Ga naar inhoud

GPS tracker voor snelheidsmeter


JB de Klerk

Aanbevolen berichten

Wie heeft ervaring om een gps-tracker aan te sluiten op een (vdo) snelheidsmeter, volgens VDO moet dat kunnen. Mijn sensor in de MT75 versnellingsbak is defect en er is bijna niet meer los aan te komen, dat is de reden dat ik het middels een gps-tracker wik proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

het zou mogelijk moeten zijn om een NMEA signaal te gebruiken met een VDO snelheidmeter, als die ingang er op zit tenminste..

Ik heb het geprobeerd maar mij is het niet gelukt. In mijn zweefvliegtuig gebruik ik al jaren NMEA signalen voor PDA's met moving map en gps loggers. Met mijn laptop kon ik zien dat het NMEA signaal uit de GPS er was en dat de goede dataset er bij zat. De  VDO deed er niets mee. Ik heb daarna een GPS- pulsgenerator in de USA gekocht. Zo'n GPS simuleert de signaal gever van de versnellingsbak; het is geen NMEA maar gewoon pulsen die je dan op de normale ingang van de VDO aansluit. Ik moest even omrekenen van miles naar km's, en nu werkt hij perfect.

Ik heb indertijd aan VDO gevraagd hoe ik het moest doen, maar die wisten me niet meer te vertellen dan dat het volgens de folder moest kunnen.. hoe dan moest wisten ze niet.

Gr, Robin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...