Ga naar inhoud

hoe kitcar op autoambulance vastmaken

Bart Jansen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik het beste mijn auto op de ambu vastmaken; maw hoe en waar plaats je de spanbanden? evt met een verduidelijkende foto :lol:

Geplaatst:

ik trek altijd 1 spanband door de beide voorwielen en daarmee de auto naar achteren.

1spanband door de beide achterwielen en daarmee de auto naar voren. Hij kan dan geen kant op en staat op laagste punt vast..

Hij kan dan ook niet in de spanbanden veren waardoor hij zich verplaatst en de banden slap komen te staan.

Nog beter is om de ronding van de autobanden vastzetten en dan omlaag trekken, maar dan heb je speciale spanbanden nodig.

Met hagelnieuwe wielen die je niet wilt beschadigen kun je beter om de draagarmen /achteras doen maar dan wel rondom en niet alleen op 1 kant.

zet de auto ook op de handrem, scheelt wrikken in de spanbanden.

Je kunt het niet veilig genoeg doen.

Beter overdreven vast dan te los.

Gebruik ook 5tons spanbanden en geen schoenveters

Gast Luc van Altena
Geplaatst:

De versnelling in zijn VRIJ.

Je wagen gaat toch enigzinds heen en weer.

Dat vind je motor niet fijn.

Geplaatst:

Volgens mij is het ergens verplicht om elk wiel apart vast te zetten.

(misschien in frankrijk ofzo... )

Ik doe zelf altijd per wiel 1 spanband om de omtrek. En dan zie je de band platter worden. Dan pas gaat het ding nergens meer heen.

Verder handrem en klaar is kees. Ik gebruik hier geen speciale spanbanden voor. wel heb ik op mijn zelfbouw trailer hijs ogen voor en na de band. en dan is het simpel vastzetten.

Geplaatst:

Oke allemaal bedankt! Hij staat inmiddels veilig en wel op de trailer (denk en hoop ik dan toch) heb daarna als een idioot staan duwen en trekken en staat zo vast als een huis!

Geplaatst:
ook niet vergeten de aanhanger goed aan te koppelen :wink:

Volgens mij heeft Harm daar ervaring mee 8)

Best even bij de eerste parking op de snelweg eens stoppen om te zien of hij nog goed vast staat, Bas Braams heeft daar nog een mooi verhaal over :D

Geplaatst:

Volgens mij heeft Harm daar ervaring mee 8)

het is mij gelukt om 3 straten ver te komen op mn losbreek kabeltje zonder de trailer aangekoppeld te hebben. Ik kwam er toen achter dat dat kabeltje zeker nut heeft en de remmen van mijn trailertje goed werken.

En dat dat kabeltje toch wel erg sterk was.

Geplaatst:

Ik was een keer die hele spanband vergeten en de kit in z'n vrij zonder handrem. Met wegrijden ging alles behalve de kit vooruit.

Geplaatst:
Ik was een keer die hele spanband vergeten en de kit in z'n vrij zonder handrem. Met wegrijden ging alles behalve de kit vooruit.

:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

Geplaatst:
:D Hij rolde er gewoon vanaf en bleef halverwege hangen, zo'n halve meter boven de weg. Geen schade maar heb me flink kwaad moeten maken om hem er weer op te tillen. Tja..

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...