Ga naar inhoud

GEZOCHT! Bell housing (koppelingshuis) ford T9 versnellingsb

Gast GertKorbijn

Aanbevolen berichten

Gast GertKorbijn
Geplaatst:

GEZOCHT!!

Ik ben momenteel bezig met het verbouwen van mijn Caterham. Ik heb echter nog een Bell housing nodig.

Wie of wie heeft nog een ford type 9koppelingshuis ? De startmotor moet aan de rechter kant zitten. Dit is t.o.v. het differentieel

Stuur me even een mailtje of geef me een belletje.

Gert Korbijn

gert.korbijn@stork.com

0615430055

Gast Robert ellenbroek
Geplaatst:

Gert,

Dat is dan dus een normaal regulier vaste land BH. Die zijn er nog op de sloop. Ze zijn overigens wel erg zwaar. Kun je beter voor een rs2000 BH gaan van allu. Dat scheelt echt enorm in gewicht (-) maar helaas ook in prijs (++). Op het RS2000 BH kun je je startmotor aan één van de beide kanten monteren. De standaard BH kunnen overigens in hoogte nog wel verschillen heb ik mogen ervaren. Ik heb mijn oude standaard sierra type 9 BH en een wat hogere aan Geert gegeven. Misschien heeft z'n Pa deze nog liggen.

Groet,

Robert

Gast Ferry Kerkvliet
Geplaatst:

Hoi Gert

Bel me maar

Was leuk dat je zaterdag ff langs kwam was erg druk zoals je gezien hebt

Ferry

Gast Hoornaert Michael
Geplaatst:

ik heb 2 T9 bakken staan,

beide komen uit een sierra 1600cc

maar geen van beide paste in mijn westfield,

raar maar waar, de BH kwam klem te zitten in de midden tunnel,

op het moment dat blok en bak nog 15mm naar achter moest om de steunen te passen.

een MT75 bak erop en paste perfect.

wat ik hiermee wil zeggen,

ik denk dat er toch verschillende type's T9 bestaan.

of T9's met andere belhousing.

Geplaatst:

Dat klopt, je hebt europese en UK bellhousings alsook sierra en capri verschillen

Gast GertKorbijn
Geplaatst:

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb een bell housing gekocht van een mede kitcarclub lid. Ik ben weer toe aan de volgende stap bij het ombouwen.

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

• Nieuwe aanmaken...