Theo v/d Munckhof Geplaatst: 10 mei 2009 Rapporteer Geplaatst: 10 mei 2009 Kan wel wat goede tips gebruiken voor remmen ontluchten. Wil nog niet zo lukken.. ff pauze nu. Alles nieuw, hoofdrem cyl. koppeling cyl. remleidingen scorpio remklauwen achter helemaal (denk ik) ingedraaid, is dat fout? Voor 4 pots van porsche 996. Goed denk alles gevuld te hebben uurtje of twee laten lekken op zich zelf tot er overal vloeistof uit de nippels kwam. Daarna easibleed erop met 20psi (1.4bar) en nog wat lucht eruit laten komen en aardig wat doorgespoeld op elke cylinder.. ok cylinders blijven zitten waar ze zaten.. kan is maar max. 1.4bar. dus ff paar keer op pedaal getrapt en nog niks... (easibleed eraf en vuldop vrij belucht van reservoir.. niks hmm ????Wat zou het zijn.. toch geem manchet beschadigd van de nieuwe hoofrem cyl. of?Groeten, Theo
Wouter van der Ende Geplaatst: 10 mei 2009 Rapporteer Geplaatst: 10 mei 2009 Hmm als je zeker weet dat je geen lucht meer in de leidingen hebt zitten lijkt het wel of je hoofdremcilinder kapot is dat probleem had ik ook.Weet je zeker dat alle lucht uit je remklauwen is ? die van mij blijft boven in een beetje lucht zitten dus met olie vullen moet ik rem klauwen er altijd afhalen en recht op zetten dan vullen en dan weer monteren
Theo v/d Munckhof Geplaatst: 10 mei 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 mei 2009 Helemaal zeker ben ik niet.. heb de klauwe niet gedemonteerd.. nippels bij alle remklauwen zitten boven dus lijkt me opzich niet nodig.Het lijkt nu redelijk ok te zijn... na toch een behoorlijk aantal keer pompen met rempedaal werd 'ie wat harder.. lucht kwam er niemeer uit.. toch nog paar keer flink wat doorgespoeld en ook met z'n twee nog ontlucht maar geen lucht. Hoop dat de combinatie hoofdrem cyl en remmen goed gekozen is...? pedaal kan aardig diep getrapt worden had ik niet verwacht hmmm remmen gaan wel los en vast. Toch later maar eens op een echte rembank gaan. Heeft m'n apk boer niet helaas... ander adresje zoeken.Denk dat 't misschiens nog wat inrijden / pompen nodig heeft.. eerste km's rustig aan en daarna nog eens ontluchten en dan pas die rembank op na zo'n 200km ofzo..Dat easybleed is toch wel makkelijk !! In het begin al gelijk een lek opgespoord voordat er vloeistof inzat, super! Minder gebras!Groeten, Theo
Theo v/d Munckhof Geplaatst: 10 mei 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 10 mei 2009 hmm vermoed dat er toch nog lucht in zit ofzo.... kan pedaal te ver intrappen (zo'n 10cm) altijd.. bij de prosche remklauw heb ik een van de bovenste ontluchtingsnippels gebruikt als toevoer.. en ontlucht enkel met de andere bovenste nippel.. zou er hier misschien nog lucht in zitten? alle 4 de zuigers zijn wel uitgekomen dus zit niks vast ofzo.. zou er onderin misschien een luchtbel zitten ofzo? welicht in een paar zuigerkamers... Kan natuurlijk nog de onderste nippels een loshalen zou dat iets kunnen doen? heb verder nog een remdruk begrenzer in het systeem zitten maar die mag volges mij niets af doen aan ontluchten.Vermoed dat er nog lucht in die porsche klauw zit maar hoe krijg ik dat er dan uit.. demonteren en dan onderste nippels open en ondersteboven houden dat ding en wachten? Pompen kan dan niet zonder er een stuk plank ofzo tussen te zetten... hmm Groeten, Theo
Wouter van der Ende Geplaatst: 10 mei 2009 Rapporteer Geplaatst: 10 mei 2009 hmm vermoed dat er toch nog lucht in zit ofzo.... kan pedaal te ver intrappen (zo'n 10cm) altijd.. Vermoed dat er nog lucht in die porsche klauw zit maar hoe krijg ik dat er dan uit.. demonteren en dan onderste nippels open en ondersteboven houden dat ding en wachten? Pompen kan dan niet zonder er een stuk plank ofzo tussen te zetten... hmm Groeten, Theodemonteren en een klein stukje hout ertussen heeft bij mij wel gewerkt als je de remklauw demonteerd en de ontluchtnippel bovenaan houd weet je zeker dat alle lucht eruit gaat
Theo v/d Munckhof Geplaatst: 11 mei 2009 Auteur Rapporteer Geplaatst: 11 mei 2009 ZO.. nu is het goed!Alle klauwe nog eens log genomen en ondersteboven links rechts dwars plat hoog laag en de lucht is er na een halve liter per klauw eindelijk uit.. pfff valt nog mee... dus toch ! Nippel naar onder en er kwam best wel wat lucht uit. tja alles was 100% droog. Mooi morgen koelvloeistof en dan wordt het langzaam tijd om te starten & rijden... maar de schakelkabels moeten nog wat aangepast worden.Groeten, Theo
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.