Jump to content
Sign in to follow this  
Ron van Slooten

Wheel alignment van mijn 7

Recommended Posts

Ron van Slooten

Wie van ons heeft goed advies wat betreft afstelling van caster/camber, Toe voor mijn 7 ?

Mijn 7 stuurde altijd al op hogere snelheid niet echt  fijn stabiel.

Boven de 100km begon de voortrein echt onrustig te worden trillerig en zoekerig.  Beter kan ik het niet verwoorden.

Heb nu de Toe aangepast van 1mm/m  naar -2,4 mm/mtr

Wielvlucht   L op 0 gr. R op 1,5 gr. 

KPI is zo,n 15 gr.  En caster staat op bijna 0.

Na meerdere settings te hebben aangepast wordt het er niet beter op, eigenlijk is het nu slechter dan voorheen. De auto is zoekerig in rechtuit rijden

Bandenspanning ook al aangepast nu 2,4 bar

Wie heeft goed advies over afstelling uprichts zijn van een Siërra en verdere triangels volgens Haynes Built your sportscar for a budget. 

 

Gr.  Ron

Edited by Ron van Slooten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joey van den Bogaert
10 uur geleden zei Ron van Slooten:

Wie van ons heeft goed advies wat betreft afstelling van caster/camber, Toe voor mijn 7 ?

Mijn 7 stuurde altijd al op hogere snelheid niet echt  fijn stabiel.

Boven de 100km begon de voortrein echt onrustig te worden trillerig en zoekerig.  Beter kan ik het niet verwoorden.

Heb nu de Toe aangepast van 1mm/m  naar -2,4 mm/mtr

Wielvlucht   L op 0 gr. R op 1,5 gr. 

KPI is zo,n 15 gr.  En caster staat op bijna 0.

Na meerdere settings te hebben aangepast wordt het er niet beter op, eigenlijk is het nu slechter dan voorheen. De auto is zoekerig in rechtuit rijden

Bandenspanning ook al aangepast nu 2,4 bar

Wie heeft goed advies over afstelling uprichts zijn van een Siërra en verdere triangels volgens Haynes Built your sportscar for a budget. 

 

Gr.  Ron

Eum welke banden rij je? 2.4 bar is erg hoog voor een seven. Toyo R1R heb ik op de westfield met een spanning van 1.4 bar:rolleyes:

Edited by Joey van den Bogaert

Share this post


Link to post
Share on other sites
M. Visser

Wielvlucht verschillend en te laag, KPI te hoog (rond 7gr. is best), castor te laag en bandenspanning veel te hoog inderdaad. En dan is nog de vraag hoe je achteras is? Die kan ook nog veel invloed hebben. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Francesco De Stefano

Klopt, de achteras stuurt en met voor corrigeer je. Zoekerig weggedrag op wat hogere snelheden is vaak de sporing Vd achteras. Ik hoop dus niet dat je een starre as zonder stelmogelijkheden hebt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
M. Visser

Op zich is een starre achteras geen probleem als hij maar goed "opgehangen" is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ron van Slooten

Heb onafhankelijke wielophanging achter waarbij op dit moment alleen de wielvlucht is te verstellen.

Welke caster,  camber en toe in adviseren jullie voor voorwielen

Achter wil trouwens nog verstelbaar maken komend winter.en welke afstelling is daar optimaal.

Nog te vermelden dat ik alleen op de openbare weg rijd.

Gr.  Ron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ron van Slooten

Laat ze dit op het werk maar niet lezen.

Maar probleem opgelost.

Wat was er fout. Caster verstel je door de exentrische bus te verdraaien in de upright. Aangezien ik een zelf gefabriceerde meetinstallatie heb met een digitaal waterpas erop.Moet je wel iets negatief zetten en niet positief. Ook nog eens meer fout omdat ik de klem niet goed op de velg had zitten.

Of te wel, dikke meetfout.

Nu banden op 1,8 atm.

Casten op 0

Camber op 0,7 beide kanten en toespoor op 2.0 mm/m. 

Ga nog wel achter triangels modificeren. Maar is nu mooi stabiel heb vanavond ff 140 gereden en is nu mooi rustig.

Zuchttttt en dat bij 33 gr.  Maar weer blij. Morgen lekker toeren.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
B.Klaaijsen
Op 25-6-2019 om 23:01 zei Ron van Slooten:

. Caster verstel je door de exentrische bus te verdraaien in de upright. Aangezien ik een zelf gefabriceerde meetinstallatie heb met een digitaal waterpas erop.Moet je wel iets negatief zetten en niet positief.

caster kan je op de sierra hubs niet verstellen. De excentrische bus verstelt enkel de kpi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ron van Slooten

U hebt gelijk meneer Klaaijsen dat de kpi word versteld, maar heeft evengoed invloed op de denkbeeldige lijn van de voorwielen t.o.v.. het horizontale vlak gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...