Ga naar inhoud

Brandstof pomp wordt niet aangestuurd ???


hilberink.g

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week.

Voor de stoplichten sloeg hij af en wou niet starten .
Na wat aan de stekkers en de bougie kabels te drukken .
Deet hij het weer .

Heb toen niet naar de brandstof druk gekeken.

Heb verder gewoon verder gereden op nieuw gestart en alles ging ( normaal ).
Vanmorgen wou hij niet starten .
Met de kap er af zag ik op de drukregelaar 3.5 bar dat de pomp even draaide op contact .
De pomp zit naast de tank en gaat via aanvoerleiding naar de rael achter de rael zit een drukregelaar met meter en dan de retoer leiding . Er zit geen klep tussen . Ik heb alleen druk als de pomp draait.
Maar op deze wijze heeft hij tot nu toe goed gereden .
Dat hij op 3 poten liep lag aan een bougiedop die naar boven was geschoten . Ik heb de bougie's er uit gehaald en gecontroleerd ze vonkte alle vier.
Kwam vaker voor bij de c20xe door de warmte dat niet weg kan .
Maar deze zitten nu goed.
Op de bobiene zitten ze niet al te strak maar wel goed op de plek.
Als ik start draait de brandstof pomp niet alleen als ik hem op contact zet even.

Maar deze word aangestuurd door de ECU

Op contact geeft hij 2 tellen stroom naar de brandstof pomp en dan niks meer ook niet als Ik start.
Zal de krukas sensor geen sinjeel geven ???

Zudat de ECU niet weet wat te doen.

Ik zal morgen de laptop er naast zetten en kijken of ik iets kan vinden
Weet niet hoe ik dat moet aflezen maar ik kijk wel even .
Kijk normaal alleen op de metertjes .

Gr Gerrit 

Geplaatst:

C20XE met standaard motronic? Loopt hij nu wel of niet?
 
2 seconden aan bij contact aan is primen en is ok. Daarna mag de pomp alleen draaien als de onsteking werkt, dat loopt via het brandstofrelais.

Ik zou even goed naar je brandstofrelais en de aansluitingen kijken... 

Geplaatst:

Ik heb net de nokkenassensor vervangen hij start nu weer en loopt weer goed.

Dat die al naar een halfjaar stuk is had ik niet verwacht. 

Weet iemant hoe ik op de laptop kan aflezen wat elke sensor doet.

Of kan ik een keer bij iemand die er ervaaring mee heeft langs komen en meer tekst en uitleg te krijgen over tuner studio. 

Geplaatst:

Soms doen sensoren rare dingen. Met de Focus RS in zuid Frankrijk een net vervangen MAP sensor (vervanger/imitatie/ander merk voor de orginele) die kapot ging na 2500 kilometer. Daarna weer een orginele bosch sensor erin gezet en nu weer alles normaal.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...