Erik Mansvelder Geplaatst: 10 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 10 april 2016 Heeft er nog iemand 2 verstelbare schokbrekers met lager bevestiging te koop voor een redelijke prijs ? 14" open 10" gesloten. Gr. Erik
Erik Mansvelder Geplaatst: 19 april 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst: 19 april 2016 Hoi, Zijn schokbrekers met lager bevestiging (spherical bearings) geschikt voor op de weg? Of kan je beter de bevestiging met rubber hiervoor gebruiken.
Harry Bouma Geplaatst: 19 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 19 april 2016 Hoi, Laat ik allereerst beginnen met de opmerking dat het kopen van twee verstelbare schokbrekers niet iets is als een brood bij de bakker halen. Je zult toch echt dempers moeten hebben die passen bij je auto en de springrates die je wilt gebruiken. Dempers die niet bij de auto passen zullen een auto opkrikken of richting de bumpstops trekken. Je kunt er in zo'n geval net zo goed een vaste verbindingststang tussen zetten. Wel zo goedkoop en dan maakt een spherical bearing ook niet meer uit. Ja ik gebruik spherical bearings en heb ongeveer een week rekenwerk en discussie met de demperfabrikant achter mij om de juiste dempercurves te bepalen. Als je nog niet eerder met het bijltje hebt gehakt, houdt je dan bij de standaard dempers voor je auto.
Erik Mansvelder Geplaatst: 19 april 2016 Auteur Rapporteer Geplaatst: 19 april 2016 Dat het berekenen van schokbrekers niet eenvoudig is daar was ik al achtergekomen Harry. Er zaten al verstelbare schokbrekers op. De oude schokbrekers zijn met rubber bevestiging ,maar zijn door de vorige eigenaar of iemand anders vermaakt ( bevestigingspunten zijn voor bijna de helft weg geslepen). Wat hiervoor de reden is geweest weet ik niet. Nu ik de schokbrekers toch ga vervangen zou ik liever een lager ophanging gebruiken, of veranderd daar ook het weg gedrag mee?
Harry Bouma Geplaatst: 20 april 2016 Rapporteer Geplaatst: 20 april 2016 In principe niet, want de dempers geven geen harde klappen door. Het is nauwkeuriger in gedrag, hoewel je daarvoor natuurlijk ook een bijpassend chassis nodig hebt. Dat blijft bij een Dutton (te zien aan je avatar) altijd een beetje gissen afhankelijk wie en hoeveel er aan is gelast en geslepen. Als je andere dempers zoekt op een budget kun je het voordeligst een setje Gaz kopen.
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.