Erik van de Donk Geplaatst: 24 mei 2010 Rapporteer Geplaatst: 24 mei 2010 Hallo, mijn naam is Erik van de Donk en ik sta op het punt een Westfield kit (modules) aan te schaffen. Op dit moment ben ik mijn werkruimte aan het voorbereiden en een van de belangrijkste hulpmiddelen is een chassistand (verrijdbaar) om het chassis op te plaatsen en alles op te bouwen. Ik vind op internet prachtige chassis steunen maar geen maten. Heeft iemand misschien maten?Belangrijkste maten die ik nodig heb zijn:breedte achterzijde - breedte voorzijde - lengte.alvast bedankt.groeten, ERik van de Donk
Gast Teun Rorije Geplaatst: 24 mei 2010 Rapporteer Geplaatst: 24 mei 2010 Erik ik zou de vraag stellen aan diegene waar je je kits gaat kopen. Die zullen zeker de juiste afmetingen weten toch?
Rob te Boekhorst Geplaatst: 24 mei 2010 Rapporteer Geplaatst: 24 mei 2010 He Erik, tenzij je niet veel werkruimte hebt en telkens het chassis aan de kant moet schuiven kun je overwegen om om een set aan assteunen (45cm hoog) te kopen en een goede garagekrik. Daar heb ik ook prima mijn Wessie in m'n eigen garage mee gebouwd. Een rolbaar chassisstand leek me eerst ook wel handig, maar als je straks wat verder bent met de bouw, dan moet je het chassis nog wel van de stands af moeten kunnen halen.Gr Rob
Erik van de Donk Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Rapporteer Geplaatst: 24 mei 2010 Beste Rob, ivm plaats wil ik de steun verrijdbaar maken, was 45 cm hoog genoeg? Bedankt voor de tip voor het laten zakken van de Westfield, nu kan ik dat nog verwerken in de chassis stand.
Gast Bert Bakker Geplaatst: 24 mei 2010 Rapporteer Geplaatst: 24 mei 2010 Ik heb een poetsbrug gekocht.Daar kunnen alle auto`s tot een 2 a 3 ton op, en daar heb je de rest van je leven wat aan.Het kost effe wat, maar is echt een ideaal ding.Bijvoorbeeld: http://www.barntools.nl/index.php?item=poetsbrug&action=article&group_id=10&aid=758〈=NLVerrijdbaar en naar alle kanten verstelbaar.Bert Bakker.
Rob te Boekhorst Geplaatst: 24 mei 2010 Rapporteer Geplaatst: 24 mei 2010 Erik, 45 cm was voor mij althans hoog genoeg. (Zie foto )Ga je de chassisstands zelf maken? Er zijn nog een aantal zaken waar je even rekening mee moet houden. Ik weet niet wat voor chassis er bij je kit zit, maar standaard worden ze geleverd met een verlaagde bodem. Deze komt ongeveer 5cm onder het chassis uit, echter daarop kun je niet het chassis laten rusten (leeg misschien nog wel, maar als de auto verder op gebouwd is niet meer). En hou er ook rekening mee dat als de motor erin zit, dat het carter ook iets van 4cm onder het chassis uit komt. Verder zul je bij het monteren van de bodembeplating en de leidingen enz wellicht nog wel het chassis een keer willen omkeren. Helaas kan ik je geen afmetingen geven want mijn Wessie staat momenteel in Lelystad te wachten op de gele platen NB. Die poetsbrug is trouwens wel een erg gaaf apparaat Gr Rob
Erik van de Donk Geplaatst: 25 mei 2010 Auteur Rapporteer Geplaatst: 25 mei 2010 Hi Rob,ik zet hem eerst wel even op standaards voor ik eea in elkaar laat lassen, dan kan ikhet zeker even nameten.Allen, bedankt voor de tips.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.