Gast Daniel le Brun Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 Tja, ik heb het weer voor elkaar:Bougie van de Mini is losgekomen tijdens het rijden en nu is mijn schroefdraad van het blok beschadigd.(en bougie uiteraard maar die is te vervangen )Voor mij gold '' vast is vast '' vooral bij bougies, maar daar denk ik nu dus anders over Nou zal alleen het begin van het schroefdraad beschadigd zijn en moet het dus nog wel te herstellen zijn. Nou was ik bang dat de kop eraf moest om te voorkomen dat er ijzervijzel in het blok zou vallen. Maar dat schijn je er wel uit te blazen als je zonder bougies start ...Iemand ervaring hiermee?Gewoon eerst proberen te tappen, of meteen uitboren en heli-coil monteren?
Gast Bernard Verdoorn Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 het kan, maar de set is niet goedkoop.en waarschijnlijk gebruik je hem niet vaak.als je geluk hebt, heeft een beetje fietsenmaker zo'n set wel..scooter bougies worden ook wel eens scheef erin geduwdin het donker onder die klote kapjes..
Jan de Graaf Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 Je hebt een tap en een helicoil nodig.Tappen zijn vrij prijzig. Ik heb er één te leen, maar weet zo effe niet meer wat voor maat. Wat voor draad heeft je bougie?Ik heb het gewoon getapt. Tap is zo gevormd dat je niet hoeft voor te boren. Helicoil + bougie erin en starten. Aluminium schijnt gewoon te verbranden.
Gast Stefan Muris Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 Ik zou voor zulk soort belasting geen helicoil pakken..statische belasting kunnen ze goed hebben, met wisselende belasting heb ik slechte ervaringen.
harm Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 midlock heeft mooie goed betaalbare setjes te koopen ook beter dan een helicoil die zijn daar eigenlijk niet voor bedoeltals je gaat prutsen in het gat en er vallen spaanders in de cylinder probeer die er dan uit te zuigenje wil geen rotzooi tussen je klep hebben of toch nog net tussen de zuiger en cylinder wand
Gast Bernard Verdoorn Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 met wisselende belasting heb ik slechte ervaringen.ook met een Heli-coil in de bougie draad?
Dick Barendrecht Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 een Heli - coil is geen probleem om een bougie te monteren,wordt vaak toegepast in personenauto rep. bedrijf. Wat vet aan je tap en de spanen blijven er aan hangen.
Gast Geplaatst: 6 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 6 april 2010 Oei Daan,is echt lastige situatie.Maar beste is inderdaad optappen.Als het echt niet anders kan heli-coil.Kan wel, met juiste locktite eraan. Welk type/soort weet ik zo even niet.Probleem is dat je wilt voorkomen dat in het vervolg je heli-coil mee / los draait.Groeten,Alex
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 7 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 7 april 2010 It's done!Automaterialenzaak had een Midlock tapper liggen (ca € 30,-).http://www.midlock.nl/Adobe_catalogus_NL/Groep_C/GroepC_06.pdfSpeciaal voor bougiegaten. Busje voor nieuw schroefdraad erbij.Idd flink wat vet erop en in een paar etappes getapt.Karretje rijdt weer prima!
Rudie Heikens Geplaatst: 7 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 7 april 2010 Maar wát wanneer je de bougie er weer uit draait...Komt dan het busje mee? (Hoe wordt dit geborgd?)Vroeger had je messing bussen, die waren wat robuuster, die kon je goed borgen.
Gast Daniel le Brun Geplaatst: 7 april 2010 Rapporteer Geplaatst: 7 april 2010 ga ik je van de week vertellen ...heb nu nog even een oude bougie gebruikt omdat de cilinder/zuiger wat vet was geworden.van het weekend gaat de nieuwe bougie erin.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.