaan bouwen naast de westfield die ik net gekocht heb.

Kan je aangeven wat een complete kit (naast de donorauto) ongeveer gaat kosten.

Groetjes Antonie

Geplaatst:

ik heb goed contact met Stuart Mills en de Sonic 7 kan ik je ook leveren al is de interesse momenteel het grootst voor de Rocket, daar kan je ook de panelen van dichtzetten.

De Sonic is een fraktie duurder dan de Rocket(ca 450 euro) mede aangezien er meer bodywerk bij zit. Het donor verhaal is hetzelfde

Neem anders maar even contact op.

Geplaatst:

Krijg je niet een compleet ander model als je de Rocket met panelen dicht maakt?

Zo ie zo zal ik moeten wachten totdat ik verhuist ben. Ik heb nu geen ruimte om hem te bouwen.

Als alles goed gaat, zal ik eind dit jaar verhuizen en dan zal ik zeker bij je langs komen om het e.e.a te bekijken en een keuze te maken.

Ik ben er namelijk nog niet helemaal uit Rocket of Sonic.

Bij de weg heb je er toevallig 1tje staan voor een proefritje?

Gr. Antonie Vonk

Geplaatst:

De rocket is wel anders inderdaad maar sommige mensen bouwen hem zelf dicht.

je mag op mijn kosten naar engeland vliegen (1dagje retour)voor proefrit. Je wordt dan afgehaald op het vliegveld in Notthingham.

Ik ben te kort bezig om de demoauto al af te hebben helaas. Kan zo onderhand een reisburo beginnen. :D

Geplaatst:

Ik zal je niet op kosten jagen.. :D

Ik moet toch nog wachten totdat ik verhuist ben.

Maar 450 Euro extra is echt niet duur.

Kom tegen die tijd echt ff langs.

Gr Antonie

Geplaatst:

@ Bas,

Weet je zeker dat als een Kitcar minder dan 400 kg weegt er andere keuringseisen zijn? ik weet dat bv. Quads juist afgeknepen moeten worden op 15 kW om aan de mindere eisen voor een driewielig voertuig te hoeven voldoen. Maar bij meer dan 15 kW en op 4 wielen wordt toch gewoon als auto gekeurd?

Wie weet hier meer van en kan/wil het eens uitleggen? Met name wat de voordelen en mindere eisen allemaal zijn.

Vriendelijke groet,

M. Visser

Gast Redmer Mijwaard
Geplaatst:

en hier is de eerste mev rocket eigenaar in nederland...zal me binnenkort eens fatsoenlijk voorstellen en wat foto's plaatsen van de bouw....ik bouw hem op puur voor op het circuit....hij staat in veenendaal...als er mensen zijn die willen komen kijken dan kan dat...groet

Geplaatst:

Mooi ding , laatst zag ik er 1 rijden tussen Velp en Arnhem noord, woont iemsnd in deze omgeveing met iets dergelijks?

Geplaatst:
@ Bas,Weet je zeker dat als een Kitcar minder dan 400 kg weegt er andere keuringseisen zijn? ik weet dat bv. Quads juist afgeknepen moeten worden op 15 kW om aan de mindere eisen voor een driewielig voertuig te hoeven voldoen. Maar bij meer dan 15 kW en op 4 wielen wordt toch gewoon als auto gekeurd?

Wie weet hier meer van en kan/wil het eens uitleggen? Met name wat de voordelen en mindere eisen allemaal zijn.

Vriendelijke groet,

M. Visser

De eisen staan online bij de rdw (dit is nieuw sinds mei 2009),

hier voor auto's boven 400kg

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/474D4F2B-183C-44C7-91B1-9DEDC8850EF3/0/WijzevankeurenIndividueleGoedkeuringM1.pdf

Hier voor de categorie 3 wielige motorvoertuigen .Er is onderscheid tussen voertuigen met meer en minder dan 7KW.

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/EC3E9566-FB72-4D87-ABEC-F2A99574D974/0/WijzevankeurenIndividueleGoedkeuringL1eL7e.pdf

Gast Wim Zwager
Geplaatst:
en hier is de eerste mev rocket eigenaar in nederland...zal me binnenkort eens fatsoenlijk voorstellen en wat foto's plaatsen van de bouw....ik bouw hem op puur voor op het circuit....hij staat in veenendaal...als er mensen zijn die willen komen kijken dan kan dat...groet

customuselessmp7.gif

Geplaatst:

Wim Tip :wink: gooi er in ieder geval een kenteken op .

Je weet maar nooit waar het goed voor is , evt verkoop enz enz.

succes met de bouw

Gr Willem

Gast Redmer Mijwaard
Geplaatst:

mmm...ja kenteken...weet uit ervaring al dat het lastig verkoopt zonder....ik twijfel er ook nog over...gelukkig genoeg tijd om te twijfelen tijdens het bouwen

Geplaatst:

kost geen ruk meer tegenwoordig voor een MEV. ding is zo licht dat je never nooit aan slurptax toekomt.

het enige probleem is de herrie. open ding zal niet stil zijn iig.

Geplaatst:

standaard (stalen) manifold gebruiken en fluisterstille demper, goede isolatie van je intake en je redt het wel .

Resonantie van alu beplating,uitlaat langszij zoals bij een seven is geen sprake van bij dit type auto aangezien alles achter de auto uitkomt en de meting is langszij (7m afstand, 1.2m hoog, max 74DB +2db afwijking. Vol gas in zn 2 en 3 op 50km./u aanrijdsnelheid. Hoogste meting telt.

Wind en bandengeruis speelt nauwelijks een rol. de rdw heeft dat uitgelegd bij de proefkeuring. Het probleem zit hem in uitlaatresonantie, aanzuig en mechanisch geluid en uitlaat moet zowieso al fluisterstil dus geen sportief geluid

Geplaatst:

daar vergis je je in Bas,

de Norm is echt HEEEEEEEL erg laag,

76 DB is niet iets waar je makkelijk mee mopet doen, ik typ harder dan dat!

Grtz Thomas

Geplaatst:

Vandaar mijn vraag of je met een kitcar van minder dan 400 kg (droog)gewicht, niet aan dat soort eisen hoeft te voldoen. Ik kan weinig wijs uit de link die Bas aangaf.

Valt een vierwielig voertuig <400kg nou echt onder de driewielers? En dat met serieus vermogen (motorfietsblok)? Als je dan inderdaad niet aan de strenge geluids- en emissie-eisen hoeft te voldoen van een auto, maar aan de lichtere eisen van een motorfiets, is zo'n MEV Atomic een prachtig aanbod. Zeker als je ook al geen slurptax, en geen APK meer hebt.

Dus Bas, als je kunt garanderen dat het zo werkt, dan ga ik er toch eens serieus over denken om zoiets te gaan bouwen.

Geplaatst:

Garantie voor (belasting)wetgeving geven doet niemand, zelfs politici niet.

Wat de geluidsnorm is bij individuele toelating vind je in 97/24 EG

Voor auto's boven 400kg is het beschreven in 70/157 EG

in 97/24 EG wordt verwezen naar 78/1015eg. Kan je vinden in eurolex en dan zie je dat de norm 86DB is boven 500cc cylinderinhoud(16x zo intens als 74). Dat haal je met een stille demper en goed luchtfilter. De marge is ook nog 2DB

wat betreft bpm, je hebt geen slurptax. Voor trikes en quads is dat ook niet, je betaalt wel bpm over de kitprijs. dat is niet veel.

Hoe het in belgie zit weet ik niet, moet je Roel misschien eens vragen. Import naar belgie zal geen probleem zijn met nederlandse goedkeuring. Voor kitcars boven 400kg ook niet overigens indien de auto's voldoen aan de permanente eisen. Import van jongere kitcars naar belgie is tegenwoordig makkelijker zelfs dan naar NL. Belgie heeft geen individuele keuring geloof ik zoals NL wel sinds mei2009

Gast Leon de Mooij
Geplaatst:

Ik heb we intresse in een Mev Atomic.

Maar ik heb wat vragen.

Wat voor differentieel wordt er gebruikt?

En wat zijn de mogelijkheden om er een ander blok in te hangen?

En wat voor fusee stukken worden er gebruikt?

Geplaatst:

differentieel BMW 3 serie E36 (3.38 verhouding, ideaal voor bike setup)

zit allemaal bij de kit evenals aandrijfassen etc..

Motor is van R1 maar er kan ook nagenoeg elke andere bike motor in uiteraard. Motor zit er niet bij, zelf aanschaffen.Dashboard wordt ook vaak van de r1 gebruikt, is dan makkelijk aansluiten.

zowel camber als caster zijn rondom instelbaar.

Custom uprights in aluminium, zit ook bij de kit.

Het enige dat niet in de kit zit is verlichting, wielen, motorblok.uitlaat, remmerij.

Geplaatst:
Voor auto's boven 400kg is het beschreven in 70/157 EG

in 97/24 EG wordt verwezen naar 78/1015eg. Kan je vinden in eurolex en dan zie je dat de norm 86DB is boven 500cc cylinderinhoud(16x zo intens als 74). Dat haal je met een stille demper en goed luchtfilter. De marge is ook nog 2DB

dat klopt dus volgens mij niet er is in 2006 een revisie geweest op de 70/157EG en daarin word het bijgesteld naar 77db en dat is dan al vermeerdert met de 2db voor niet typergoedkeur, en 1db marge/meetfout

kijk het dus nog ff goed na, anders een HELE goede demper erop zetten en gewoon proberen. ik ga er alleen vanuit dat je de motorruimte voor de keuring iig goed moet isoleren.

Grtz Thomas

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...