Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Last week
  2. ad coertjens

    Dop, druktankje koelsysteem

    Gerrit, heel erg bedankt dat je er voor mij tijd in gestoken hebt , ik ga op Google zoeken. Met vriendelijke groet, Ad.
  3. Ad Het volvo onderdeel nr van de dop is 9445462 Bij ons kost hij 21 euro (met korting ) en hij is groen . Als je het onderdeel nr op Google zoekt. Kom je er heel wat tegen voor de helft van de prijs of nog minder en ook in het zwart. Let wel even op de druk het varieert van 1 tot 1,5 bar Gr Gerrit
  4. ad coertjens

    Dop, druktankje koelsysteem

    Ik heb nog meer soorten klemmen hoor 👍
  5. Francesco De Stefano

    Dop, druktankje koelsysteem

    Het tankje wat minder afvullen kan ook net dat verschil maken Ad, in het koelsysteem zit normaal gesproken geen ander overdrukventiel gemonteerd. 1,5 bar is geen enkel probleem als alle onderdelen van het koelsysteem in orde zijn. Je hebt trouwens een mooie collectie verschillende slangenklemmen zie ik, Gr. Francesco
  6. ad coertjens

    Dop, druktankje koelsysteem

    Gerrit ik nog even. Dat houdt dan ook in dat op / in de radiateur ook 1,5 bar komt te staan, is dat niet veel, of is dat normaal. Verder zit er in het systeem toch geen reduceer ? mvg. Ad
  7. ad coertjens

    Dop, druktankje koelsysteem

    Dag Gerrit. Dank je voor de info. wat leuk altijd dat er altijd mensen zijn die de kennis hebben en goeie informatie kunnen geven, ik wacht u antwoord af. Met vriendelijke groet Ad.
  8. He Ad Zo te zien is het expansie vat van een volvo 440 / 460 Als het goed is gaat hij open bij 1,5 bar . Het kan zijn dat het door de jaren heen minder is geworden . Ik zal morgen even kijken wat een nieuwe kost en of het nog bij ons (volvo) leverbaar is . Is bij oudere modellen nog wel eens wat lastiger . Gr Gerrit
  9. Peter Pepping

    Trackday Lelystad 2020, zondag 12 juli, iet giet oan!

    Tof! als mn westfield rijdbaar is ben ik er bij!
  10. ad coertjens

    Dop, druktankje koelsysteem

    Er is iets fout gegaan met de foto’s afbeeldingen
  11. Lotgenoten. Ik heb op mijn VM 77 een druktankje in het koelsysteem van het merk Volvo, het druktankje is boven de accu gemonteerd, de dop is ook Volvo, in de dop zit een soort van overdrukventiel, als de koelvloeistof tussen Min. & Max. staat, dan is na een rit altijd het tankje nat, niet veel, maar is altijd wel nat, mijn vraag, is dit normaal of is het overdrukventiel niet goed. Het ventiel maak ik regelmatig schoon, daar is niets aan te zien, ook geen aanslag of vuil, misschien is het wel normaal en moet de overdruk weg kunnen? maar dat vraag ik aan jullie. Tijdens het rijden komt de temperatuur ook niet boven de 90 graden. Kan iemand mij hier op antwoorden. Zie foto’s
  12. Tim Valk.

    Trackday Lelystad 2020, zondag 12 juli, iet giet oan!

    Jammer van de BBQ maar wel top dat het doorgaat, wij zullen er zeker weer bij zijn
  13. R van der Ende

    Trackday Lelystad 2020, zondag 12 juli, iet giet oan!

    hoe zit het met bezoekers ? is dat wel toegestaan gr rob
  14. Na wat afwegen is toch besloten de trackday gewoon door te laten gaan.Dit keer niet gecombineerd met de ALV ivm de RIVM richtlijnen, dus meer rijtijd voor de liefhebbers. Deze dag is voor leden gratis, en/of je kan ter plekke evt lid worden. Graag alleen kitcar achtige auto’s. We willen zorgen dat iedereen zich happy voelt qua corona richtlijnen en hoe (snel) ze willen rijden en zullen hier dan zeker ook op letten en dit faciliteren. Deze RIVM richtlijnen zijn denk ik wel helder na bijna 3 maanden, maar focussen vooral op afstand houden, geen groepsvorming en beperkte kantine faciliteiten. Kantine en toiletten zijn wel gewoon open, maar met wat meer maatregelen dan we gewend zijn. programma is eigenlijk zoals de laatste jaren, Technische keuring vanaf 9.30, rijders uitleg 10.30, en afhankelijk van animo tot 16/17.00 Uur rijden. We worden wederom begeleid door de mannen van Wimedo qua baan en tijdswaarneming. Ook zetten we vaak s’middags de baan om naar 1 op 1 sprint of zelfs oval als daar behoefte aan is. helaas door de maatregelen dit jaar geen afsluitende bbq, maar er is vast ergens een drive-in in de buurt. Belangrijk punt vanuit vorige jaren, vergeet je helm niet ( zeker nu), als je auto geen kenteken heeft of je weet dat hij lekt, zeiltje meenemen. En verder, na wat maanden binnen zitten hebben we er zin in om ons speelgoed weer eens lekker uit te laten dit jaar en voor iedereen een leuke dag te organiseren. gr Marc en Salem
  15. Rudie Heikens

    Warme start

    Dit is de manier zoals IK het zou doen. Koppelen aan de fuelrail zou dan de volgende stap zijn. Maar het is niet wetmatig, het kan natuurlijk altijd anders... Als een storing een onduidelijke oorzaak heeft kun je besluiten onderdelen of circuitdelen uit te sluiten. In theorie blijft dan uiteindelijk het defecte deel over.
  16. Marc Kickert

    VM77 op de rollenbank !

    Ken dit bedrijf niet, belangrijkste is dat hij fijn loopt, maar 225nm bij std 2.0 is wel euh, apart. Heb hier met andere rollenbank eigenaar/bedrijf hele discussies over gehad bij een pinto blok. Weet niet wat std 2.0 blacktop doet, maar gok max 190/200nm, dan is 25nm winst echt een top prestatie. ( en pk’s zijn afgeleide van de nm’s) Weet niet of je ook een ervoor meting had?
  17. Roger Smolders

    Warme start

    Hoi Rudie, de huidige situatie waarbij de pomp wordt aangezet met de schakelaar, terwijl die op de fuel rail met 4bar regulator is toch meer worst case? Ik heb trouwens ook geen problemen gehad tijdens rijden met benzine druk. Het is echt alleen bij het warm cranken.
  18. Rudie Heikens

    Warme start

    In- en Uitgang van de pomp (met een paar stukjes slang) in een benzine-gevulde jerrycan steken en dan rechtstreeks op een accu laten draaien. De pomp moet dan een flinke opbrengst leveren en mag niet overdreven warm worden. Hij moet natuurlijk na een poosje ook niet stoppen ... Op deze manier sluit je alle overige factoren (bedrading, connectors, relais, schakelaars en ECU) uit.
  19. Roger Smolders

    Warme start

    De correcte situatie gemeten op het signaal vd ECU en 12V op de pomp. Ter vergelijking van de foute situatie in de vorige post. Notes: Dip rood is start vh cranken, binnen ~0.5sec ziet de ECU dat ik aan het cranken ben en maakt rood laag waarmee het relais wordt gestuurd en er 12V op de pomp komt te staan.
  20. B.Klaaijsen

    Warme start

    ik verwacht met zo'n test een soort space x lancering
  21. Roger Smolders

    Warme start

    Hoi Rudie, toch nog even. Wat is de toegevoegde waarde om de pomp in een pannetje benzine te hangen? En wat verwacht je dat er gebeurt of niet gebeurt?
  22. Roger Smolders

    Warme start

    Hoi Rudie, Heb t relais uit elkaar gehaald, maar ziet er gewoon goed uit ?!?!. Ben bang dat deze root-cause niet meer te achterhalen is, of het moet weer fout gaan met het nieuwe relais. Of het relais is toch niet de root-cause, terwijl het vorige plaatje boekdelen spreekt. Ik zal vanavond nog wel even een screenshot van de goede situatie posten (kan nu niet bij de file). Ik heb de pomp nooit uitgebouwd (pomp hangt niet in de tank, ik kan bij de contacten), daar zag ik het nut nog niet van. Het resultaat vd handschakelaar IN rechtstreeks op de pomp is het 2de plaatje van een paar posts terug. De situatie waarbij de pomp stil ging staan bij starten met schakelaar IN heeft zich gisteren helaas niet voorgedaan, heb alleen meerdere malen de situatie van de vorige post kunnen reproduceren. Dit blijft een vraagteken, ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat het ook aan het relais ligt; de schakelaar staat op de spoel kant, relais is heet, de spannings dip van start cranken zorgt dat je in dezelfde situatie als plaatje 3 terecht komt. Pompspanning en verschil met accu spanning is in beide plaatjes van een paar posts terug duidelijk gemaakt, delta van max 0.5V lijkt me niet verkeerd. (zit relais en meerdere contact overgangen tussen incl zekering)
  23. Rudie Heikens

    Warme start

    Waarom blijft het relais hangen. Blijft er spanning op de spoel staan, heb je remanent magnetisme of branden de contacten vast? Ik ben benieuwd of je dát nog gaat uitvinden... Overigens, nu je dit weet, kun je de pomp weer in bouwen en dan, met de handschakelaar IN geschakeld, rechtstreeks spanning meten op de pomp. Als je dan nóg niets verdachts meet, kun je de schakelaar er weer tussenuit halen en de ECU z'n werk laten doen. Nu kun je dus de pompspanning (rechtstreeks aan de pomp) meten bij "normaal bedrijf". Waarom stopt de pomp? Kan best aan de pomp liggen hoor...
  24. Roger Smolders

    Warme start

    Thx. Krukas sensor, ....... daar was ik een hele tijd terug mee begonnen. Falende sensor bij warme motor, waardoor de ECU niet ziet dat ik aan het cranken ben en geen aansturing relais. Heb toen de USB scope aangeschaft om het signaal te kunnen meten. Daarom heb ik de schakelaar ook parallel gezet aan de ecu. Toen had ik beter moeten gaan meten ipv maar dingen proberen. Heb er zelfs n nieuwe accu ingezet. Het opschrijven en delen hier heeft goed geholpen, je gaat daardoor aan andere dingen denken en gaat t balletje weer rollen.
  25. hilberink.g

    Warme start

    Jaaaa, waarom gaan er toch altijd dingen stuk die je niet verwacht. Je zoekt je helemaal te pleuris en dan is het zo iets. Maar gelukkig heb je het gevonden. Ik ken het gevoel, bij mij ook weken aan het zoeken geweest bleek de krukas sensor stuk te zijn zat er nog geen half jaar op. Ik hoop voor je dat het daar bij blijft en nog veel veilige kilometers zonder storingen . Gr Gerrit
  26. Roger Smolders

    Warme start

    Was wat meer werk dan gedacht, scuttle eraf moeten halen om bij het signaal vd ecu en het relais te kunnen, zodat ik echt alles uit te kon sluiten. Waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan Conclusie relais blijft hangen en schakelt niet wanneer het zou moeten schakelen. Ik gebruik hem redelijk richting zn limiet dus die wordt warm en dat verklaard dan waarschijnlijk ook het gedrag van koud/warm start. Picture: op het punt waar rood (signaal van de ECU) laag wordt zou blauw hoog moeten worden, Nu relais ombouwen, misschien wel verdelen over 2.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...